Recenze (158)
Hvězdy nám nepřály (2014)
"Who's ready for some answers?" – "Meee!"
Togo (2019)
"What does he bring to the breed if he survives?" – "The heart of a survivor."
U mě dobrý (2008)
"Ladíku, bere ti a ty se koupeš..."
Kristy (2014)
> the hunt is over > they lost
Burákový sokol (2019)
"I'm wondering if you've seen this young man." – "I ain't seen shit, girl."
Cena svobody (2014)
"I don't want this! I don't want to work so I can be, what...? Be alone? Be nobody?" Film plný posolstiev a nádeje ale za akú cenu. Zachránia vás z pazúrov smrti, biedy a utrpenia, aby vás potom hodili do sveta kapitalizmu, byrokracie a pretvárky. Iste, človek si zvykne na mnohé ale musí pri tom veľa obetovať. Niekedy bohužiaľ aj šancu na lepší život. "What the hell are you doing?" – "It is a sin not to give to those in need." – "According to who?" – "Jeremiah." – "And who's that?" – "Me. My name is Jeremiah."
Noc plná zázraků (2011)
S poľskou kinematografiou sa stretávam snáď prvý krát a niežeby som ju chcel podceňovať ale pochybujem, že majú lepší film podobného žánru ako sú Listy do M. Na porovnanie mi ihneď napadla britská Láska nebeská, s ktorou sa to aspoň podľa mňa v mnohých ohľadoch dosť podobalo. Hudba, príbehy, sympatický herci a najmä celkový feeling... Či to dosahuje kvality spomínanej klasiky, to je už na individuálnom posúdení každého z vás, mne ale každopádne pribudol do zoznamu vianočných filmov jeden skvelý neopozeraný film, čo sa v posledných rokoch veru nestávalo, aby sa mi nejaký nový vianočný film dokázal takto vryť do pamäti.
Moje léto v Provence (2014)
Pohodová rodinná komédia, ktorá mi strašne pripomínala české rodinné filmy. V hlavných úlohách by som si kľudne vedel predstaviť ako prarodičov napríklad Zdeňka Svěráka a Emíliu Vášáryovú a ako ich vnúčatá Terezu Voříškovú, Jiřího Mádla "za mlada", plus nejakú detskú hviezdičku ako ich nemého súrodenca. Každopádne, vytvoriť také nádherné prostredie francúzskeho videka s olivovými hájmi a pieskovými plážami by už bolo v našich končinách ťažšie, ale predsa len každý kraj, aj ten český, má svoje čaro. Francúzi to teda zvládli na výbornú, či už po stránke hereckého obsadenia, príbehu, lokácií aj hudby. PS: začal som prekladať titulky, takže kto by mal záujem, sledujte môj profil, kde dám potom odkaz na stiahnutie :)
Téměř chlap (2012)
No a ukážte mi takúto psycho komédiu made in USA. Niečo takéto vedia natočiť naozaj asi len severania. Krásne zachytený príbeh Henrika strateného v živote s prvkami prvotriednej komédie a ponurého psycha.
Všechny cesty vedou do hrobu (2014)
Áno, rejža použil tie najstaršie a najtrápnejšie zábavné prvky filmovej histórie ale výborne to doplnil aj súčasným humorom, skvelými cameami a výbuch-smiechu momentami, takže z toho vznikla nakoniec slušná komédia. Seth MacFarlane má proste svoj štýl a dúfam, že si ho dlho udrží, pretože raz za čas presne takúto komédiu potrebujem vidieť. A keď tam ešte dokáže dotiahnuť také filmové esá ako Charlize Theron či Liam Neeson, tak nebudem protestovať, ak bude robiť takýchto komédii aj viac. Nenasledujte teda Albertove zblúdilé ovce na strechu ale dajte tomuto westernu šancu, aj napriek menej pozitívym hodnoteniam miestnych mizerných farmárov :) Nebudete ľutovať. "Hey, dude, you really shouldn't drink and horse."