Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (7)

plakát

McQueen (2018) 

Nezaměňovala bych podmanivost objektu s kvalitou dokumentu, byť evidentně se podařilo za sebe naskládat velký objem extrémně zajímavého materiálu, pro mě osobně ale jaksi bez řádu a bez hlubšího vhledu. Příležitostné pokusy o analýzu působí ploše a nahodile (inspirovalo Ho to či ono, ovlivnila Ho taková či onaká událost, říkají postupně jednotlivé mluvící hlavy - s výjimkou záběru na blízkého spolupracovníka kousajícího si nehty, když přijde řeč na tragický konec života návrháře, jako by z obrazu vystupovaly emoce jenom ze záznamů přehlídek a samotného McQueena). V kontrastu s jakousi plytkostí dokumentární práce je překombinovaný předělový lebkový vizuál, který sledujeme bez vysvětlení dlouhé minuty a až z titulků se mimochodem dozvíme, že je (jen některé?) vytvářel McQueenův synovec. Pro téma ale jednoznačně stojí za vidění.

plakát

Seonggyoonkwan seukaendeul (2010) (seriál) 

Po vlažnějším úvodu velké dobré. Perfektně obsazený seriál s (na standardy jihokorejský dramat) nezvykle konzistentní dějovou linkou. Několik hlavních postav a řada "hlavních vedlejších" dostává v přiměřených dvaceti dílech dostatek prostoru k vývoji a rozvoji, je snadné si oblíbit úplně všechny. Výborné dialogy i monology podané s minimem obvyklého patosu. Nespočet skutečně humorných i dojemných scén, vyrovnaná kvalita dílů, zdařilá výprava, skvělé finále.

plakát

Odysea (2016) 

Objektivně (pod)průměrný film, pro mě subjektivně až těžko snesitelný, i když pod mořem o něco lepší než nad hladinou. Vysoká hodnocení si nedokážu vysvětlit a přičítám je kultovnímu statusu skutečné předlohy hlavní postavy, která je ve filmovém světě ale vyobrazená spíš jako penězi posedlý, na všech třech (žena a dva synové) frontách selhávající otec, před kterým se bližní i veřejnost z nějakého důvodu plazí a pokládají za něj charakter, rozum a ultimátně vlastně i životy. Naprosto neodpustitelný je finální přerod hlavního hrdiny v ekologa, přeložený do filmového jazyka ve skoro idiotské záběry na lidi pokyvující ve stále více se zaplňujících hledištích nebo v poznámku o oleji na botách, zanechávajícím stopy v oslnivě bílém sněhu, které si pak polárnící vzorně otřou rukavicemi. To vše na doslova zdrcující dvouhodinové stopáži, bez konce a bez vyznění.

plakát

Tohle je náš svět (2016) 

[Pozor spoilery, pokud se tomu tak dá říkat.] Film by pro mě měl mnohem větší smysl, kdyby pokračoval v tempu, které nasadil v první polovině: žít v lese je super, dokud se se vám z toho nezblázní manželka a nepodřeže si žíly; vzdělávat děti uprostřed lesa je super, dokud vašemu synovi nezláme srdce první náhodné děvče z trailerparku; díky tréninku být schopný kdekoli vylézt a obvázat si pochroumanou pracku je super, dokud si nepoškodíš páteř, a tak dále a tak dále. Ani by mi snad nevadilo, kdyby se tvůrci konfrontaci s realitou úplně vyhnuli, když ji už ale nakousli, její následné opuštění působilo násilně a celý film shodilo o mnoho příček níž (příbuzní by ve skutečnosti evidentně pomlácené děti oděné do změti hadrů, květin a plynových masek nikdy nenechali odjet s otcem zase někam mimo civilizaci), přitom třeba právě srdcedrtící střet nejstaršího syna (vynikající George MacKay -- oproti Viggo Mortensenovi, který navzdory ohlasům odvedl úplně normální a nijak výjimečný, místy dokonce protivný výkon) s první hezkou holkou, která není jeho sestra, rozhodnutím, jestli jít na univerzitu, a obecně světem kolem byl vrcholem snímku a drží ho těsně nad průměrem.

plakát

Captain America: Občanská válka (2016) 

[spoilery] Film má asi všechno, co by superhrdinský film měl mít, ale tím to mnohdy končí. Nevím, jaký film viděli ostatní, ale já seděla dvě a půl hodiny na Avengers (jo): Civil War, snímku s příběhem, co jsme za poslední dva tři roky viděli už asi osmkrát ("ti dobří" proměnění v "ty špatné" v očích obyčejných lidí, kterým při svých velkolepých bitvách ničí příbytky a životy), neoživeném jediným dějovým zvratem, který by nebyl jasný už od začátku, zabitém nespočtem bojůvek, z nichž si nakonec člověk zapamatuje jedinou (tu letištní), a i ta se utopí v absolutním antiklimaxu (lol, pani s taserem zneškodní kluky, se kterýma se ostatní kluci předtím dvacet minut prali? aha!). Zatímco Tony Stark a Spider Man byli výborní a z filmu dělali něco koukatelného, na Kapitána a Black Widow se skoro nedalo dívat, přičemž u obou to bylo způsobeno tím, že dostali jenom příšerně patetické útržky textu, u nichž se vždycky jeden zasmušile mračil a druhý zasmušile mračil ještě o něco víc. Neodpouštím ani drobnosti, které pro mě dělaly příběh vnitřně rozporným (Tony si celý život myslí, že rodiče umřeli při nehodě na cestě na letiště -- fskutečnosti byli uprostřed lesa a máma byla uškrcená; na začátku má Bucky rozkaz něco beze svědků přinést, v půlce filmu se ukáže, že ho u toho celou dobu natáčela kamera) nebo mi prostě ze zásady vadí (dvě postavy,které byly na stejném místě, kde zrovna proběhl teroristický útok, se sejdou na lavičce: jedna z nich od prachu a krve, druhá v lodičkách bez jediného smítka). Nelíbí se mi ani odpor superhrdinů k nějaké kontrole, když je více než jasné, že žádné skutečné kontrole nepodléhají (což ale nebrání tvůrcům, aby jich pak půlku pozavírali do vězení -- cože?) a zároveň když už jednu kontrolní a koordinační organizaci mají, takže jejich průsery jsou spíš průsery ameriky (úsměvné je jejich podepisování jakýchsi OSN úmluv a zároveň argumentace Tonyho, že pani, co umí hýbat věcma pomocí myšlenky "není americká občanka a zbraním hromadného ničení se víza nedávají"). Prostě achjo.

plakát

Já, Olga Hepnarová (2016) 

Působivý tíživý film -- zejména výborně nasnímaný, se zvláštním klokotavým rytmem. Klíčová scéna, kdy Olga Hepnarová přejíždí lidi na zastávce, přichází nevyhnutelně, tak nějak děsivě náhle, a je ve svém prostém zpracování naprosto šokující (stejně jako rovněž jednoduchá scéna odvodu na popravu: když se velkým prostorem rozléhá Olžin křik, člověk ho čeká, a přesto tuhne krev v žilách). Za tento moment si film zaslouží ocenění, i kdyby v něm bylo jinak tisíc chyb (za mě hlavně tvůrci mohli ubrat scén s prsama etc., po chvíli působily samoúčelně). Co se týče obsazení, velmi protivná mi byla Olžina první milenka (Marika Šoposká), která vypadala, jako by do filmu vpadla z muzikálu Rebelové -- naprosto výborná naopak byla paní Hepnarová (Klára Melíšková): kdyby z filmu někdo vystříhal všechno kromě scén s ní, aj tak bych mu dala čtyři hvězdy. Rozhodně výjimečný počin, který stál za vidění (Febiofest 2016).