Poslední recenze (7)
Vlkochodci (2020)
Musím říct, že prvních cca 10 minut se mi to nelíbilo. Mám moc rád předchozí filmy Tomma Moora, tak jsem hned srovnával: přetahované výtvarné ztvárnění připomínalo levné dětské knížky a animace jakoby vypadla z nějaké flashové hry z roku 2000 - to byl první dojem. Ale pak se děj přesune do lesa a začne to být strašně krásné a jsme doma (včetně průběžných odkazů na předchozí filmy). Hudba si taktéž drží zavedený standard předchozích Moorových animáků. Stejně jako u Song of Sea si můžete pobrečet. Zatímco předchozí filmy mi přišly původní, tady byly viditelné Ghibli vlivy, třeba Mononoke, Nausicaa nebo jiné eko anime. Není to debilní dětský mozkožrout, jako většina americká CGI produkce, což oceňuju nejvíc.
Až vyjde měsíc (2012)
Přiznám se, že z filmů W. Andersona mám tenhle nejraději. Příběh sice na první pohled působí jednoduše a banálně, ale zpracování je skvělé. Stavění dětských postav na rovinu dospělých je z celé Andrersonovi filmografie asi nejmarkantnější. Vizuální zpracování, hudba, obsazení - vše skvělé. Navrch je to takový emocionální zahříváček.
Tak jako v nebi (2004)
Pěkný film. Co víc k tomu dodat, poměrně jednoduchý příběh. Taková severská "limonáda." Kdyby film se stejným schématem natočili v Hollywoodu (a jakože už mnohokrát natočili), nedalo by se na to koukat :D. Tenhle film je i přes trochu přehnanou "vřelost" stále přiměřený a vkusný.