Recenze (692)
Skrytá identita (2006)
Po delší době zase hollywoodský film (myslím z posledních let), který mě opravdu dostal. Herce není třeba komentovat, protože s tímhle obsazením to snad špatně ani dopadnout nemohlo. Film, i přes svou délku, mě nenechal spustit z něj zrak, což oceňuju. Ale na tu Volavku se stejně asi mrknu.
Bratři (2009)
Pro mě velmi příjemné překvapení. Příběh byl velmi dobrý (i když o tom zobrazení války, jak už někdo psal, by se dalo polemizovat) a všichni herci hrají výborně (a to včetně dětí), samozřejmě je třeba vypíchnout ty hlavní tři, přičemž nevím, který z mužů byl lepší. Ale Gyllenhaal mi byl mnohem sympatičtější. No a Natálka, tak to už je pro mě naprostá jistota, v ní se snoubí talent a krása tím nejůžasnějším způsobem, že bych snad i do toho Afghánistánu šel, jen abych mohl být chvíli jejím manželem před válkou. A poslední tři věty by snad měly někde být vytesány. Na dánskou verzi se možná časem podívám, ale už teď vím, že se mi tolik nebude líbít, protože tam holt Natalie nebude. Velmi silné čtyři hvězdy, možná se časem přehoupnu i k pěti.
Bota jménem Melichar (1983)
Výborný film pro děti, na který se vždycky rád podívám. A že to točil Troška? Tomu nevěřím, museli ho unést mimozemšťané.
Byl jednou jeden král... (1954)
Tajtrlík? Za prvé nevím, co to je a za druhé mě to uráží.
Přednosta stanice (1941)
Jeden z mála Burianových filmů, který mi sedí, ale to bude možná spíše díky Marvanovi.
My Fair Lady (1964)
A to nemám rád muzikály a sladkou romantiku, ale ty písně jsou fakt dobré.
Philadelphia (1993)
Jedna z mála rolí, kde to Hanksovi nevěřím, celý film těží jen z tématu a kýčovitost z toho celkem slušně odkapává. Na jedné straně jsou bezchybní hodní a na té druhé zkažení zlí, což někdy nemusí být špatné, ale Philadelphia snad neměla bát pohádkou, že?
Poslušně hlásím (1957)
Druhý díl Švejka už je o maličko slabší, ale přesto oprávněně užívá status kultu.
Dobrý voják Švejk (1956)
Asi nejlepší československý film z padesátých let. Švejka si ani už jiného představit neumím, pak je tu spousta neskutečných hlášek a celých scén... a pak ten Kopecký jako feldkurát Katz, snad není lepší komedální role v dějinách našeho filmu.
Pán prstenů: Dvě věže (2002)
Celá trilogie na mou mysl působí úplně stejně, tedy vůbec, takže i zde hvězdy jen za zpracování.