poster

Skrytá identita

  • USA

    Departed, The

  • SK název

    Na druhej strane

  • SK název

    Skrytá identita

Krimi / Drama / Thriller

USA / Hong Kong, 2006, 151 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 353)

  • POMO
    ****

    To posledné, čo som mal v pláne v tomto komenári, je porovnávanie s VOLAVKOU, ktorú SKRYTÁ IDENTITA remakuje. Ale keď poznáte originál, v ktorom je daný príbeh sfilmovaný svižnejšie, prehľadnejšie, ani jedna postava v ňom nie je prvoplánovo pózerská (Jack Nicholson) a jeho ázijská optika je navyše pre Európana exotickejšia než filmovo obohraná "špinavá Amerika", naozaj vás nemôže SKRYTÁ IDENTITA nejako zvlášť ohúriť. Jasné - Scorsese s jeho kameramanom sú machri svojho oboru, človek sa ani sekundu nenudí, je neustále v spoločnosti svetovej hereckej elity, ktorej postavy si režisér psychologicky vychutnáva do špiku kosti. Lenže z filmu ako celku, z jeho výslednej pachute cítiť, že k nemu tvorcovia nepristupovali ani s takou láskou ako k LETCOVI. Jediný, kto sa projektu oddal na plné gule a vložil doň dušu, je herecký dynamit Leonardo DiCaprio. Ešte zopár podobných úloh a mám ho v osobnej hereckej TOP5. Ináč je ale SKRYTÁ IDENTITA "iba" veľmi solídnou policajno-mafiánskou drámou, z ktorej sú Američania posraní len vďaka záveru, na aký nie sú v Hollywoode zvyknutí. 4* si film zaslúži v rámci súčasnej americkej produkcie, ale určite nie v rámci režisérovej filmografie. Rád si ho pozriem znovu, ale nemôžem skryť malé sklamanie. P.S.: Matt Damon sucks.(27.10.2006)

  • Cival
    ***

    Jednoznačně nejhorší dílo v mistrově kariéře. Scorsese se zjevně definitivně vyčerpal, protože jeho volná předělávka Volavky prohrává nejen s originálem co se "šťávy" týče, ale i s běžnou produkcí. Skrytá identita nemá drive, postavy jen přichází a zase odchází na scénu, odhrkají své dialogy, načechrávají je vtípky a rádoby zajímavými hláškami o "ku*dách", které Nicholsonovi moc nelze věřit, a překombinovaný scénář při tom jen pomalu a pomalu plyne. Scorsese se snaží zrychlovat film bezdůvodnými švenky uvnitř dialogů, ale je to jen marné tajtrlíkování okolo vykastrované látky. Konec je k tomu nechutně překombinovaný a celá látka velice vratká v logice (Nicholson by byl hlupák, kdyby netušil; policie naivní...). Myslel jsem, že se Letec příliš nepovedl. Na rozdíl od Departed ale jeho vznik šlo nějak obhájit. Tohle je ale zbytečný film, který se dostal v zámoří na výsluní snad jen díky neznalosti originálu a velkým hereckým jménům.(11.10.2006)

  • Houdini
    ****

    Oscar 4 : Nejlepší film, Režie, Střih, Scénář - A + 1 nominace: Herec VR - Mark Wahlberg(23.1.2007)

  • Lima
    *****

    Je to proti přírodě, ale vypadá to, že nám Marty naopak mládne :o) Za tak "kurevsky" zábavný a svižně natočený snímek by se nemuseli stydět ani mladí rafani na režisérské stoličce. Ty bezmála dvě a půl hodiny mi utekly jako voda. V případě hereckého ansáblu je zbytečné vyjadřovat se k DiCapriovi a Nicholsonovi, to jsou kapitoly samy pro sebe, tak jen vyzdvihnu pro mě tak nepochopitelně zde kritizovaného Damona (dokonalý úlisný křivácký charakter, nedokážu si představit, že by se to dalo zahrát lépe) a hlavně Wahlberga (!!!), jehož skvěle napsané repliky bylo v jeho podání radost poslouchat a jeho popichování s Baldwinem mě hlasitě rozesmálo. Po projekci jsem si vzpomněl na slova Stevena Spielberga, že "už nemusí nikomu nic dokazovat a chce se filmem jenom bavit". U The Departed mám v případě Scorseseho ten samý pocit, Oscara bych mu, v kontextu s jeho předchozí, přeci jenom výraznější tvorbou, za něj asi nedal (pokud to vyjde, tak v tomhle případě hlavně "za zásluhy"), ale je potěšitelné, že pod tou slupkou šedivého emeritního profesora se pořád skrývá ten starý známý rebel z dob ´Mean Streets´ a ´Taxikáře´ :o)(19.11.2006)

  • Tosim
    ***

    Zbytečně natahované, herecky nevýrazné, spíše užvaněné než napínavé a závěrečné "orgie vystřelených mozků" tomu pomohou, ale jen mailnko. Upřímně - humbuk kolem tohoto snímku moc nechápu. Ale naštěstí byl v roce 2006 snad jediný.(5.1.2007)

  • Tom Hardy
    ****

    Svižná mafiánská hříčka, ve které Scorsese připomíná, že málokdo to s mafiány umí tak jako on. Ani na minutku jsem se nenudil, což je nepochybně dáno i tím, že jsem neviděl originál. Nicméně i kdybych už věděl, co se má dít, pořád bych si stejnou měrou vychutnal herecké výkony všech zúčastněných, živelným DiCapriem počínaje a pološíleným Nicholsonem konče. Akorát Damon mi přijde tradičně nevýrazný, ale o to lepší je pak hra se sympatiemi a především silnější finiš, ve kterém se krví nešetří. Parádní hra na kočku a na myš, která stojí na vynikajících hercích, Scorseseho patřičně starosvětské režii a správné dávce černého humoru (jen málokdy se někde zabíjí tak „suše“). A propo, příznivci předlohy možná budou skučet (nejspíš stejně nesmyslně, jako v případě Lake House), ale Skrytá identita rozhodně nevypadá na to, že by byla pouhým vykleštěncem něčeho jiného. Funguje zcela samostatně, každý prvek příběhu má své místo a každá postava svůj účel. Svrbí mě pět hvězdiček, ale počkám si raději na druhé zhlédnutí…(20.10.2006)

  • Radyo
    ***

    Tohle že má být nejlepší film roku 2006? Tedy, neviděl jsem mnoho výplodů loňské produkce, ale jestliže tenhle má být to nejlepší, pak snad ani nechci vidět jiné. Anebo jo - viděl jsem totiž Borata a ten je i bez 4 Oscarů nejméně o 30% lepší než toto. Upřímně, Martin Scorsese mě zklamal, a to tak, že velmi. Tři hvězdy jsou vpodstatě jen za jména, jinak je to těsně nad 40%. Těžko říct, co se podílelo na nevýrazném vyznění více, zda scénář, či režie, jedno je ale jisté - tomu filmu chybí šťáva. První hodina byla sotva na 1 hvězdičku, záplava vulgarit nebrala konce a motivace či charaktery postav byly nastíněny jen velmi povrchně. Pak se to sice trochu zlepšilo, do děje přibyla akčnost, ale ve finále mi opět unikala logika věci. Scorsese působil unaveně už svými Gangy New Yorku, tento nový film ale předčil veškerá má očekávání. Natočit jej někdo jiný a s jinými herci, byl by možná zralý na odpad.(30.3.2007)

  • Matty
    ****

    Starý režisér se pokusil natočit mladý film. 80% Zajímavé komentáře: POMO, Melies, Renton, Djkoma, Gimp, anais, wipeout, Weirdman(27.11.2006)

  • Isherwood
    *****

    V požehnaných čtyřiašedesáti letech přináší pan Režisér tak precizní gangsterskou pecku, až mohou jeho o generaci mladší kolegové jenom tiše závidět. 150 minutový výlet mezi nejvyšší policejní a mafiánské šarže je vyprávěn s neskutečnou lehkostí, maximálním citem pro odvrácenost obou světů (podaného skrze osudovou lásku k jedné ženě) a taky s naprosto božskou dávkou mrazivě černého humoru. V tomto díle nenajdete zbytečné filmové okénko, natož tak scénu. Scorsese opět stylizuje násilí jako běžnou životní rutinu, což v samotném závěru poruší jenom proto, aby si z divákem trochu odlehčeně pohrál a ukázal, že ani on se nemusí brát smrtelně vážně. Promenuje se zde herecká sestava těch největších borců, ať už strhující DiCaprio, uvolněný Damon (řeči o přehrávání jsou kecy!), přes ďábelského Nicholsona až k naprosto geniálnímu Marku Wahlbergovi. Vše podbrnkává stylový hudební doprovod, Pink Floydy počínaje a strhujícím punkovým nářezem Dropkick Murphys konče. Po skončení jsem měl chuť na jediné: klidně si zopakovat tento koncentrát dokonalosti znovu!(12.11.2006)

  • Djkoma
    **

    Viděl jsem původní trilogii Infernal affair a považuji ji za kvalitní podívanou. Na nový film Martina Scorseseho jsem se vůbec netěšil a to říkám upřímně. Od první chvíle, co jsem slyšel, že chce Martin udělat remake vlastně celé trilogie po Americku se všemi hvězdami, které dokáže zaplatit opravdu jsem se bál výsledku. Bohužel moje obavy se mnohonásobně potvrdili po shlédnutí Departed. Jediné v čem se liší původní trilogie od své předělávky je v umístění. Všechny další odklony jsou na první pohled malé, ale scénáristicky jsou velmi špatně zvládnuté. Inovace se nedočkáme, vykrádání ano. Nejen základní kostry, postav a jejich psychologického rozpoložení, ale např. kompletní vykradení několika dialogů, vtipů a scén. Scorsese je mnoha nazývám filmovým bohem, ale poslední jeho filmy mají neuvěřitelně klesající kvalitu a pro mě se Martin řítí do pekel. Co se týče postav polovička jich je zbytečných. Nekoukám na kvalitu herců, ta se u 90% herců nedá popřít. Obrovský trn v oku pro mě je postava psycholožky. Od začátku je její osud řízen pouze scénáristou, který s ní neuvěřitelně manipuluje a ona se stává nejméně uvěřitelnou postavo. Milostný trojúhelník je další zbytečnost, kterou film nevyužije. Bohužel nefunguje ani to nejhlavnější a to vztah Damon X DiCaprio. Jejich postavy mi přijdou spíš jako dva muži z milionu a ne dva kohouti, kteří bojují za svého pána. Ani psychologie obou postav není zvládnutá a nic o jejich rozpoložení neříká. Velká hvězda a velké očekávání vkládané do Jacka Nicholsona se v mých očích také vytratilo. Já osobně mu nevěřím. Jeho postava je filmem posunuta na úroveň(možná nad úroveň) obou infiltrátorů a to je obrovská chyba. Mark Walhberg hraje postavu novým remakem naprosto vymyšlenou a samo účelovou, která je jen v půlce filmu. Na druhou stranu se mi velmi líbil Martin Sheen, který se na postavu nadřízeného Leonarda hodí. Vše od kamery, která je místy neuvěřitelně nudná a jindy příjemně "retro", přes střih až k reřii je pro mě zklamání. Vtípky filmu podle mě jen ubližují a narážka na Polsko(sakra Američani ani nevědí, že taková země existuje!) nebo na Jamese Joyce(jeho citace zná přeci každý 8letý chlapec....) jsou zbytečné až nesmyslné. Další věcí jsou pro mě střelecké hody, hlavně Headshot-y. Tolik teatrálních pádů, tolik počítačové krve(někdo někomu ustřelí hlavu a v příštím záběru jeho krev už stihla zaschnout na zdi, wau) a nerealistických smrtí(kolik ran dostal Frank a kam?). To vše na mě působí humorně, neskutečně moc a není to ta slavná satira, ironie a nebo kritika společnosti, kterou tu všichni tak rádi předkládají. O tomto neuvěřitelném nesmyslu bych tu dokázal mluvit ještě min. dalších 5 tisíc znaků, ale už toho raději nechám zbytek by byl stejně cenzurovaná. Pro mě film plný nevyužitých možností, který vykrádá původní trilogii a nepřidává naprosto nic. Jak řekl kamarád Kaka, možná jsem ten film nepochopil, což je možné a já se za to nestydím, nejsem Bůh:).(29.11.2006)

  • Malarkey
    ****

    Skrytá identita je mimořádná hra kvalit. Setkají se tu taková jména jako poslední dobou u mě stále oblíbenější Leonardo DiCaprio, hollywoodský trasořitka Matt Damon, Boss Jack Nicholson, který se na roli záporáka těšil o to víc po delší komediové sérii, uřvaný Mark Wahlberg a řada dalších. Dokázali nakonec také upoutat diváky a i přesto, že je to pouze lehce namíchaný příběh asijské Volavky, stalo se to úspěšné opravdu dosti. Odemne to, ale dostalo tolik hvězd jako to dostalo Oscarů a řekl bych, že naprosto oprávněně. Sice příběh za to rozhodně stojí, Martin Scorsese natočil film přesně podle jeho míry, ale vidět něco, co jsem už jednou viděl v jiném podání není nic originální. Přesto byl oceněn takovou cenou jako je právě Oscar. Je fakt, že to za tu námahu stálo. Herců se objeví řada, zvratů obdobně a to je právě to, oč stojí tento film sledovat od začátku až do samotného konce. A také kvůli Jackovi Nicholsonovi, který si svojí roli jednoznačně užívá. Mimochodem pokud jste si všimli častého znázornění písmena X, tak je tu jako pocta filmu Zjizvená tvář od Howarda Hawkse a Howarda Hughese z roku 1932. X značí smrt. Stejně takovou, jaká se objevuje v tomto filmu, zákeřná, důsledná a nekompromisní. --- Možná že jo, možná že ne, možná že hovno.(24.7.2007)

  • Renton
    ****

    Scénář: William Monahan .. Původní film resp. celou trilogii hongkongských kriminálek Volavka znám .. mínus pro Departed!? _ Začnu tím co se mi nelíbilo na jejich americké verzi. Největší problém jsem měl v první polovině filmu s kostrbatým rozjezdem a někdy až nepříjemně chaotickým střihem scén a prostřihy v různých liniích příběhu. Očekával jsem spíše táhlejší pasáže, tohle mi zrovna nesedlo, naštěstí v druhé polovině se tato stránka ustálila do přijatelné polohy. Další problém vidím v samotném scénáři. Už námět původní Volavky nebyl z kategorie originálních, avšak příběh stál zejména na režii a hercích. Amerikanizace zápletky mi přišla místy notně nevěrohodná až úsměvná (čipy pro rakety, čínští překupníci, FBI..). Martin Scorsese (jak asi každý ví) byl nejsilnější právě v tématech gangů a mafiánů, jenže tento projekt není autorsky jeho, zejména po té scénáristické stránce, kdy se nemohl opřít nejen o reálnou minulost děje, ale i o své nabité zkušenosti a na tomto postu mi citelně chyběl. Zato na režijním postu se předvedl ve starém dobrém světle. A tím přecházím ke kladům snímku. Jeho režijní cit pro zajímavé scény a napětí spolu s mistrem kamery Michaelem Ballhausem tvoří spoustu skvělých momentů. Howard Shore se v Martyho týmu také slušně zabydluje a hudebně velmi pomáhá dotvářet atmosféru. Kapitola sama pro sebe jsou herci. Leonardo DiCaprio je excelentní, věřil jsem mu každé gesto, emoce a jen dokazuje, že Scorsese vsadil při obsazení postu svého nového dvorního herce na správnou kartu! Vedle něj je Damon špatný herec! Vadil mi také Jack Nicholson i jeho postava - měla zbytečně mnoho prostoru a grandióznější na tomto postu by byl spíše veterán šílených mafiánů Joe Pesci. The Departed je prostě remake s tím, že to sebou nese jistá rizika pro filmové fajnšmekry, kteří si původní snímek sehnaly mnohem dříve, než padl do rukou americké produkci. Kdo totiž neviděl Volavky, bude v závěru filmu blaženě vydýchávat neotřelé (na Hollywood až nečekané) finále příběhu a nejspíše bude díky tomuto vyústění schopen jít na mety nejvyšší. Mě se tam, také kvůli v úvodu popsaným důvodům, dostat nepodařilo. _ 85%.(26.10.2006)

  • Cervenak
    ***

    Dobre natočené, dobre zostrihané, dobre ozvučené, dobre zahraté... a zarážajúco stupídne. Ani neviem, čo bolo trápnejšie, či tie homofóbne fuckovacie dialógy, alebo záverečná dvadsaťminútovka, ktorá sa počtom vybuchnutých hláv pokúsila tromfnúť Úsvit mŕtvych, alebo otravne sa škľabiaci Nicholson, či herecky načisto zlyhávajúci Damon... Za čo som vlastne dal tie 3*? Ach áno, za výbornú remeselnú formu. Sklamanie a film, ktorý viac nechcem vidieť.(15.4.2007)

  • Enšpígl
    ****

    Začátek filmu na mě působil jako že jsem si měl vzít do kina polštář a nechat si zdát něco hezkého. Třeba, že se koukám na film Casino. Naštěstí patřím mezi divácké mazáky a zvládnu všechno. Film totiž nabírá takový tempo, že pendolino by mělo co závidět. Jako výhled poslouží dobrá práce kameramana. Důvod proč není absolutní honodcení je v hercích. Předně Alec Baldwin je mě nesympatický stále a ani tady tomu nebylo jinak, doslova mě vadil. Matt Damon no ten snad do takových filmů vůbec nepatří, protože v nich se taky musí umět něco zahrát a to je pro Matta kámen úrazu. A teď přijde to hlavní Jack Nicholson je pan herec o tom není žádná, ale kdykoli byl na plátně vzpomínal jsem na spolupráci Scorsese + De Niro ! Ale abych jen nekritzoval tak naprosto nadšený jsem z Leonarda DiCapria , ten kluk zraje jako víno absolutní herecká hvězda filmu --vynikající, minimálně jedna hvězdička celá patří jemu !! Takže tento film sice nepatří mezi Scorseseho vrchol,ale rozhodně mezi to lepší co se dá v kinech v současné době vidět.Mimochodem uvažuje někdo z Vás vážně že by pracoval pod skrytou identitou, než to uděláte, koukněte se na toto dílo.(2.11.2006)

  • J*A*S*M
    ****

    Čtyři hvězdičky díky nádherně suchému závěru. Celkově mě tento film ale zrovna dvakrát nenadchnul. Je tu sice spousta zvučných jmen, z nichž však nejlepší výkon podává DiCaprio, který mi zde byl upřímně nesympatický, ačkoli zahrál sebelíp. Jeho protihráč Matt Damon je naopak občas až napřesdržku - ne že by hrál špatně, ale tu roli jsem mu nějak nemohl uvěřit. Děj se rozjíždí docela pomalu, ty správné obrátky to nabere až asi kolem poloviny, do té doby musí člověk přetrpět množství dialogů, které mají působit vulgárně, špinavě a drsně, ale místo toho jsou jasně z prstu vycucané a umělé. U mne to má Skrytá Identita asi tak za 75%.(27.8.2008)

  • imf
    ***

    Nudné, zbytečné a především neskutečně hloupé. Snaha nacpat pět hodin děje do poloviční stopáže, ve které to navíc odsýpá mnohem pomaleji, maskovaná neustálým fuckováním, které snímek shazuje na úroveň debutantského pokusu nedostudovaného rappera. A co vám do hlavy nenatluče fuckující Nicholson a zoufale přehrávající Damon, to zvládne šílený irský soundtrack. Poslední půlhodinka je dokonalou parodii na původní předlohu, ale ani pro ty kdo ho neviděli, není Departed žádným ternem. Udělejte sami sobě službu a buď si půjčte Volavku nebo se podívejte na nějakou policajtskou klasiku (takoví Prohnilí jsou oproti Departed hotovým veledílem a ještě docela zábavným). Fuck it, Marty. Fuck it. :)(12.10.2006)

  • Marigold
    ****

    Scorseseho naspeedovaná režie a skvělí herci až do samého konce zvládnou maskovat fakt, že tahle zkazka o policajtech, krysách a skrytých agentech má možná až příliš triviální zápletku, ve které není narozdíl od Volavky místo na hlubší psychologii a překvapení. Přesto je to thriller, který se při neskutečném tempu vyprávění dá sledovat bez dechu a vychutnávat. Otázka zní, zda více než jednou.(10.8.2008)

  • T2
    ****

    Rozpočet $90miliónovTržby USA $132,384,315Tržby Celosvetovo $289,847,354Tržby za predaj DVD v USA $151,072,192 //počet predaných kusov 7,793,065Martin Scorsese a jeho ďalší film z celým zástupom známych hercov je ďalším skvelým počinom ale na to aby som ho uznal v tak ospevovaný a oceňovaný film ako v konečnom výsledku je, mi tam ešte dosť chýba k dokonalosti. Príbeh nie je až tak silný aby dokázal naplno upútať na danej dĺžke, rovnako tak aj postavy by potrebovali lepšie vykreslenie, najviac zapasovala postava hraná Markom Wahlberogom, Matt Damon a Leonado DiCaprio mi prišli mierne plochý. /videl v kine: 80%/(12.1.2007)

  • Radek99
    *****

    Po hodně dlouhé době dokonalý americký thriller strhující divákovu pozornost po celou dobu své stopáže a svou rafinovanou fabulací jasně odkazující k tomu, kdo jej natočil - k panu Martinu Scorsesemu! Pro mě osobně filmová událost roku a důkaz toho, jak VELKÉ filmy se ještě dají v Hollywoodu točit. Tady se snad už nic nedalo udělat líp! Jistě, jde o remake asijského snímku, ale poetika amerického velkoměsta prorostlého světem mafií moji kulturní zkušenost doplňuje mnohem víc než původní asijský příběh, ať už by byl jakkoliv skvěle vyfabulován a zrežírován. Pro Martina Scorseseho je to však ještě něco jiného - jeho opus magnum. On sám pochází z tohoto prostředí, postavy jeho mafiánských filmů jsou věrnými kopiemi skutečných postav z míst, kde vyrůstal a to je na jeho filmech sakra vidět. Skrytá identita jde však k meritu věci jakoby z druhé strany - zatímco Mafiáni či třeba Coppolův Kmotr popisují fenomén Mafie shora, obrazem bossů a kmotrů celého patriarchálně spravovaného systému nastiňují divákovi principy fungování mechaniky mafie, Scorsese tentokráte svou optiku zaměřil na dolní článek celé chobotnice - na pěšáky ulice. Připomněl mi tak jiný, stejně skvostný mafiánský film, dokonce popisující obdobný fabulační rámec - film Mikea Newella Krycí jméno Donnie Brasco. I zde se agent dostává do prostředí mafie a složité soukolí nakonec všechny hrdiny psychicky i fyzicky rozdrtí. Skrytá identita má hned několik stěžejních vrcholů - 1. rámcová kompozice celého snímku - pytlík s pečivem a několik nikláků symbolizujících vyšší, přesahující osudovou roli jedince determinovaného prostředím, v němž vyrůstal a z něhož pochází - novodobý otrokář si symbolicky kupuje svou ovečku a toto neviditelné vnitřní jho si pak postava nese celou svou existencí... 2. dualita hlavních hrdinů - zatímco zpočátku vypadá jako jednoznačný pozitivní hlavní hrdina postava Matta Damona (jeho čítankový životní příběh, kariéra přesně postihující americký sen, vizáž neodolatelného sympaťáka atd.), která strhává veškerou divákovu pozornost a zatlačuje do pozadí rozporuplnou, šedivou, morálně nejednoznačnou a zprvu nevýraznou postavu Leonarda DiCapria, zůstává otázkou, jak do sebe obě postavy vlastně zapadají? Na principu jin-jang nebo je to ještě složitější, variabilní vztah? Kauzalita určuje neodvolatelný konec celého příběhu, smrt plodí pouze smrt, ale jak se postavit k otázce pravdy, etického jednání a morálního odsouzení? Agent Sullivan je nejenom dějovým, charakterovým a morálním opakem agenta Costigana, ale vlastně i jeho doplněním a gradováním. Samozřejmě že hlavně v kontextu filmu by jeden bez druhého neměla jejich role smysl, ale i v otázkách etických by bez srovnání obou nebylo možno dojít k závěru - totiž že život a svět je tak složitý, že se nedá nijak smysluplně ovládnout a naplánovat, systém amerického práva a federálních úřadů funguje bezvadně do té doby, než na to jediné, nejzranitelnější místo dochází vadný lidský článek, systém funguje, selhává lidský faktor... 3. psychologicky opodstatněné jednání všech postav - ačkoliv je fabulace značně zamotaná a děj skutečně dosti složitý, na rozdíl od jiných snímků mám pocit, že takhle by skutečně jednali skuteční lidé v analogické životní situaci. Psychologicky velice věrohodné jednání všech zúčastněných... 4. neuvěřitelné herecké obsazení, skutečná plejáda těch největších hvězd, kdy většina z nich podává strhující herecké výkony a celý ansámbl je tak dokonale sladěný, že nikdo nevybočuje, byť DiCaprio s Nicholsonem berou dech. Úžasné! 5. verbální stránka snímku - autentický jazyk americké ulice symptomaticky upomíná k příslušenství k sociální spodině, nadměrná vulgarita (nejenom verbální, ale i obsahová) přesně koloruje atmosféru díla. Navíc každá z postav si nese svůj specifický slovník, který dotváří její povahopis. 6. obsahové hyperboly - mnoho (i dějově) důležitých věcí se divákovi představuje jen v jakési zkratce, mnohdy pouhém prostřihu, často projev násilí, což přispívá k absurdní grotesknosti a zvýšené dynamice filmu. Navíc divák je nucen mnohé si domýšlet, dějová osa získává na rafinovanosti (boss Costello má potřísněné ruce od krve a přichází odzadu z baru, není však jasné, kdo je jeho obětí atd.) 7. gradace napětí - napětí je tak rafinovaně uvolňováno a pak náhle znovu gradováno, že divákovi nelze polevit. Tohle jsem už dlouho nezažil, abych po tolika dějových zvratech stále vyšroubovaně očekával, který z možných závitů se mnou snímek utáhne... 8. princip hry - veškerá motivace všech postav spočívá na tomhle principu, každý něco hraje, vše je o to složitější, že některé formy hry jsou hned zjevné a jiné zůstávají do poslední chvíle skryty. Geniální, filosofická rovina filmu. 9. filmový cit - asi nejdůležitější prvek, Pan Režisér má obrovské filmové cítění a není to jen naplňováním pravidel žánru (např. expozice bosse Costella, kdy nejdříve mluví jen jeho černá silueta, poté hovoří z polostínu a pětiminutová scéna vrcholí okamžikem, kdy Nicholson vystupuje po dlouhém ántré na přímé světlo v baru), ale i používání archaických roztmívaček i zatmívaček, výřezů, práce s detailem, s polocelky, v pointování záběrů a scén, v práci s filmovým obrazem atd, atd... Jestli se dávají v USA Oscaři takovýmhle filmům, pak to s nimi ještě není tak špatné...(17.5.2007)

  • AngelAngie
    ****

    Koukněte se na hereckej ansábl a na to, pod čí rukou hrají a sami sebe se zeptejte: Může tohle být blbost? Odpověď je, si myslím, jasná ..(29.4.2007)

<< předchozí 1 2 3 4 18 35 51 68