Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Poslední recenze (809)

plakát

Šógun (2024) (seriál) 

Nejsem příznivcem předělávek a ždímání slavných námětů, ale tento Shogun je pro dnešní zkysnutou tvůrčí dobu přímo lázeňská očistná kúra. My pamětníci pamatujeme tento původní seriál díky signální pomoci západních TV stanic, kde jsme v 80. letech hltali toho "Zajatce japonských ostrovů" jak se pak pod tímto názvem zavedl i u nás. V té době patřil seriál k fenoménu a byl jedním ze spouštěčů, který mi vykřesal moji celoživotní lásku k Japonsku a zejména okouzlení samurajskou érou a etikou. I tam tenkrát hrál ne úplně ideální herec (Richard Chamberlain) a legenda té doby s charismem šóguna - Toshiro Mifune. V tomhle Shogunovi jsem si nějak taky nezvykl na pojetí, herecký projev Cosma Jarvise a naopak trefou do černého bylo obsazení Hiroyukiho Sanady, který ve své kariéře to dotáhl od Henryho Sanady (tenkrát ještě v uměleckém zápaďáckém jménu) v dnes kultovních videofilmech: Šógunovi nindžové, Ninja Commando, Red Force až po hollywodského Posledního samuraje, kde se zase přejmenoval zpátky. Jeho Toranaga je uhrančivý a naprosto ultimátní pojetí této role a vizuelně stejný s Toshiro Mifunem. Je tu však ještě někdo, kdo je defacto hlavní postava a seriál by se měl spíš jmenovat Toda Mariko. Tato postava je zásadní, emoční, okouzlující, odanná, silná a zároveň osudově zničená. Anna Sawai uvěřitelně zvládla tuhle postavu a doufám, že tímto seriálem ji kariéra poskočí a hezkých hereček co se umí ohánět nejen s naginatou je jak šafránu. Hlavní celosvětový úspěch a ono trefení se do diváckých potřeb je špičkové zpracování feudálního Japonska se všemi dobovými zákonitostmi, kastovní společností a orientální čistou lyrikou, prahnutím po dokonalosti versus všudepřítomnou brutalitou ve hře o vládcovství, kde si nikdo nemůže být jistý, že se dožije rána. A cokoliv o Japonsku bude vždy tak trochu jiné, šokantní, nezvyklé a je to na Západě móda. Tvůrci to naštěstí pojali s japonskou důsledností a tak oko fanouška jásá: zbraně - katany, zbroj, účesy, materiály látek, dekorace, stavby. Scénář, mluva je perfektní a hudba si dala velkou práci vtáhnout diváka víc do děje. Pokud by takto nadále měly vypadat áčkové špičkové seriály, co dělají talentovaní režiséři a bohatí producenti, tak už dávejte prachy jen do seriálů!

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Chápu Zacka Snydera a rozumím mu, že jako režisér a tvůrce má neustálou ambici prezentovat filmy, které se líbí hlavně jemu a které zosobňují jisté prvky, které by měly být směřovány k podobně naladěným divákům - zejména geekům, hráčům počítačových her, velkým klukům, fanouškům komiksu, sci-fi, fantasy a military. Jeho posedlost je hnána natolik, že si i začal takové žánrové mixy stvářet. Tedy pod heslem: nedá se to sehnat - vyrobím si to. Dokud točil filmy, kde byl ještě odkázán na nějaká pravidla, osnovu, zadání, tak byl nedostižný. Bohužel v posledních letech u něho vyhrává forma nad obsahem a jak říkáme my fotografové: "50mm objektiv s clonou f/0.95 ti ještě nezaručí, že jsi bravurní fotograf". No, ale aspoň má nějaký rukopis... Pokračování Rebel Moon II je o bitvě. Ten kdo chce přejít přímo na bitevní akční část, tak ať si klikne na čas 1:00:00hod. Protože i ten druhý díl je rozdělený ještě na půl - půlka je snaha dát postavám minulost, příběh, charakteristiku (marně) a v druhé půli se strhne bitva. Ta je snyderovská a řekněme, že na plátně velkého a skvěle ozvučeného kina by to mělo sílu a nějakou tu epičnost. Ale je to Netflix, takže to bude jen o velikosti vaší televize, monitoru nebo mobilu (u extrémistů). Zacka Snydera je mi líto, dal si velkou práci s tímhle filmem a i veškeré vizuální efekty, dekorace, kostýmy, zbraně byly vytvářeny s velkou péčí. Sám si dělal kameramana i producenta. Nechal postavit celou vesnici a velký lán pole, aby opravdu vznikly záběry sklizně. Jenže... jenže je to celý takový bez divákova zaujetí, ve špatným slova smyslu s klukovskými nápady, co všechno nacpat do epické sci-fi, aby tam byli válečníci v armorech, hodně se střílelo, roboti, tanky, hrdinové ochránci, prostě to co je na Playstation. Ale bude chybět dobrý, originální příběh a postavy se jen tak ukáží v CHARACTER MENU a mají osobnostní popisek zúžený na Strength-Dexterity-Vitality-Energy, takže jsou vám u prdele. Rebel Moon I & II rozhodně není film, co by měl mít ohodnocení jednou hvězdičkou nebo odpadem, pokud jste dali novým Star Wars nebo Marvelovkám víc jak 3 hvězdy. Snyder to měl ze 4 hodin sestřihat na 100 minut a byl by to nadupaný akční videoklip a pouštět ho jen divákům, co mají notářem ověřený kladný vztah k jeho tvorbě.

plakát

Bestie (2022) 

Idris Elba - nejsympatičtější černoch z černých nafasoval dvě pubertální nesympatické afro dcery a že si zajedou do Afriky za kámošem strejdou Sharlto Copleym, který tam někde žije a čeká až ho nějaký producent, režisér použije pro roli bílého Jihoafričana. Idylický safari či čarukrásné záběry z africké divočiny se ovšem nekonají. Tohle je beast survival, kde všechny ty žraloky, anakondy, medvědy, vlky tentokrát vystřídal krvežíznivý lví král. Film se odehrává zhruba na 300 metrech, ale většinou v interiéru džípu. Elba hraje takového taťku, aby byl zranitelnější, nicméně jedná jako debil. Dcerunky dělají vše pro to, aby je lev našel a jednají nelogicky, aby divák klasicky s pytlíkem brambůrek komentoval děj: "to je blbka, proč se neschová, proč tak jančí". A celé je to takový typický spletenec strachování se o postavy, drsné útoky bestie a dementní počínání postav. Přesto se jako celek dá označit Beast jako koukatelný přírůstek do portfolia zlobivých zviřatek a jejich přežití a to já rád.

Poslední hodnocení (3 214)

Šógun (2024) (seriál)

23.04.2024

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024)

19.04.2024

Odcizení (2024)

19.04.2024

Bestie (2022)

18.04.2024

Perspektiva Ivana Mládka (2023) (TV film)

18.04.2024

Dalibor Janda - oheň, voda, vítr (2023) (TV film)

18.04.2024

Iveta (2022) (seriál)

15.04.2024

Přání (2023)

15.04.2024

Bullet Train (2022)

10.04.2024

Reklama

Poslední deníček (58)

MOJE SPECIALIZACE A KATEGORIE FILMOVÝCH ŽÁNRŮ A OBLASTÍ NA KTERÉ SE FUNDOVANĚ ZAMĚŘUJI:

AKČNÍ FILM:
• Zlatá éra 80s & 90s akčního filmu (svaly, hlášky, kulomety)
• Hongkongská (asijská) škola akčního filmu (John Woo, heroic bloodshed, pomsta, přestřelky, stylizace, kamera, střih)
• Filmy s bojovým uměním (HK kung-fu, čínské historické eposy, samurai & ninja)
• Moderní vystajlované akční filmy s důrazem na vizualitu, estetiku, guns fetish, zpomalené záběry, bullet time, macho hero, epičnost.
• Filmy o zradě a pomstě, drsní mstitelé. Survival (přežití v drsné přírodě, nejlépe na sněhu), "zmrtvýchvstání" hrdiny, překonání lidských hranic, boj o život.
• Western 60s až současnost
• Military, speciální jednotky, commando, sniper
• Jason Statham a jeho styl
• Arnold Schwarzenegger - můj idol mládí a tudíž komplexní fanouškovská posedlost jeho filmy, životem a vše s ním souvisejícím
• Akční hrdinky - ženy v akčním filmu, women power, bojovnice

ANIMOVANÝ FILM: 
• Disney & Pixar
• Počítačová animace

REALITY SHOW - TV ZHOVADILOSTI - ÚLETY A BIZÁRY: 
• Snažím se zmapovat současnou televizní zábavu a to zejména reality show, kde dochází ke střetům, emocím, lásce, nenávisti, odporu, intrikám, zbabělosti a kde se ztrapňují "obyčejní" jedinci v různých situacích při pachtění se za finanční výhrou a být slavný. Ať už jde o talentové soutěže, různé sociální experimenty, seznamky, kuchařské klání, prezentace divnolidí a pokleslou zábavu.  ...bylo to tak blbý, až je to geniální 

ČESKOSLOVENSKÝ FILM 1930 - 1948:
• Úžasná doba roztomile naivních a uhlazených filmů s noblesními herci a okouzlujícími herečkami s rozkošnou mluvou a dikcí. S jednotvárnými zápletkami sloužící k nadčasovému oblažení v nelehkých časech. Děkuji za tuhle krásnou a nezkaženou filmovou éru.

ČESKOSLOVENSKÝ FILM 1970 - 1989:
• Socialistické filmy pro děti a mládež, hledání zapadlejších filmů běžně se nevyskytujících v nabídkách televizních programů, filmy poplatné době a zachycující život v socialismu.