Recenze (861)
Všechno co mám rád (1992)
Keby DNES natáčali podobné filmy, Slovensko by si čoskoro pripísalo ďalšieho Oscara do zbierky...
Stařec a moře (1958)
Kniha sa mi veľmi páčila a film to už len dotvoril. Emócie. Láska. Boj. Na mňa to zanechalo veľký dojem. Spencer Tracy hrá výborne, rovnako výborne mu sekunduje malý Felipe Pazos Jr. ako Manolino. Skrátka prenádherný film, ktorý sa radí medzi moje TOP filmy.
Počátek (2010)
Tak a zase ma Chris Nolan dostal. Zrazil na kolená najmä tým záverom. Precízne vystavaný sen filmového fajnšmekra, ktorý prižmúri oči nad trochu neprekvapivým vizuálom (okrem tej scény s ohnutím mesta) a faktom, že pokiaľ nie ste snáď výnimočne nadaný, film od vás vyžaduje druhé premietanie...Ale inak je to tutovka, 91 percent. PS pre tých čo už videli: Prestal sa točiť či nie, sakra...?
Už zase skáču přes kaluže (1970)
Mal som všelijaké očakávania od tohto legendárneho filmu, ktorý z času na čas zaznie v štatistikách s prívlastkami ako "brilantný", "kultový", "pozoruhodný". Tak som sa naň pozrel. No a v podstate je to za také slabšie 4*. A to preto, lebo Už zase skáču přes kaluže MÁ bohužiaľ zopár nudných miest. Za to tá jedna * dole. Ale musím na druhú stranu vyzdvihnúť herecký výkon malého Vláďu Dlouhého. Čumel som jak kráva na nové vráta. Netušil som, že je tak nadaný herec a jazdec. No, skrátka. Film mi máááličko pripomína náladu Postřižín - nemusíte so mnou súhlasiť. Ale je to aj príbeh o koňoch, ktoré zbožňujem, takže si rád niekedy tento film pozriem znova a vychutnám si herectvo malého Vladimíra a ostatných zúčastnených...
„Já už budu hodný, dědečku!“ (1978)
Parádička. Miloš Kopecký žiari a exceluje. Film nabitý hláškami a výborným situačným humorom. Nezaslúži si nízke hodnotenie. "Za prvé, je tady přechod!" - - "Co je mně do toho, že jste v přechodu?!" :-D
Umučení Krista (2004)
Postava Ježiša je sama o sebe tak zaujímavá a možno aj trochu záhadná, že je vďačným námetom pre film, v ktorom nám je ukázaná najmä tá stránka jeho života, v ktorej "trpel ako pes". Scény mučenia sú neskutočne realistické a na autentičnosti filmu dodá aj jeho "jazyková" stránka. Niekomu sa to môže zdať ako účelové zobrazenie násilia, ale mňa to dostalo...
Kdopak to mluví (1989)
Film môjho detstva, ale zas tak často som ho nepozerával. Slušný priemer, ktorý po predabovaní stratil zo svojho lesku.
Kdopak to mluví 2 (1990)
Priemer. Ale dobrý. Dá sa to. Mám na to spomienky z detstva...
Kdopak to mluví 3 (1993)
Tie psy to ako-tak držia nad vodou, ale viac menej sa len varí z vody...
Okrsek 49 (2004)
Na "Backdraft" to síce nemá, ale stále je to kvalitná zábava. Teda, zábava... trochu smutná.