Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (33)

plakát

Mory Vratislavi (2018) 

Protoze je hlavni postava vysetrovatelka, musi byt nesympaticka, to je jasny, preci nemuze byt mila, kdyz vidi ty hruzy a ke vsem se musi chovat jako k odpadkum. A taky musi byt trochu psycho a mit trauma, protoze to prece na detektivkach vsechny strasne zajima, ze sou taky jen lidi, protoze je to pro ten dej vzdycky strasne zajimavy. Smichy sem teda brecela u te sceny, jak kun bezi pres most a obcane Vratislavy se bezhlave vrhaji na auta, padaji z kol, div ne z mostu, jako kdyby se tam prochazela Godzilla… no proste namet zajimavy, provedeni hruza.

plakát

Princezna zakletá v čase (2020) 

No, podle recenzí jsem měla velká očekávání (možná byla chyba už tady), nicméně, ta se nenaplnila. Jako vážně má tahle pohádka skoro stejné hodnocení jako třeba Sedmero krkavců Alice Nellis? Jako vážně? Tak to naprosto nechápu. Princezna zakletá v čase má nepromyšlenej/nedomyšlenej děj (taky trochu vykradenej – vizuálně Doctor Strange, dějově Na hraně zítřka?) sázející na to, že diváky tak pobaví časová smyčka, že jim bude jedno, co bylo před ní a po ní. Fantasy prvky působí často bezzubě nebo legračně, stejně tak jako hlavní alchymista, a herecký výkony, no… no nic. Až na princeznu, která byla asi jediná postava dobře zahraná/nebo dobře napsaná, dost nedobré. Eliška Křenková má pár hlášek, ale ty to fakt celkově nezachráněj. A princ Jan? Upřímně, kdyby tam nebyl, s dějem by to neudělalo skoro nic, ve vztahu k jeho bídné úloze ve filmu, prakticky úplně zbytečná postava. No, tak dobře no, princezna se přece musí zamilovat, to je jasný, bez toho nemůžeme jako diváci bejt. Tak tam teda ten princ je, aby tam nějakej byl, to nevadí, že vlastně dohromady vůbec nic neudělá, jen čumí a ke konci má plytký, a naštěstí i krátký, projev na téma síly lásky, podanej tak, že je to prostě zlý no, ne moc procítěný, jak když si tak mimoděk a nezaujatě nacvičuje scénář v uličce plný plesnivejch popelnic, protože tam zrovna je a nemá nic lepšího na práci. Peníze na triky se asi vyčerpaly jen pro účely hlavní zlé paní, čímž ona byla cool, ale scény s efekty, ale zároveň bez ní, tim vizuálně docela trpí. A to, že herci neumí asi jezdit na koních, takže je teda na koni zabíráme z fakt předaleka, nebo radši bez hlavy (to tam ten záběr ani nemusel bejt), tak je třeba se smířit s tím, že časy umu Libuše Šafránkové jsou už opravdu bohužel pryč. A scénář? Když princezna vstávala a vstávala a vstávala do stejnýho dne a měnilo se u ní jeho prožívání, ok, to bylo zajímavý a zábavný, ale co se dělo před tím, než se jí to stalo, nebo potom? To, proč je teda to království i ta princezna zakletá, se nikomu asi moc nechtělo řešit, jakože by to mělo nějakou propracovanější myšlenku, takže proč ta zlá paní napadla toho hodného krále je zobrazeno dost prachbídně, protože asi – koho to zajímá, když nejlepší na tom je, tak ta princezna vstává a vstává, tak co bylo předtím asi řešit nebudem? Nebo nevim, co si scénáristi řekli. Prostě si jen ta paní něco vymyslela a pak se naštvala, když to neklaplo a pak se pomstila, zobrazeno asi tak ve 20 vteřinách filmu, přičemž z týhle situace měl celej film vycházet – dost bída, ne? A co byla sranda, když nikoho zřejmě nenapadlo, co by mohlo být to největší tajemství prince, co ještě teda jakože nikomu neřek a vysype to tam na princeznu, kterou neviděl roky, tak se to tam radši obsahově nedalo, co je to tajemství, jen jako, že si to ty postavy jakože řekli. Jupí, to je tak napínavý, co jí asi řek? Asi, že nenosí spodky, nebo že jednou zabil pavouka a fakt tim trpí, nebo má na rameni vytetovanou svoji matku? Nevim, asi bylo fakt strašně těžký něco vymyslet, co by se hodilo do příběhu. Hudba dobrá, princezna též, ostatní herci strašně málo uvěřitelní, možná i nedobrou kamerou? Nebo, jako kdyby se v těch rolích vůbec necítili dobře a sami jim nevěřili. Konec teatrální až na krev, asi to mělo působit jako epický nástup spravedlivých (proč je tam nesmyslně ten nebožák z trhu a proč tam není třeba ta zelinářka teda?) a nakonec to spíš dopadlo jako velkej omyl. Je mi to líto, nejen proto, že je fajn, když se postavy neberou zase tak vážně a zkoušej se nový věci, ale taky protože žánr fantasy/pohádku i Elišku Křenkovou mám ráda, ale tohle mělo mínusů až moc bohužel.

plakát

Black Widow (2021) 

Podle mě, poctivě odmakanej film, ve kterým sice fyzika dostává na frak, ale tak upřímně, fakt to tak straně a nepřekonatelně vadí? Mě teda ne. Šla jsem se do kina pobavit a klaplo to super. Dobré dialogy, kvalitní herecké představení a poctivá akce nedává moc prostoru k vydechnutí, a tak to má být. Pravda, je to sólovka hlavně pro Black Widow a její „rodinku“, bez důrazu na propracovanějšího padoucha, to je, po pravdě, škoda. Opravdu maximální zaměření na Natašu a její příběh, až to s menším odstupem po filmu působí, že linka pomsty je tam navíc, jen kvůli podpoře děje. Ale zpět, padouch je fakt prachbídnej a možná i proto příběh trochu kulhá, ale tak kdo má rád Marvel a je ochotný přimhouřit oči, jako já, na své si určitě přijde. Za mě, radost se kouknout.

plakát

Liga spravedlnosti (2017) 

Tenhle film je fiasko - vizuálně i scénářem. Dokonce se dá přesně říct, co bylo nejhorší, nejhorší bylo úplně všechno. Dvě hvězdičky za to, že některé scény byly opravdu groteskní (i když ne záměrně) takže se tomu dalo upřímně zasmát a také, protože by nebylo fér dávat méně, jednu hvězdu a odpad je vhodné ponechat na skutečné parádičky, například některé klenoty aktuální české televizní tvorby.

plakát

Kouzelník Žito (2018) (TV film) 

Jedna z nejhorších pohádek, které jsem viděla. Úplně mimo. A Denis Šafařík, jeho styl vyjadřování? Tak to už bylo úplně od věci...

plakát

Bůh s námi - od defenestrace k Bílé hoře (2018) (TV film) 

Bůh s námi si asi museli asi říkat hlavně diváci. Kdyby existovalo slovo "freskovitý", použila bych ho ve větě takto: Tento film je mocně freskovitý. Co to znamená? Tento film je sled obrazů, které popisují dějiny nejen tak říkajíc "letem světem", ale jen letem, ale letem takovým tím rychlým čímsi, asi raketou země vzduch, nebo fakt nevím. Taková, tááááková strašná škoda. Kostýmy perfektní, hudba super, scénář šílený. Kdyby Tereza Hofová řekla jen dvě úvodní fráze o tom, že Matyáše varuje, a pak už tam nikdo neřekl ani slovo, bylo by to co do výpovědní hodnoty prakticky stejné, jako s textem. Davové scény se opravdu nedají točit s deseti lidmi, působí to totiž dost bídně, co bídně, prachbídně, prostě mega super bídně, a to i když máte na sobě sebelepší raně novověký vohoz. A přitom takové skvělé téma, jen to chtělo buď trochu víc péče, nebo trochu víc dílů, nebo trochu menší časový úsek. Pak to mohla být paráda.

plakát

Hastrman (2018) 

Za zmínku by snad stála kamera (občas) a hudba (příležitostně). Scénář silně nezvládnutý, místy zcela banální a plný klišé, protože ano, když se dva poznávají a "nachází v sobě zalíbení", tak spolu musí zákonitě chodit po lesích a po planinách a usmívat se jako blázni, protože jinak se to samozřejmě vyjádřit nedá. Postavy jsou absolutně ploché, potenciál Karla Dobrého jakožto démonického a tajemného muže/stvoření zůstal naprosto nevyužitý. Abych to shrnula, scénář je jedna velká a nepovedená zkratka.

plakát

Červená (2017) 

Čtyři hvězdy, a nejraději bych dala pět, náležely by ovšem, stejně jako má poklona, beze zbytku Soně Červené. Nicméně, je to přece jen hodnocení dokumentu jakožto vizuálního díla, takže za tři, průměr tedy čtyři hvězdy. Režisérskou práci Olgy Sommerové zcela zastínila osobnost Soni Červené a práci režisérskou a scenáristickou tak uvrhla zcela na vedlejší kolej. Pokud to byl záměr, pak je to ovšem dobře. Stejně jako v dokumentech o Martě Kubišové a Věře Čáslavské najdeme režisérčin "metapříběh" týkající se amorálnosti a krutosti komunistického režimu a byť se může zdát, že třeba právě Soňa Červená tak to explicitně nepojímala, i tak soudím, že je to správně.

plakát

Fantastická zvířata a kde je najít (2016) 

Miluju Harryho Pottera, naprosto a téměř bezvýhradně včetně kouzelnického světa uvnitř či kolem světa mudlů, ale upřímně, tohle se prostě nepovedlo. Scamander se často tváří, jako když je retardovaný (jestli to mělo znamenat, že je snílek, tak to jsem nepochopila), stále je tak nějak podivně pootočený (jako kdyby tam stál Horatio Caine z Kriminálky Miami) a než řekne nějakou větu, trvá to asi tak dvě století. Film nemá spád, série kupících se přešlapů Scamandera je zbytečně dlouhá a tím ztrácí na zajímavosti + na hlavní postavu se mi z výše uvedených důvodů nekoukalo dobře. Závěr filmu je sice poutavý vizuálně, ale ne dějově. Škoda, velká škoda.

plakát

Divočina (2014) 

Reese Witherspoon mám ráda, vážně jo. A i bez tohoto filmu jsem toho názoru, že je dobrá herečka. Její herecký výkon je totiž to jediné, co je na tomhle filmu dobré. Nesympatickou běhnu co lítá v drogách, a která se potom, co zjistí, že je opravdu běhna, a opravdu protivná, a opravdu lítá v drogách, rozhodne, že jejímu životu zaručeně vrátí smysl jít sto let divočinou, zvládla na výbornou. Nesnášela jsem jí už tak od desáté minuty filmu a opravdu doufám, že to byl záměr a měla tak působit. O to méně působivá je naopak, pro mě zcela neviditelná, ale patrně také zamýšlená, katarze hlavní postavy. Jo, je to prostě tak. Bez tréninku a s minimální znalostí čehokoli, co se týká pěších tůr si vyrazte na dlouhé týdny do hor a nic se nebojte (mimochodem, tohle je ve filmu jedna z mála věcí zachycených příjemně uvěřitelně). Nicméně zpět: budete jíst kaši, potkáte lišku i nějaké lidi a vše se v dobré obrátí. Odteď váš život už bude navždy jiný a odpustíte všem a co je důležité, hlavně sami sobě. Bude to krása až budou oči přecházet, ale mnohem pravděpodobnější je, že na té tůře bídně zemřete po pádu ze skály nebo hlady, a že vás ta liška nakonec sežere. Chápu smysl filmu i to, že někdy prostě musíte utéct, uspořádat si myšlenky a doufat, věřit, že vám někdo nebo něco ukáže cestu, ale tenhle biják to fakt neilustruje ani poutavě, ani zajímavě.