Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (16)

plakát

Simpsonovi (1989) (seriál) 

Tak tady je to jasných pět hvězd. Dal jsem si postupné repete a u sledování každého dílu se příjemně odreagoval a pobavil. Je pravda, že nové díly už nejsou tak dobré jako ty staré - příběhy jsou méně promyšlené - ale humor se dokázal přizpůsobit dnešní době (jak jinak taky na TV obrazovkách přežít, že) takže i u nich jsem se bavil a občas se přece jen nějaké ta vybroušenější epizodka dostavila. Samostatnou kapitolou jsou pak čarodějnické speciály, které mám nejraději (obvzláště tím víc, kolik parodovaných filmů znám). O perfektním dabingu se snad ani zmiňovat nemusím.

plakát

O dívce, která proskočila časem (2006) 

Celkově na mě film působil příjemně a plynule ubíhal. Téma cestování v čase a různé návazné paradoxi mám rád, ovšem zde hlavní roli spíše hrali vztahy hlavních hrdinů, což ke konci přerostlo možná až v moc velkou romantiku. Rozhodně netradiční animák na který se určitě někdy opět podívám.

plakát

Bratrstvo neohrožených (2001) (seriál) 

Pamatuju si, jak mě mrazilo, když jsem na základce viděl Zachraňte vojína Ryana. A pak ještě víc při tomhle seriálu. Jestli po tomhle někdo nepochopí, jak je válka špatná a co museli ti lidi při tom protrpět, tak vážně nevím. Jeden z nejlepších seriálů - těch dramatických určitě - co jsem kdy viděl.

plakát

Batman (1989) 

Tohle je pro mě (spolu s Batman Returns) nejlepší "komiksový" film o Batmanovy. Ano, líbí se mi The Dark Knight - ale v něm schází právě ta komiksovost, která na vás dýchne z tohoto snímku. Nolanova adaptace se snažila tolik přiblížit reálnému světu, že vlastně opomenula veškerou fantasknost světa smyšleného. Nolanův Batman už byl prostě jen chlápek v superobleku, pobíhající po americkém velkoměstě. Naproti tomu Burton převedl na plátno doopravdický komiksový svět s komiksovým hrdinou. Jeho Gotham nevypadá jako New York, ale opravdu jako Gotham - jako město, které je temné, žije svým vlastním životem a nepřipomene vám žádné jíné. Batmobil tu není skákající tank ale osobitější dopravní prostředek, který už na první pohled říká : "Vy víte, komu patřím". Stejně tak převlek Bruce Wayna připomíná víc netopýra než kombinézu přepadového komanda. I zasazení do starších časů, kdy gangsteři nosí buřinky a schovávají samopaly pod kabátem, my k látce sedne více, neboť pak postava Batmana působí o to neuvěřitelněji. Nicholsonův Joker je samozřejmě třešničkou na dortu - je to opravdu magor, protože přes všechno šílenství a vraždění nezapomíná udělat nějaký ten "joke". A i když mu selžou závěrečné plány, klidně si střihne valčík :D Tohle je prostě BATMAN. Se skvělou hudbou od Elfmana a jedním z nejlepších nástupů k finálnímu souboji (kdo jiný si to na srázek s padouchem dorazí v Batwingu? :D ).

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Tři slabší hvězdy a to ještě jen díky první půlce. Máme tu nějakou tu změnu oproti předešlé trilogii - rod Osbornů nahradila famílie Stacyových, místo redakce Daily Bugle tu máme policejní stanici a Spidey střílí sítě pěkně z vystřelovačů jako v komiksu. Body u mě film sklízí za nástin jakéhosi tajemství kolem práce (a tím nejspíše i smrti) manželů Parkerových a za propojení jednoho genetického projektu do osudů více postav (Spider-Man, Dr. Connors a Osborn), což je o něco shůdnější než řada nešťastných příhod. Problémem je pak druhá půlka filmu. Nejen, že Peter Parker se nic nového o rodičích nedozví a zdá se, že už ani po odpovědích ohledně jejich smrti nepátrá, navíc se tu objevuje další nedotažený element - samotná postava Dr . Connorse. Ať už se objevil v komiksech, které jsem četl, nebo v animovaném seriálu z 90.let nikdy to nebyla vyloženě záporná postava (v Raimiho trilogii jsme ho mohli vidět jako Parkerova učitele). Jeho alter ego Lizard je v podstatě takový pan Hyde, kterého Connors nemůže ovládat a Spider-Man se vždy snaží ochránit před ním všechny ostatní, ale zároveň i jeho samotného (jako svého mentora a přítele). A zrovna z tohohle tématu - kdy má Spidey dilema, jak s Lizardem bojovat, když je to jeho přítel - mohli filmaři vytěžit pořádný dramatický podtext. Místo toho se nám tu prohání malá godzzila a Rhys Ifans pronáši typicky bondovsko-padouškovské proslovy. Přitom ani ty jejich souboje nemaj šťávu a tak ta druhá hodinka spíše nudí. Škoda, kdyby se autorům podařilo lépe rozvést načatá témata (Parkerovy rodiče, a co je vlastně s Osbornem ?), místo toho aby si je schovávali na další případné díly, mohlo vzniknout něco zajímavějšího. Takhle nezbývá než zavzpomínat na Raimiho filmy, které byli lépe "poslepovány", měli v sobě víc osudovosti a i nějakou tu památnou scénu (polibek vzhůru nohama se paroduje snad i dnes).

plakát

Útěk z MS-1 (2012) 

Jak už tu mnozí psali, film především dává vzpomenout kouskům jako je série Smrtonosná past, Útěky z NY/LA či Skaut a v tomhle bodě funguje poměrně dobře. Guy Pearce má dobré hlášky (u jedné jsem se fakt zasmál) a Joseph Gilgun je správný magor (mile překvapil narozdíl od Misfits, kde ve třetí sérii do původního týmu prostě nezapad). Slabinou je pak trikově nepovedená honička na začátku (i ve hrách je lepší animace) a možná bych vynechal i zápletku s kufříkem a místo ní přidal nějakou scénku z MS One. Určitě bych se nebránil, kdyby Snowa poslali alespoň ještě do jedné akce - přece jen podobní hrdinové zůstali někde v začátcíh 90. let...

plakát

Chata v horách (2012) 

Nenudil jsem se, pobavil jsem se a zároveň můžu říct, že jsem viděl něco ne stokrát ohraného. I když začátek filmu tak mohl působit (hlavně když jsem nedávno zkouknul trilogii Evil Dead). Že je nejlepší finalní masakrální část filmu se tu shodnou všichni a já jsem rád, že film takto vygraduje, než - jak se v posledních letech mnohdy stává - aby se předvedlo vše nejlepší na začátku snímku a vy pak měli na konci pocit, že jste byli o něco ochuzeni. Po mnoha názorech, že je film přeceňován jsem do něj ani nešel s moc velkým očekáváním a o to více mě mile překvapil.

plakát

Twin Peaks: ohni se mnou pojď (1992) 

Podle mě se měl Lynch zaměřit na období po seriálu - tady navázat tam, kde druhá serie končí. Myslím, že by se tím i víc zavděčil fanouškům, kteří si celým seriálem prošli a rádi by se dozvěděli jak vše dopadne. Přece jen o tom, jak to vše začalo, už víme ze seriálu. Dokonce jednotlivé střípky a stopy ze seriálu mi přišly lepší, neboť člověk si sám mohl představit nakolik byl život Laury Palmerové hříšnej (a mohl si ho představit ještě hříšnější). FWWM pro mě tedy spíše představuje zbytečnou část Twin Peaksu, kdy se člověk vlastně nic nového nedozvěděl a režisér promarnil možnost udělat zakončení celého projektu.

plakát

Městečko Twin Peaks (1990) (seriál) 

Zprvu jsem mě obavy - po zkouknutí několika filmů Davida Lynche, jsem si nebyl jistý, zda Twin Peaks pochopím, zda to bude pro mě. Po shlédnutí několika dílů jsem ale docela podivné atmosféře přišel na chuť a rád se do tohoto městečka vracel. Postupné odhalování Lauřina života, Cooperovy zvláštní vyšetřovací metody, různá tajemství každého z obyvatel, červený pokoj... Člověk si i zamiloval některé postavy. Ale pak přišlo odhalení vraha a ukončení původní hlavní linie. A tím pro mě skončil i samotný seriál -někde uprostřed druhé serie. Twin Peaks pro mě prostě byl o Lauře Palmerové. Nová témata, která seriál v druhé půlce druhé série nabídl už pro mě nebyla tolik atraktivní. A především už mě ani nebavilo sledovat jednotlivé linie různých postav, neboť dříve alespoň člověk mohl hádat, nakolik má kdo něco společného s Lauřinou smrtí. Po dopadení vraha ale už ostatní postavy přestaly být natolik důležité. Tudíž mi ani nevadí, že se na 3. serii již nedostalo.

plakát

Fanoušci (2009) 

Naprosto nevyužitý potenciál. Kdyby to natočil např. takový Kevin Smith bylo by to stokrát zábavnější a účelnější - vemte si jeho narážky na star wars v jeho filmech. Bohužel i camea tu jsou jaksi nedotažena, ale právě kvůli nim dávám "až" dvě hvězdičky (scénka se Smithem patří k tomu nejlepšímu z celého filmu).