Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Dobrodružný

Recenze (37)

plakát

Zákony pohybu (1978) (seriál) 

Seriál z roku 1979 jsem v normalizačním období (v létech 1970 - 1989) nikdy neviděl, buď si jej nepamatuji pro věk nebo mi prostě unikl. Prvně jsem ho viděl až někdy v r. 2010 a byl jsem mile překvapen. I když se odehrává na hromadě socialistických nepořádků a nešvarů a je jednoznačně ideologický, nelze mu upřít skvělé budování dramatu a napětí, jak to všechno dopadne (a dopadne to všechno dobře). Lajdáci jsou z fabriky vyštípání, n.p. Radiana skvěle prosperuje a rafinovaným vyjednáváním hraničícím až s vydíráním, vyběhne s kapitalistickými jestřáby ze Západu. Ruku na srdce, vůbec nic se nezměnilo, křiváci byli a jsou i dnes, kšeftuje se, rozkrádá se úplně stejně jako za socíku i v rozvinuté kapitalistické společnosti. Vůbec nic se nezměnilo v chování ani myšlení lidí. Seriálu se lze posmívat, ale je to jenom výsměch nám samým dnes. Hlavní konstruktér Ing. Jiří Hartman v epizodě S01E11 Štafeta (15:25) vysvětluje: "Isaac Newton kdysi v dávnověku fyziky vynalezl Zákony pohybu, ty jsou tři": 1. Zákon setrvačnosti, 2. Zákon síly, 3. Zákon akce a reakce. A stejně tak jako ve fyzice, působí stejné vztahy ve vztazích mezilidských, společenských výrobních a ekonomických, apod. Prostě řečeno slovy mladého Bidla: ".. pořád se musí všecko hejbat." Když nic, tak si ze seriálu můžeme odnést poučení, že každá akce vyvolá reakci, že na někoho se musí prostě silou, a že každá akce vyvolává adekvátní reakci.

plakát

Hannibal - Série 1 (2013) (série) 

Vždycky si říkám, kde na ta ty svoje instalace bere MUDr. Hannibal tolik času a ještě u toho nedělá žádné chyby. Musí se zákonitě cítit jako bůh. ... a jak napsal (17.02.2017) malylada: "Hlavní hrdina, který se dokázal vcítit do role zločinců a rekonstruovat samotné vraždy byl docela úlet." Abigail Hobbs (hraje ji: Kacey Rohl was born on 6 August 1991 in Vancouver, British Columbia, Canada.) bylo v době natáčení cca 22 let a dokonce vypadá i starší, na tuto roli si měli opravdu vybrat nějakou mladší aby opravu působila a vypadala jako dcera (otec: Garret Jacob Hobbs).

plakát

Školní výlet (2012) 

Filmy se seniory v Česku skoro nikdo neumí točit. Herci jsou většinou krajánci z provinčních divadel a neumí hrát jinak, než že teatrálně přehrávají role. Jan Bendik měl roli odmítnout, protože tím jen podporuje stereotypy o chování svého kmenu.

plakát

Plechová kavalerie (1979) (seriál) 

Jako děti jsme bydleli vedle obrovského lánu na Hané. Každý rok od útlého dětství až prakticky po dospělost jsem na tomto poli viděl jak takové kombajny ukrajují z lánu obilí, oddělují zrno od plev a nakonec slámu balí do balíků. Seriál je pro mne připomínkou sklizně a tak trochu připomínkou toho dětství. Seriál se mi nezdá tak špatný a nevybočuje z Dietlovského normalizačního systému oslavy jednotlivých profesí pod vedením jedné strany. Postavy vyznívají dosti naivně někdy až komicky.

plakát

Návrat Addamsovy rodiny (1998) 

Hlášky z filmu: ■ ■ Wednesday a Pugsley hrají zahradní šipky s pošťákem (hra je nebezpečná, je zakázaný prodej v USA a Kanadě): Wednesday: Kdo ho první trefí mezi oči, může řídit poštovní vůz. ■ ■ Pugsley: Zahrajeme si na španělskou Inkvizici. Wednesday: Dojdi pro palečnici, já přinesu Věc. ■ ■ Fester: (čte si v knize o nemocech) Radosti městských chorob. Gomez: Něco je strašně špatně. Tři dny na Floridě. Nákupy z domova po telefonu. Hledej dál Festře. Fester: Už to mám, Waltzheimer. Neobvyklý sklon k velmi obyčejnému chování a ke klasickým tancům. Vyskytuje se ve vyšším věku a neexistuje žádná známá léčba. Morticia, Gomez, Fester: Á, ó. Néé. (prababička a pradědeček tancují) ■ ■ Wednasday se brání odjezdu do letoviska: To se radši poleju kanystrem benzínu a škrtnu sirkou. ■ ■ Gomez dostane poštou časopisy: Žena a smrt, Mladý Hrobař ■ ■ Gomez: Takže, autoatlas, motorová pila, skalpel, rozvírák žeber, všechno je v pořádku. ■ ■ Jenny Addams: Nemůžeme být příbuzní, naši předkové sahají až k druhému prezidentovi spojených států Johnu Quincy Adamsovi. Wednesday: No, a naši zase sahají až k Vladu Napichovači. ■ ■ obsluha: Dáte si kaviár madam? Morticia: Ne děkuji, dávám přednost larválnímu stádiu. Že jsem vybíravá? Když byl Pugsley malinký, musela jsem mu s jídlem vrtět, aby vypadalo jako živé. Morticia: Ty děti tak rostou, připadá mi jako včera, když se narodily, batolily se po čtyřech a okusovaly prodlužovačky. ■ ■ Wednesday: Chtěli jsme dneska večer večeři vynechat. Pugsley: A vyhrabat pár starých příbuzných.

plakát

Hellraiser IV: Bloodline (1996) 

• Překlad Hellraiser jako Pekelný jezdec je nesprávný. Slovník uvádí: hellraiser - výtržník (podst.jm.) g hellraiser - zplozenec pekla • [Smazané scény jsou zde.] Kdybych díl viděl v roce 1996 nebo o něco později, vnímal bych ho jinak než v roce 2012. Tím chci říct, že ve své době byl docela dobře vymyšlený i natočený a těžko ho kritizovat dnes. Dílem se vine dvojí přístup Pekla k získávání duší - obětí. Démon Angelique používá starou osvědčenou taktiku svádění (i ve snech) - i sexem se může člověk totálně zničit (nevěra Johna Merchanta ženě nejprve v myšlenkách pak i v reálu). Pinhead zase po novu nabízí hru (hry) - Hlavolam, která člověka zničí a ten skončí v totálním rozkladu osobnosti v bolestech, smrtí (hry jsou různé - drogy, gamblerství aj.). Pinhead o tom s ní mluví: "Peklo se od tvých časů změnilo Princezno." • Bohužel ořezání stopáže na 86 minut způsobilo, že všemu není ve filmu jasně rozumět. • 1) Vystřižená scéna: Odehrává v 18. století, dobové kostýmy, nosí se paruky a obličeje jsou silně napudrované. Angélique má Skříňku a vysvětluje hru. Slíbí odměnu a předá ji karetním hráčům. Skříňka jde z ruky do ruky a nakonec skočí na stůl, aby se otevřela. Angelique odměňuje karetní hráče svlékáním. Lustr se zachvěje a Angélique odhalí svoji démonickou podstatu. Svíčky na svícnech se vznítí. Oheň krouží kolem lustru. Na těle Angelique se pod kůží na břiše objevují boule a pohyb, jako by v ní něco bylo a žilo. Hráčů se zmocňuje strach. Z Angelique vyletí něco temného směrem k hráčům s kostkou. Lustr padá změněný na smrtící zbraň a zabíjí karetní hráče. Tito čtyři hráči jsou následně přeměněni na předchůdce cenobitů - zombie - služebníky Angelique. Jacques a Duc de L'Isle toto, ale zatím přežijí. • 2) Vystřižená scéna: Magik a Okultista Duc de L'Isle chce zabít Phillipa LeMarchanda v návalu hněvu, protože cítí že ztrácí moc kouzelníka a nahrazuje ji moc Skříňky. Angelique de L'Islemu zabrání ve vraždě a a obrátí se proti němu, defenestruje ho, protože stál Peklu v cestě, čímž porušil základní pravidlo magie. Zde je nejasnost, proč chtěla Angelique nechat Phillipa žít. Ze scénáře plyne, že ho sváděla aby pro ni vyráběl další Hlavolamy - Skříňky, které by otevíraly cestu do Pekla. (Další hlavolamy skutečně existovaly - získal je Dr. Channard viz HR2). Angelique nejprve Phillipa LeMarchanda svádí, když to nefunguje, vydírá a nakonec zabije. Umírající Phillip ještě mluví s manželkou Genevieve a naléhá na ni, aby zachránila sebe a dítě útěkem. Ta odjede do Ameriky. Do zámku se doplazí a dopotácí těžce zraněný de L'Isle a pošle Angelique a její zombie do pekla kouzelnou latinskou formulí "Exeunt Omnia Malefica!" [Scénář k HR4 v Aj je zde.] [Philip LeMarchand detail je zde: pyramid-gallery.com] • Například není vysvětleno, že kůži Angelique obývá démon, který, když se zlobí Angelique černě zbarví oči a ruce změní na černé šupinaté pařáty s drápy. Není jasné jak je možné, že s Angelique žije i bývalý komorník Jaques a co mu umožňuje, že nestárne. U Angeligue to jasné je - je démon. • Z filmu není jasné, proč Angelique celou dobu až do současnosti poslouchala Jaquese než ho zabila, protože kouzlo-démona přivolal původně Duc de L'Isle. Ten však stál v Peklu v cestě a byl zabil. (ve filmu však není jasné proč) Podle scénáře de L'Isle pošle Angelique do Pekla a druhý den ji znovu vyvolá Jaquese. Jaquese pak 240 let žije s démonem a nestárně. Když Angelika zjistila, že krev hračkáře přešila v New Yorku ihned se tam rozhodně přestěhovat. Když Jaques odmítne, ihned je zabit Angelikou, ze které se projevuje démon, ta mu vůbec nedá šanci a ani trochu ho nepřemlouvá jej - stojí Peklu v cestě. Jaques to ještě zkouší slovy "Asi jsem se unáhlil.", ale už nemá šanci. Původně totiž Angelice řekl: "Není důležité co chceš ty, ale co chci já." Podle scénáře Angelique Jaquesovi posměšně sdělí, že udělal stejnou chybu jako jeho Mistr, když stojí Peklu v cestě a je je to problém jeho věku. Angelique zabije Jaquese tak že ho nechá zestárnout rychlostí rok za vteřinu. • to: Paldini Moc jsem sice nechápal, proč si démonka a cenobiti tak pohrávají s hračkáři (tvůrci hlavolamu), když je mohou pěkně zákeřně a i s pro ně typickými mučicími praktikami sejmout pěkně ze zálohy jako ostatní nešťastníky, kteří se jim na jejich misi připletou do cesty, ale i tak se mi výlet do minulosti i do budoucnosti pekelného hlavolamu docela líbil a vyloženě jsem si některé momenty užíval (odvážní noční hlídači - bráchové, pejsek). • Re: • Sejmuti byli všichni: Phillipa LeMarchanda sejmula Angelique hned (první den podle filmu) (druhý den podle scénáře) co se zrodila, zachránila se pouze jeho těhotná žena Genevieve LeMarchand (rodokmen pak pokračoval v Americe). Johna Merchanta dekapitoval Pinhead, zachránila se jeho manželka se synem Jackem Marchantem, který zase dále přenesl pokrevní pouto dál. • to: Mystery13 • Re: • Pravděpodobně v dějové rovině "současnosti" ještě neměl Johna Merchanta v New Yorku dostatečnou technologii, která by dokázala spustit a udržet Elysium Configuration (Rajskou Konfiguraci), kterou už vůbec nebyl schopen postavit francouzský hračkář Phillip LeMarchand. Díl se jmenuje "Hellraiser: Bloodline", jejíž název se nikde (nenašel jsem) oficiálně nepřekládá, v češtině je to "Hellraiser: Rodokmen": Aby byl rodokmen dostatečně vidět jsou zvoleny tři dějové roviny. Nemyslím si, že je to moc nebo málo. Poslední dějová sci-fi budoucí rovina již má pokročilé technologie: Sluncem napájený systém zrcadel velikosti vesmírné stanice Minos v roce 2127. • 3) Jedna z vystřižených scén: • Tak jak byl král Mínós "uvařen" ve vroucí vodě, tak jsou Cenobité upečeni na vesmírné stanici Minos • Výhodou toho, že jsou Cenobité "upečeni" až v roce 2127 je, že se otvírá prostor pro další díly Helraisera, i když je Pinhead nadobro zničen - "Ámen".

plakát

Odplata (1999) 

Film u kterého se nejde nudit. Zaujme od začátku dokonce. Míra násilí je tu však 100%

plakát

Bláznivá olympiáda (2005) 

Místy dobrá legrace, místy trošku naivní děj, ale nuda to není a dá se vidět i opakovaně.

plakát

X-Men: Poslední vzdor (2006) 

Fantasy film, který už nikdy nechci vidět. Efekty skvělé, jinak nuda a nuda. Je to přesně ten případ, kdy i nákladný film potřebuje dobrý příběh, který jsem moc neviděl.