Recenze (131)
Nepřátelé (2017)
Jeden z nejintenzivnějších filmových zážitků. Naprosto fantastická hudba v podání Maxe Richtera. Zároveň jeden z nejlepších výkonů Balea. Jediná výtka na krátkou stopáž.
Medvěd na koksu (2023)
Zločin nevyužít takový potenciál!
Po krk v extázi (2004)
Tohle je debut? Krásná práce, skvělá hudba, dobré herecké výkony. Několik dějových linií, které se vzájemně proplétají (někdy až moc) a nakonec se všechny (ale fakt všechny) dokončí. Taková lehčí Ritchieovka na nedělní večer.
Promlčeno (2022)
Napínavé, temné a se skvěle odpovídající hudbou. Záběry na noční město mezi scénami jsou excelentní. Roden hraje svou roli perfektně. Krásně komplikované a přesto skvěle odvyprávěné a gradující. Pátá * je za to, že je to český film.
The Covenant (2023)
V době totálních stupidit, über-píčovin a brainwashingu, kterými se nové výtvory na plátně vyznačují, existuje ještě stará dobrá filmařina a scénář, který neprochází vykastrovanou centurou. Skvělá hudba v kombinaci s úžasnou kamerou tají dech. Ústřední scény jsem si po první projekci musel projet opakovaně. Silný příběh o tom, že dluhy se splácí, i když vás to stojí 10 milionu dolaru a skoro při tom umřete. Prostě to tak je a snad ještě bude.
Šílená noc (2022)
Ani genialni sceny, kdy si Santa zasiva otevrenou ranu hackem na ozdoby a namisto obvazu prilozi balici papir, tenhle film nezachrani. Prislo mi, ze tvurci nevi zda toci krutou cernou komedii nebo vanocbi pohadku, tudiz to ma nevyhodu obou zanru a az na par originalnich scen je to velka nuda.
Last Breath (2019)
Jsem moc rád, že jsem na tento snímek narazil. Skvele gradujici dokument s fascinujici hudbou vypravi neuveritelny pribeh hlubokomorskeho potapece.
Muž, který stál v cestě (2023)
Mimořádně kvalitní (na české poměry dvojnásob) film, který však nelze docenit bez hlubší znalosti kontextu. I přes mnohá zjednodušení bude pro mladou generaci, která možná tuší, kdo byl Dubček, těžko stravitelný. Se znalostí kontextu se však jedná o dle mého názoru skvělý snímek, který velmi věrohodně vykresluje tehdejší situaci. I přes mnoho kritiky směřované na (na první pohled) omezenou práci s hlavní postavou je film nadprůměrně povedený. Naopak více času věnovanému Krieglovi bych vnímal možná na škodu, protože bez důsledného vykreslení okolností a vztahů, které logicky zvyšuje čas vedlejším rolím, by film mohl působit jednotvárněji a nebavil by tolik. Co bych však vytkl, tak nevyužitý potenciál scén vzdoru v podání hlavního hrdiny, kde bych očekával významnější zapojení emocí a důrazu. Ústřední take home message vyznívá i dlouho po závěrečných titulkách - "co jsme měli udělat jinak? - Nepadnout na kolena a neposrat se". Byl jsem na promítání v neděli večer, končilo to k jedenácté hodině v noci a i přes to sedělo skoro celé kino bez hnutí až dojedou titulky (v doprovodu skvělé hudby).
John Wick: Kapitola 4 (2023)
Počtvrté to samé a opět inovativní. Exkluzivní kamera a fascinující akční scény od začatku do konce. Unikátní filmový zážitek.
Stínohra (2022)
Špinavý, smradlavý a temný. Hergot, tohle je česká tvorba?! Ta pátá * je za to, jak moc to vybočuje z toho našeho průměru. Moc dobrý a zcela kompetitivní ve světě.