Poslední recenze (134)
1917 (2019)
Může se remcat na scénář, klišé a všeobecně na nijak zajímavý válečný film. Tedy až na drobný detail audiovizuální stránky, která pro mě osobně představuje vrchol minimálně poslední filmové dekády – kamerou, výpravou, střihem (respektive jeho absencí). Žádný film mi neutekl tak rychle (a přitom tak pozvolně plyne) a bral mi dech nad množstvím highlitů a nezapomenutelných scén (plížení se k německým zákopům, světlem a stíny opojný útěk z rozbombardovaného města nebo finální běh skrze válečnou zónu). Tohle si zopáknu ještě mnohokrát a hodně rád.
Hellboy: Královna krve (2019)
Snímek, který od úvodní minuty rozdělí fanoušky Hellboye na dva tábory. Moje první reakce po pár minutách: "Bože, tak to bude p*covina, vyhozený peníze" ... Ale za další čtvrthodinku jsem si začal uvědomovat, co se tady vlastně děje. Tohle nemá s del Torem a jeho vesmírem absolutně nic společného. Chyba? Naopak! Další úžasně barevný Hellboy s až roztomilými a kouzelnými příšerkami a přitom zcela jiným obsazením by byla zbytečnost. I když se může zdát, že film tak nějak pokračuje tam, kde skončila Zlatá armáda, tak Marshall si jede to svoje. Krvavé béčko, s Rkem jako kráva a asi s nejnápadnějšími pekelníky vůbec a jejich originálním vyvražďováním. Vizuál, efekty a vše okolo by asi stačilo jen k telce a k pivu jak píše POMO, ale rozhodně návštěvy kina nelituji. Málo které béčko si v kině totiž tolik užijete...
Captain Marvel (2019)
Jedno z největších překvapení v marvelovských sólovkách. Ti, kteří trochu znají předlohu budou velmi mile překvapeni řadou twistů. Pak, když si spojíte všechny ty drobné odkazy a pomrkávání hlavních představitelů, tak to do sebe vše krásně zapadá (myšleno již od původních sólovek). Po úvodních obavách z obsazení je Brie bez debat jednou z nejsympatičtějších postav v celém marvelovském universu. Captain Marvel má vše, co má pořádný blockbuster mít. Pěknou akci, vtip, příběh, plno retro odkazů a za mě dala pomyslné rivalce ze světa DC na prdel...