Oblíbené filmy (10)
Yojimbo (1961)
Toshiro Mifune je skutečný samuraj! Sanjuro přichází do vesnice, ve které soupeří o moc dva znepřátelené klany. Poté, co předvede své šermířské umění, začnou se oba ucházet o jeho služby. Sanjuro má však jiné cíle a volí promyšlenou, i když riskantní strategii. Mistrovská chanbara!
Harakiri (1962)
Kultovní samurajské drama o pomstě a cti. Obřadná pomalost tohoto psychologického dramatu navozuje atmosféru, v níž se dá krájet nejprve vzduch a teprve pak přicházejí na řadu lidská těla.
Ghost Dog - Cesta samuraje (1999)
Jedinci, jež se pokládají za válečníky, by se měli pokusit napodobit v různých směrech dávné samuraje uplynulých dní, i když se jim třeba nikdy nebudou schopni plně vyrovnat. V žádném případě by neměli předčasně vzdát onu snahu o sebezdokonalení. Taira Shigesuke - Bushido
Princezna Mononoke (1997)
Princ Ashitaka, kterého postihla děsivá kletba, vyráží do světa nalézt vykoupení a zaplete se do války mezi hrabivými lidmi a dávnými bytostmi lesa, kterým pomáhá i dívka San, vychována vlky. Pod celým příběhem se ukrývá mnoho vrstev a spousta poselství, Miyazaki nenadržuje ani jedné straně, u obou ukazuje to špatné i dobré. Jedno z nejlepších animovaných děl světové kinematografie.
Naušika z Větrného údolí (1984)
Vzdálená budoucnost, země už nepřipomíná planetu, kterou známe z dnešních dnů. Je to jedovatá, smrtelně nebezpečná pustina obydlená převážně obřím hmyzem, který se adaptoval na prostředí otrávených lesů a stal se jedním ze stavebních prvků nového ekosystému. V tomto světě žije Naušika, dcera krále z Větrného údolí, jejíž osudem je stát se mesiášem... Jestli měl někdy Miyazaki blízko k Moebiovi tak je to Naušika, jak manga tak i anime. Nezapomenutelné dílo, které opravdu stojí za to vidět.
Blade Runner (1982)
"Viděl jsem věci, kterým byste vy lidé nevěřili. Hořící lodě v souhvězdí Orion, viděl jsem paprsky C zářit ve tmě poblíž Tannhäuserovy brány. Všechny ty chvíle... se ztratí v čase... jako slzy v dešti... Čas zemřít."
2001: Vesmírná odysea (1968)
Čas tenhle film prověřil a udělal z něj jeden z nejlepších v dějinách kinematografie!
Scény u moře (1991)
Srdeční záležitost!
Modrý samet (1986)
Lynchův kultovní výlet do temných koutů duše!
Mulholland Drive (2001)
Příběh lásky a osamění z města, kde se sny mění v noční můru... Silencio... A teď už je tma.