Poslední recenze (147)
Mandy (2019) (seriál)
Tohle jsem objevil díky náhodnému surfování na BBC iPlayer a nemůžu to dostat z hlavy. I v dnešní přehnaně korektní době, kdy se tvůrci geniální Malé Velké Británie museli omluvit za svou "nekorektnost" se může objevit humor, co vás (nebo aspoň mě) vystřelí z pantoflí.
Ripley (2024) (seriál)
Opravdu skvělé. Jemnější a propracovanější než poslední adaptace. Black and white ladění perfektně sedne, každý obraz je dokonale promyšlený. Kouká se na to výborně. Ripley Andrewa Scotta není šílený psychopat jako v podání Matta Damona, spíš je to emocí prostý znuděný asociál, kterému chvílemi i držíte palce. Jediné, co se nepovedlo, je obsazení nebinární osoby do role Freddieho Milese. Všichni vidíme, že to je fyziologicky žena, všichni to (i v dabingu) slyšíme, ale tváříme se, že to je muž. Kdyby se osoba i v rámci seriálu profilovala jako nebinární, OK. Kdyby po pitvě lékař zvolal "byla to žena!", OK. Ale aby se i do obsazení klasického příběhu z 60. let promítala násilná genderová korektnost, to je zbytečné a rušivé. Jak říkáme spolu s Joanne Rowling - chromozomy neukecáš. Netflixu držím palce, aby měl i přes zřejmě menší diváckou odezvu, než je u svých seriálů zvyklý, dost odvahy jít do druhé série.
Princ Mamánek (2022)
Tohle se opravdu povedlo. Konečně pohádka, co má nápad, ducha a originální zpracování. A herci zde opravdu hrají!