Oblíbené filmy (10)
Top Gun: Maverick (2022)
Tenhle film patří do kategorie, kdy jsem očekával buď velký průser nebo neskutečnou šlehu. Zaplať Lockheed, že B) je správně a ještě navíc se stal ten málo vídaný zázrak, že je pokračování dokonce výrazně lepší jak původní film. A ocení ho i letečtí nadšenci, pokračování úspěšné pohádky zkrátka stojí za to. Už během prvních 50 vteřin vás dokonale vystřelí o 40 let zpátky, sice s novými hnusně hranatými F35 a SuperHornety, ale i jako zkrácené demo to má šťávu. Plážová scéna taky nechybí, jen už není tolik teplá. Ano, ten film je v některých scénách a okamžicích příběhu těžce předvídatelný, navíc samotný útok a cíl krásně vykrádá dvojku Železného orla v kombinaci s SW Nová naděje, ale světe div se, ono to prostě funguje. Stejně jako závěrečná čorka Tomcatu a návrat domů. 4 hvězdy jsou poctivé, pátá je za další dávku skvělé nostalgie, fanservisu a velmi povedené letové záběry, kterých není málo. A ať se Jim nezlobí, Avatar je v kině trikové superporno, ale TGM si následně užijete i mimo kino, zatímco u Avataru v půlce usnete, nebo to prostě vypnete pro nezájem. Film roku, přátelé!
Avatar (2009)
Chtěl bych tenhle film zhodnotit jedním slovem, ale to prostě nejde. Strhující, fantastické, velkolepé ... mám pokračovat? :) Avatar je Cameronovo vymazlené dítko a já mu tleskám, ten pán nemusí točit filmy jak na běžícím pásu, on si klidně může pár let počkat a pak divákům div nevyrazí dech. V tomhle filmu je vše - napětí, akce, romantika a v určitých částech i plno emocí. To vše podkresleno vynikající hudbou a umocněno 3D zpracováním. Děj je možná předvídatelný a konec až moc šťastný, ale rozhodně to není negativum filmu, v tomto případě možná naopak. Necelé tři hodiny utečou jak voda, film vás jednoduše vtáhne a nepustí. Zkrátka závěr roku dostal vynikající filmovou tečku a řikejte si co chcete, ale zdejší velmi vysoké hodnocení si prostě zaslouží. EDIT 4.11.2012 - kdo nevěří, tak tento film byl skutečně po své premiéře ve zdejším žebříčku až na TOP 4. místě
Demolition Man (1993)
Drsný Stallone, šílený Snipes a krásná Bullock. Tahle trojka + hromada kultovních hlášek = naprosto skvělé akční sci-fi, které nikdy neomrzí. Nejhorší na tom je, že se postupující degradací civilizace se z něj pomalu začíná stávat dokument a realita.
60 sekund (2000)
Co dodat, mám rád rychlý auta a Nicolas Cage je jeden z mých oblíbených herců. Závěrečná honička sice není takovej nářez jako v původním filmu, ale tenhle remake zase má lepší děj v podobě "mladší brácha vzal kšeft od rádobydrsnýho týpka, posral to a starší brácha ho musí vytáhnout z průseru". Zkrátka parádní oddechovka.
Ace Ventura: Zvířecí detektiv (1994)
Jedna z komedií, při níž hrozí riziko křečí bránice a vypadnutí sanice :D aneb gumový xicht Jima Carreyho v nejlepší formě plus v CZ verzi skvělý výkon Bohdana Tůmy (edit: platí pouze pro 1. verzi dabingu).
Ohnivá liška (1982)
Tenhle špionážní filmeček mám velmi rád a nebudu zapírat, že to je spíš kvůli tomu superéru než kvůli Clintovi :) Ale i ten to zvládá skvěle, jak jako herec tak jako režisér.
Le Mans '66 (2019)
Pokud se vám líbí filmy z prostředí motorsportu jako byli Rivalové, je Ford vs. Ferrari jasná volba, byť je film v odlišném tempu i stylu, je víc o vyprávění příběhu. Ale nebojte, závodění je tam taky dost.. Sice mě naplno neuchvátila žádná z hvězd jako tomu bylo u Daniela Brühla, ale Bale i Damon se hodně snaží a spolu se super příběhem dostáváme 2,5 hodiny skvělého filmu, který oslavuje jediný americký úspěch na poli závodního motorsportu (ne, nascar není úspěch, to je jen zábava pro burany z jihu).
Predátor (1987)
Pelíšky (1999)
Tento film je důkazem, že i po revoluci šlo natočit vynikající českou komedii. Bravo pane Hřebejk. Odpadově hodnotící uživatelé, vyližte si pr*del!