Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (1 662)

plakát

Jeden den (2024) (seriál) 

Vyjelo to na mě na netflixu, pustím si to, po 3 minutách je mi jasné, že to je remake One day, mého oblíbeného filmu s Anne Hathaway a Jimem Sturgessem, jen je tam pláclá větší diverzita ras, nesedící móda daných období a uzpůsobeno pro Gen Z, aby je to vůbec bavilo. Po těch 3 minutách vůbec zvažuju, jestli do toho jít, nebo ne. C´est la vie...

plakát

Hledání deváté planety (2022) (TV film) 

Viděno na AFO 2023. Český název: Hledání deváté planety, anglicky: Searching for Planet 9. Po vyřazení Pluta ze sluneční soustavy nám chybí devátá planeta a právě tu během snímku vědci a astronomové hledají. Měla by se však nacházet od nás tak daleko, že je možné, že během našich životů se její existence nepotvrdí, dokud se nepřiblíží po své ose blíže Slunci. Věda zde byla podána tak, že i laik většinu věcí pochopil. Velmi mě pobavily názvy trpasličích planet Farout a Farfarout :D Jde vidět, že to pojmenovávali vědci-muži. Co mi na snímku ale trochu vadilo, bylo za a, že se až moc zaměřoval na Konstantina Batygina - profesora na Caltechu, kterému je 35 let, první záběr na něj bylo, jak dojel na skateboardu, pak tam hrál na elektrickou kytaru, boxoval v ringu atd. Druhá věc, co mi na snímku vadila, bylo zcela rozdílné vyobrazení mužských vědců a ženských vědkyň. Muži-vědci byli vyobrazeni jako ti zábavní, co právě jezdí na sketu a boxují, postují medvědy v bazénech na sociálních médiích a píší knihy s názvy jako How I Killed Pluto and Why It Had It Coming. Ženy-vědkyně jsou tam vyobrazeny, jako osamocené bytosti, které žijí se svou kočkou a samotinké jedou k teleskopu sbírat data. Až na tyto dvě věci byl snímek velmi zajímavý, pro mě osobně přínosný a hodnotím kladně 4*.

plakát

3 - 2 - 1 Start! (2021) 

Viděno na AFO 2023. Jako edukátorka snímek neskutečně oceňuji pro poutavé, jednoduché a hravé vysvětlení základních fyzikálních zákonů dětem. Příběh o křečkovi, robotovi, krysách a cestě do vesmíru Vás doslova vtáhne do děje díky promítání na kopuli planetária, kdy se často cítíte, že se opravdu pohybujete s kamerou. Velmi se mi líbila nejen vědecká stránka, ale i ta emocionální. Přestože měl křeček možnost dalšího vědeckého rozvoje a brouzdání vesmírem, rozhodl se, že neopustí své krysy, když viděl, že jej přece jen poslouchaly a chtěly se vzdělávat. Vidím v tom i jistý apel na učitele, kteří budou své žáky na promítání doprovázet, aby neztráceli trpělivost a zápal do formování mladých mozků dětí a další generace lidského pokolení. 5* krásný edukativní snímek s poselstvím.

plakát

Jak divoká zvířata spí (2022) (TV film) 

Viděno na AFO 2023. Český název: Jak spí divočiny, anglicky: How the Wild Things Sleep. Skvělý dokument o zkoumání spánku u zvířat jakými jsou sloni ve volné přírodě, sépie, vodní plži, včely, tuleni, vodní ptáci či orangutani. Nejvíce šokující pro mě byl pojem unihemisférický spánek - např. kanadské husy nebo tuleni spí jen jednou polovinou mozku a druhou jsou vzhůru a můžou je mrknutím oka prostřídat, proto můžou i během spánku plavat ve vodě a nejspíše i létat (ty husy). Fakt, že slon v divočině spí jen 2 hodiny za noc, byl taky neuvěřitelný, protože furt putuje krajinou a shání potravu. No a to nemluvím o včelách, které údajně spí naopak 6-10 hodin za den. Přísloví "Pilný jako včelička" najednou docela ztrácí svůj význam :D

plakát

Známí neznámí (2021) 

Bylo asi jen otázkou času než přijde remake Naprosto neznámí i k nám... Perfetti sconosciuti aneb italská verze, která je tou původní originální, byla naprosto skvělá. Viděla jsem ještě francouzskou Le jeu natočenou o dva roky později a teď jsem se dívala, že již existuje 21 remaků. Jen v roce 2021 spolu s českým byly natočeny další čtyři verze. Musím uznat, že česká verze je dobrá. Samozřejmě na originál nemá, ale herecké obsazení bylo zvoleno skvěle. Celé to dle mého viselo hlavně na Martinu Hofmannovi a částečně na Táně Pauhofové a Petře Polnišové, bez nich by to byla asi silná nuda. Takže budu hodnotit o chloupek lépe než francouzskou verzi, ale nemůžu více než skvělý italský originál.

plakát

Pitomý Vánoce (2022) (seriál) 

Na norský originál Hjem til jul to nemá, ale ani tak bych neházela flintu do žita. Spousta scén je opravdu stejných jen v jiném prostředí a méně vtipných, ale jsou tam i odchylky a právě ty mě bavily. Zároveň hlavní hrdinka je velmi sympatická a hluchoněmému uklizeči jsem moc fandila a jsem ráda, že alespoň tato dějová linie dopadla dobře. Co je taky o hodně horší než norský originál, je soundtrack. Songy z Vánoce u našich jsem po zkouknutí poslouchala nejméně dva měsíce, protože jich bylo v podstatě na celé album a byly boží. Tady? Tady hraje jedna píseň pořád dokola, všimli jste si?

plakát

Vánoční setkání (2020) (TV film) 

Reálně 1*, ale za Chada Michaela Murray musím jednu přidat. Vidělo jsem ho snad naposled v Gilmorkách a je hrozně vtipné, že se v podstatě nezměnil i jeho herecký styl :D Všichni ostatní herci byli silný podprůměr a chemie mezi hlavními hrdiny byla nulová, v podstatě celý film táhl jen "vtípky" Chada :D

plakát

Nebezpečné známosti (2022) 

Vypadá to, jak kdyby reálně vzali hloupé francouzské influencery, narvali je do filmu o influencerech a hodili to na motivy barokního románu, ale aby to bylo zřejmé, že je to na jeho motivy a pochopil to každý, tak tam musí ta hra i reálně být zahraná součástí divadelní hry (něco jako moderní Romeo a Julie s rapem atd.). Do toho nakombinovali motiv, který známe už nejméně z konce devadesátek z dob 10 things I hate about you (teda alespoň má generace se s motivem sázka, ale pak se fakt zamiluju, pak někdo prozradí, že je to sázka atd. poprvé setkala v tomto filmu). Hvězda za to, že ústřední dvojice fakt vypadala, že ta chemie mezi nimi je, alespoň něco uvěřitelného :D A druhá hvězda za ztřeštěnou postavu Charlotte, která snímku dodávala alespoň trochu vzrušení a zábavy.

plakát

Solaris (1972) 

Musím hodnotit průměrem, protože jsem na dílo ještě nejspíše nevyzrála a nedokázala jej uchopit a vcítit se do něj. Velmi filozoficky zaměřené, prostě vás to nutí přemýšlet... neustále, hledat v tom skryté podměty, myšlenky atd. Atmosféra totálního sci-fi je naprosto hmatatelná, záběry na budoucí technologii, záběry na brutalistní město, dloooouuuhééé záběry na vše. Kamera je topka. Minimum dialogů, což vás ještě podněcuje k přemýšlení. Konec mě totálně rozsekal, protože už jsem nevěděla, co si mám vlastně myslet. Možná má na hodnocení i vliv, že jsem snímek viděla v rámci letního kina, což tomu přidává velké plus v atmosféře, než na obrazovce počítače, na druhou stranu se "čekalo na tmu" a film dlouhý 3 hodiny, který se promítal do půl jedné ráno, dá prostě zabrat. Možná se k filmu někdy ještě dostanu a třeba jej lépe pochopím, ale prozatím 3*.

plakát

Podvodník z Tinderu (2022) 

Netflixu se zase jednou něco povedlo! Skvělý dokument, který vás chytne během prvních minut díky kombinování "hraného filmu", výpovědi obětí a novinářů, ale hlavně autentických fotek, zpráv, hovorů a videí. Trošku mi to připomnělo story z Catch me if you can (ale ten reálně padělal šeky aka to byl zločin) zasazenou do moderního světa. Nejvíc zarážející mi přijde fakt, že si furt vesele běhá po svobodě a žije dál stejným životním stylem. Vlastně je génius. To si člověk ale pak řekne, že svět je opravdu totálně v pr*eli, když za tohle nelze někoho odsoudit, protože to úřady není považováno za zločin. Trochu mi vadí místní komentáře, že ty ženské jsou naivní krávy a blbky a nedejbože zlatokopky a můžou si za to samy. Nedokážete se vžít do jejich pocitů a neviděli jste všechny ty zprávy a co spolu předtím prožili. A co si budeme... zamilovanost dělá z lidí bohužel hlupáky. Avšak pokud s někým "chodíte" 14 měsíců a poprvé vás požádá o půjčku na telefon, když mezitím vám nedal jediný důvod mu nevěřit a myslíte si, že spolu máte milující vztah, máte se společně stěhovat atd., tak vám to nebude připadat tak divné. (I když ta nehorázná suma mohla být nápadná...) Druhá věc jsou ty další a další a další peníze, příběh jak z akčního thrilleru a stupňování do absurdity. Nejvíc mě pobavila ta poslední z Amsterdamu, která osrala jeho. "Takže vy stále prodáváte jeho věci?" - "Ano." :D Savage :D A teda na konci se shodila do roviny "naivity" ta Cecille, která jakoby nic řekne, že je stále na tinderu a furt si tam hledá chlapa, lásku svého života. Já bych měla trauma z takových aplikací do konce života :D