Recenze (12)
Bez hlasu (2020)
Nejmagorštější film, který jsem viděl. Čistý dadaismus. S kapitalismem a jeho kritikou to nemá nic společného. Prostě sbírka bezdomovců si dělá šoufky :-)
Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (2013)
Jeníček s rotačním kulometem a Mařenka v sexy kožených kalhotech? Proč ne. Trocha magie, lásky, střílení, pálení a nezbytná dávka inzulinu, celekm slušný mix :-)
Šest pušek (2010)
Tak hrozné to není :-) Herci jsou toporní a děj trapný, ale je to roztomilé. Láska, pomsta, spravedlnost, rychlé kolty a žena, co se chce naučit střílet, proč nedat šanci jednoduchosti a sentimentu.
Deuce Bigalow: Dobrej striptér (1999)
Klasické béčko, kde se vtipy staví na trapnosti, vulgaritě a dělání si srandy ze všeho a ze všech. Polovina vtipů je trapných, ale to vůbec nevadí, protože film uhání zběsilým tempem a nenechá vás si ani odskočit. Dobrá zábava. - Vyhulbrkova Prdelní Akademie -
Široce otevřené oči (2009)
Tenhle film mě dostal. Minimalistický, otevřený, podbarvený nenápadnou hudbou... Zasazení do uzavřené komunity ortodoxních Židů v Jeruzalémě není to nejdůležitější, ale jen podtrhuje komorní atmosféru snímku. Dva muži, dva světy (svět přísných pravidel a svět mládí, radosti, života), jedna vášeň... Sledoval jsem se zatajeným dechem a až do konce nevěděl, jak to skončí. Velice doporučuji.
Cizinec mezi námi (1992)
Velice zajímavý film, nejen pro ty, kteří se zajímají o život chasidských Židů. Kriminální zápletka je spíš v pozadí, hlavní je konfrontace tradiční židovské komunity s emancipovanou policistkou. Vzájemný vzath je nejdřív plný nedůvěry, ale pak se policistka seznámí s mladým Židem Arielem, a jejich poznávání a rozhovory dávají filmu zajímavý náboj. Kouzelný je pak rabín, který v rozhovoru s policistkou s moudrostí toho, kdo prošel koncentračním táborem, prohlásí: Máme toho hodně společného, viděli jsme oba hodně zla. Musíme se naučit věřit v dobro. (nebo tak nějak). Pěkně koukatelný a srozumitelný film.
Císařovi hosté (1993)
Dramatické osudy Britek a Američanek v japonském zajateckém táboře. Film natočený dost civilně, žádné herecké hvězdy, velká výprava, ale o to působivější, protože se soustřeďuje na myšlení a pocity. Zřejmě je to podle skutečnosti, takže bych tvůrce nepodezříval z toho, že si vymysleli "zlého" a "hodného" Japonce, působí to věrohodně. Dobře natočené, dramatické, zajímavé.
Zakázané království (2008)
Moc pěkná a vtipná kungfu pohádka :-) Žádné zbytečné řeči a moudrosti, jednoduchý příběh a skvělá akce. Jackie Chan jako opilý básník/bojovník je výborný. Dobrý oddechový film, který ničím neurazí a ve svém žánru je téměř dokonalý.
Zaklínač (2002) (seriál)
Ačkoli neměli tvůrci moc peněz a předlohy se nedrželi moc přesně, povedlo se vytvořit skvělou atmosféru a to se počítá. Michal Zebrowski je skvělý, splněný sen čtenářů příběhů o zaklínači. Pěkné exteriéry i interiéry, dobré kostýmy, hezká hudba. I herci jsou vybráni typově dobře (Marigold vypadá úplně jinak než v knihách, ale dá se na to zvyknout a zapadá to do celkového pojetí). Nestvůry jsou roztomilé, ale to nevadí (naproti tomu striga/princezna je dost hustá). Souboje slušné. Je to slovanská fantasy a je jen dobře, že je natočená s tímto pohledem a ne univerzálním americkým pojetím (kdyby tam běhali elfi jako z Pána prstenů, tak by to nebylo ono). Když Marigold zpívá, je to prostě krása. Film nemá cenu hodnotit, je to sestřih a nemohl dopadnout dobře.
Hobit: Bitva pěti armád (2014)
Pan Tolkien by musel plakat, kdyby neměl smysl pro humor. Sestupná kvalita sílů tady dosahuje téměř parodie na Hobita. S předlohou už to nemá téměř nic společné, snad krom Bilba a Thorina. Neustálé dějové zvratky odvádí od příběhu, který je jinak celkem nekomplikovaný a jasně směřuje k vyvrcholení. Tady to směřuje leda do ...... Často mi to připomíná spíš Pratchetta, než Tolkiena. Thranduil jede na Megalocerosovi, Dáin na praseti, Galadriel bojuje se Sauronem, zeměžrouti... Animovaný Hobbit z roku 1977 je daleko lepší.