Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi

Recenze (4)

plakát

Smysl pro tumor - Epizoda 2 (2024) (epizoda) 

Stylově vyváženější než první díl, už to působí dost sebejistě. Humor taky funguje lépe a emotivní scény šlapou na plné obrátky. Těším se na zbytek seriálu 😉

plakát

Tajemství staré bambitky 2 (2022) 

Ajajaj, tak tohle se nepovedlo..... Pohádka má být o jasném konfliktu dobra a zla, tady se řešilo.... dřevo a hrnce...? Trochu mi to připomnělo doby, když se ve Star Wars řešily taxace obchodních cest a ekonomické blokády. V prvním díle ústřední zajímavá dvojice je tady EXTRÉMNĚ unylá a mdlá, a navíc se k nim přidá princezna, která nemá pro děj skoro žádný přínos. Do toho se ještě řeší Karaba, rádci Ferenc a Lorenc, nová postava královny Julie.... Je to zkrátka tak překombinované zbytečnými a nezajímavými dějovými liniemi a zároveň doslova prošpikované plot holes, na jejichž vysvětlování jsem až moc unavený (například Karabovo příjmení je vskutku brainfuck). Z písniček si (kromě poslední) narozdíl od minulého dílu nepamatuji žádnou. V posledních 20 minutách se to začne trošičku rozjíždět, ale najednou je zápletka zčistajasna rychle vyřešena a divák se vrací k tichému utrpení. Dvě hvězdičky za o něco zajímavější dění na zámku Julie, instrumentální soundtrack (chvilkami vskutku epický) a sázku na jistotu v podobě rádců Vladyky a Lábuse. P.S.: Zdálo se mi to. nebo to bylo strašně špatně ozvučené? Chvilkami jsem jim nerozuměl ani slovo.

plakát

Na nože: Glass Onion (2022) 

Pokračování hitu Knives Out nastavuje mnohem vyšší laťku, co se čehokoliv týče. Z útulného sídla starého spisovatele se přesouváme na bombastický ostrov pseudoMuska s osobitými hodinami, rotujícími kárami a čtyřnohými pejsko-roboty, na který jsou ke všemu pozváni například pseudoKim Kardashian nebo pseudoAndrew Tate. Mezi těmito individui se ale nachází i slavný detektiv Benoit Blanc, který rozhodně není žádný pseudoSherlock či pseudoFletcherová, ale je to svá vlastní osobitá postava, která se těmto velikánům rozhodně dokáže vyrovnat (co se agenta 007 týče, tak ten asi zůstane Craigovou nejslavnější rolí, ve Blancovi má velmi silného oponenta). A ačkoliv i zde má postavu, se kterou se o post hlavního protagonisty dělí, podobně jako v prvním díle, tak se mu ve dvojce věnuje mnohem více prostoru, který mu v jedničce trochu ukradla (ač také úžasná) Anička de Armas. Jinak je ale Glass Onion úplně jiný film než původní Knives Out, co se týče struktury děje, mnohem znatelnějšího zasazení do reálného světa či celkového over the top feelingu. Je to zkrátka rozměrově obrovitánštější, vtipnější, obsazením bohatší (ach, ta camea jsou skvělá!) vizuálně poutavější, hudebně bombastičtější, scénáristicky vrstevnatější a Rian Johnson tady Čechovovými puškami rozhodně nešetří. A já to miluju! Kdy bude prosím třetí díl?

plakát

Fabelmanovi (2022) 

Fabelmanovi nejsou obrovským životopisným snímkem o kariéře velkého režiséra, nefungují jako muzeum vystavující pozadí tvorby jeho snímků od Čelistí po Mnichov, nevidíme v nich velkého režiséra, jehož filmy se promítají v kinosálech a aplaudují jim davy diváků. Vidíme v nich úzkostlivého dospívajícího klučinu, který vzhledem k málem rozpočtu vytváří exploze pomocí dvojzvratné páky a písku při natáčení juniorské verze Zachraňte vojína Ryana, jehož filmy se promítají ve klubovnách a tělocvičnách a tleskají jim jeho kámoši a rodiče. A je to sakra zajímavější koncept. Obsazení je vrcholem filmu, Michelle Williams je jak kouzelná, tak dojemná a Paul Dano ve své poslední scéně opět ukazuje, že je jedním z nejlepších herců své generace. Gabriel LaBelle bude jednou velkej. Oba dva si určo půjdou pro Oscara. Nejlepšími částmi snímku jsou pak cokoliv s "Jesus, man" přítelkyní a takový John Ford, v jehož verzi Hroznů hněvu by určitě všichni mluvili dvojitě pozpátku, přecpávali by se třešňovým koláčem a nakonec by všechno vyřešili transcendentní meditací. Určitě doporučuju kouknout se i na dokument o Spielbergovi, kde se objeví i dobové záběry téměř identické s momenty ze života Sammyho Fabelmana (tancující maminka, kempování v přírodě...). Ve Fabelmanech poznáme, že Spielberg také jednou byl prostým snílkem, který svůj smysl života nacházel pouze ve výrobě filmů. Díky Fabelmanům Spielbergovi, nejúspěšnějšímu režisérovi všech dob, plně rozumí i ten, kdo zatím pouze vyrábí exploze pomocí páky. Přesně tohoto pocitu jsou filmy schopné. Tím myslím dobré filmy. A ty Steven "Shmuel" Spielberg dělat umí.