Reklama

Reklama

Na programu televize

(seriál)
  • Slovensko Na programe televízia
Česko / Slovensko, 2021, 11 h (Minutáž: 55 min)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Československá televize byla médiem stvořeným za účelem propagandy. Vedle ní dávala lidem, když nebyl v selhávající ekonomice chleba, alespoň onu hru – zábavu. Nutno podotknout, že na světové úrovni. Přes kontroverzní kontext jsou taková díla svědectvím kreativity, umu a invence talentovaných lidí. I v těžkých časech dala televize vzniknout dílům s tématy týkajícími se základních lidských hodnot nebo dílům nadčasovým svým autorským vkladem, které i dnes patří mezi klenoty české audiovize. Každý díl mapuje jeden žánrový/formátový fenomén (krimi, pohádky, silvestry, soutěže, ...) napříč časem prostřednictvím detailnějšího fokusu na několik vybraných pořadů, doplněných o přehledový kontext tvorby v dané oblasti v ČST i ve světě. Na povrch vynese neznámé informace o známých pořadech a představí i neznámé pořady, kdysi kultovní nebo výjimečné co do látky a zpracování. Klíčem výběru bude kvalita, invence a kreativita. Pořad představí tvorbu celé ČST – tedy i tvorbu slovenských studií ČST. Základními stavebními prvky cyklu jsou rozhovory s pamětníky, tvůrci a herci. Nadále zde budou účinkovat historici médií a televizní kritici a teoretici. Archivy v držení České televize, Rozhlasu a televízie Slovenska, Národního filmového archivu nebo Slovenského filmového ústavu nabídnou pohled do zákulisí vzniku pořadů, doplní výpovědi podávající jedinečné svědectví o zásadním obsahu a invenčním uchopení jednotlivých děl. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele sportovec k tomuto seriálu (2)

Ostře sledované seriály (2021) (E11) 

Tento díl postrádá řadu klíčových televizních seriálů typu F. L. Věka, a tak zvolený záběr má opravdu daleko k přehledné celostnosti. ()

Od Silvestra k Silvestru (2021) (E12) 

V posledním díle tohoto pozoruhodného seriálu vystupuje jako hlavní hrdina silvestrovský typ pořadu. Projevuje se tu nejvíc základní příčina propadu kvality daná faktem absence špičkových dramaturgických a scénáristických tvůrců i zběsilým výrobním tempem polistopadového období. Je jedno, jedná-li se o sevřenější scénář nebo naopak volnější rozevřený tvar povzbuzovaný improvizací. To, co je zásadní, je nápad, myšlenka, impuls, ale také schopnost udržet tyto prvotní vzněty na větší ploše způsobem, který je divákovi přibližuje a současně se snaží ho obohatit. Tzv. řachanda je přitom to poslední, oč tu jde. ()

Reklama

Reklama