Obsahy(1)
Rabi Löw a svět magické rudolfinské Prahy ožívá v pojetí současných autorů... Opera Golem – extáze expresionismu je dílem Hanuše Bartoně – hudba, Daniela Dvořáka – scénografie, spoluautor libreta a koncepce inscenace, a Jiřího Nekvasila – režie, spoluautor libreta a koncepce isncenace, a měla svou světovou premiéru 6. 5. 1992. Představení vzniklo jako koprodukční projekt experimentálního operního studia Opera Furore a tehdejšího Paláce kultury. Příběh staropražské legendy o tvůrci umělého člověka Golema je přítomen spíše latentně, je inspiračním zdrojem a tématem „scénické básně“. V opeře zní čeština, němčina, italština, latina a hebrejština – tato jazyková mnohost evokuje jazykový a kulturní Babylon, jímž byla Praha první poloviny 16. století a jež byl i živnou půdou jejího magického působení. Hudba opery má kolážovitý charakter, její rozpětí sahá od renesančního madrigalu přes prvky romantické opery až k názvukům hudebního minimalismu, originálním způsobem kombinuje zvuk živého komorního orchestru a pěveckých sólistů s nahrávkou symfonického orchestru a velkého smíšeného a dětského sboru. (Česká televize)
(více)Hrají
Roman Janál
Československo
Oliver von Dohnányi
Československo