Reklama

Reklama

Identita - příběh českého grafického designu


Každodennost (E06)

(epizoda)
Česko, 2024, 41 min

Režie:

Jakub Skalický

Hrají:

Aleš Najbrt (průvodce)

Obsahy(1)

Bankovky v proměnách doby. Legendární Jan Solpera. Legendy tuzemského obalového designu a nesmrtelný Zdeněk Rykr. Co dokáže psychologie marketingu? Svět gastronomie a grafický design národního nápoje. Nejkrásnější knihy a jejich tvůrci... Tento díl cyklu Identita připomene divákovi, co všechno vlastně je grafický design: od bankovek jimiž platíme, po obaly výrobků, za které platíme. Od vývěsního štítu trafiky a novin, které čteme v tramvaji, po webové rozhraní a ikony počítače, se kterým pracujeme. Od jídelních lístků, které studujeme při obědě, po reklamu v ulicích a letáky, které pravidelně vyhazujeme ze schránek. Od divadelních programů a etiket lahví v nočním baru, po knihy, které čteme večer v posteli. Představíme náplň práce grafického designéra i technologické změny, kterými v uplynulých sto letech prošla. (Česká televize)

(více)

Recenze (3)

Marze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pobavila mě korektně předělaná legendární tyčinka Kofila bez mouřenína s modrým mouřenínem pro politicky korektní modré  jedince. Ke shlédnutí na  https://www.ceskatelevize.cz/porady/13917580517-identita/221562264040004/ ()

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě skvělá epizoda, která mi po minulých sedla daleko více. Je škoda že se bankovkám nevěnovalo více času, protože téma by to bylo na delší čas, než jen na pár minut. Když už jsme u těch restaurací, taky jsem čekal že se u nich zastaví déle, než jen že opraví ceduli na ulici, která byla dle mého názoru dobrá i před úpravou. A jak vypadají loga hypermarketů či fast-foodů? Daří se jim nedělat z veřejného prostoru mišmaš? Škoda že se díl nevěnoval i tomuto. Dalo se z toho vytřískat daleko více, ale svůj účel to splnilo. Naopak poslední část dílu mě minula. ()

Anianna 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál mě hned od začátku nadchnul. Zaplnil díru v umělecky zaměřených dokumentech. Od 5* na začátku ale postupně snižuji. Jako by autor vařil čaj pořád ze stejného čajového sáčku. Poprvé a podruhé je čaj dobrý, ale pak už slábne, tak jen podle barvy usuzujete, že v tom hrnku může být čaj. 6. díl začíná bankovkami. Česká platidla jsou krásná, a tak se divák nabudí. Aha, díl o bankovkách, no to bude paráda! Ale záhy už se řeší ručně psaná menu na restauračních tabulích, obaly zboží a pak zase knihy, které už jsme ale nejméně 2x v seriálu viděli. Každodennost není roztěkanost. Každodennost vnímám jako ukotvení v předvídatelnosti, v opakujících se činnostech, které plynou tak přirozeně, až se zautomatizují. V případě tohoto dílu by mohly být doprovázeny třeba těmi bankovkami, stravenkami, platebními kartami, kartami obchodních řetězců včetně log těchto řetězců.... Prostě ukázky grafické úrovně produktů, jichž se dennodenně dotýkám a dennodenně je podvědomě zaznamenávám, když si vyběhnu koupit rohlík. Mám z dílu pocit absence jasného záměru. ()

Reklama

Reklama