Reklama

Reklama

Slastně tvá

(festivalový název)
  • Thajsko Sud sanaeha (více)

Obsahy(1)

Druhý Weerasethakulův celovečerní film začíná dokonale in medias res - bez jakýchkoliv titulků, rovnou v nemocnici, kde se setkáváme se dvěma ze tří hlavních hrdinů snímku: barmským emigrantem Minem a postarší ženou Orn, která dělá Minovi společnost. Nemocniční sekvence otevírá velké téma objevující se v klíčové roli ve všech režisérových filmech - téma nemoci, lékařů a lékařských zařízení. Nemocní hrdinové se prostřednictvím zdravotního stavu dostávají k podstatě své osobnosti (nebo karmy v buddhistickém pojetí) a jejich nemoc je důležitým dramatickým prvkem filmu. Jedním z hrdinů je i Min, jehož nepojmenovaná nemoc kůže je zároveň metaforou jeho postavení - Min je v Thajsku cizincem a sloupávání jeho kůže může být vnímáno jako symbol snahy získat novou identitu a nový společenský status.
Narativ filmu je (oproti Tajemnému předmětu o polednách) lineární, jeho plynulost narušuje pouze titulková sekvence, umístěná do poloviny filmu, která snímek dělí na zhruba dvě stejně dlouhé části. Rozdvojená struktura se objevuje hned v několika Weerasethakulových filmech a ve Slastně tvá odpovídá dichotomii velkoměsta a přírody. První polovina tak v městských kulisách ustavuje ústřední trojici hrdinů (ke dvěma již zmíněným se přidává Minova dívka Roong), zatímco ta druhá, v kulisách džungle na pomezí Thajska a Barmy, rozehrává drama milostného trojúhelníku plného vášně, animální erotiky a nevyřčených traumat. Obě poloviny filmu nejsou odlišeny pouze prostředím a intenzitou zápletek, ale také barvami - zatímco první části dominují červené tóny, druhá je laděna dozelena.
V cinefilních kruzích jsou dnes již legendární dvě výrazné erotické scény, které se explicitním zobrazením koitu a felace výrazně přibližují pornografické gramatice. Tyto scény však nejsou použity samoúčelně - jejich animálnost souzní s atavistickým prostředím džungle a emocionálně vypjatou druhou polovinou rozdvojeného filmu. Scény v džungli navíc upomínají na snímek Mrtví (Los muertos, 2004) argentinského tvůrce (hosta LFŠ 2010) Lisandra Alonsa, se kterým je Weerasethakul často srovnáván. - Jan Jílek (Letní filmová škola)

(více)

Filmotéka

Uživatel Formát Jazyky Přidáno Pozn.
konrad DVD
28.03.2019
black.mao Jiné
04.11.2018
DonGenero Jiné
28.03.2011
Natalkofil Jiné
27.02.2010
dzej dzej Jiné
16.03.2009
hydergine DVD
14.10.2006
MarianL DVD
22.08.2006

Reklama

Reklama