Reklama

Reklama

Nyotai sanbashi

  • USA Flesh Pier
všechny plakáty
Japonsko, 1957

Režie:

Teruo Išii

Hrají:

Ken Ucui

Recenze (3)

JFL 

všechny recenze uživatele

Muzikálově strukturovaný mix krimi a melodramatu naznačuje bujení exploatace v japonské kinematografii již koncem 50. let. Snímek odhalující šokantní zákulisí nočního života v dobovém Tokiu se zaměřuje na vykreslení jednotlivých fází obchodu s bílým masem (podobně jako Išiiho nadcházející „čitaj“ (Line) série – Yellow Line, Fire Line, Black Line, Sexy Line). Vyprávění je po vzoru muzikálů pravidelně přerušováno sekvencemi neředěných atrakcí – kabaretních vystoupení spoře oděných dívek či hudebních čísel. 5/10 ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Išiiho raný film působí značně roztříštěným dojmem. Hlavní krimi zápletka je přespříliš často narušována melodramatickými (určitě ne sebeuvědomělými) dějovými odbočkami a vyprávění tím postrádá kompaktnost. K rozuzlení pak vlastně dochází jen proto, že se blíží konec filmu a dojít k němu prostě musí. A poněkud absurdní závěr už jen dotváří schizofrenní pocit, který divák z filmu má. Celkově jde o nevyrovnané dílo a větší příběhovou sevřenost, srozumitelnost a stylistickou suverenitu Išii prokazuje až v následné Čitaj sérii. Více o filmu k přečtení zde: http://www.vcinemashow.com/film-review-into-the-shintoho-mind-warp-flesh-pier-japan-1958/ ()

stub 

všechny recenze uživatele

"Muzikálová struktura", kterou zmiňuje JFL, je poměrně typická pro celý formát (přirovnání k "chitai-sérii" je velmi na místě), nejen pro tento kus - a byť mě o tom nikdy nenapadlo takto uvažovat, mohu s myšlenkou +- souhlasit (k muzikálu jako takovému však mají tato dílka samozřejmě daleko). Představitel ústřední postavy není příliš výrazný, skvělá je však, jako povětšinou, Yoko Mihara v hlavní ženské roli. Kriminální zápletka je sama o sobě poměrně přímočará a jen průměrně zajímavá, stejně jako u zmíněné série však Ishii sází především na budování nálady, k čemuž si vypomáhá noirovými postupy, přičemž vynikajících výsledků dosahuje zejména v disciplíně "nevysvětlovat zbytečnosti" (což bývá největší zabiják atmosféry). Vzhledem k tomu, že tuto Ishiiho polohu jsem si oblíbil nejvíce, je vysoké hodnocení očekávatelné - v podobném duchu však rozhodně natočil lepší fláky. ()

Reklama

Reklama