Reklama

Reklama

GOU! nebo-li Pojď!

(studentský film)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Po krátkých dokumentech Stav obležení (2000) a Malý průvodce architekta po vlastním úžasu (2001) natočil režisér Karel Žalud dokument o mobilní komunikaci ve světě bez boha. Podobně jako ve filmu o obci Karlštejn zvolil ironický odstup - můj postoj je ironie, je to můj způsob vyjádření nedůvěry ke světu... Jeho mimořádně vizuální mozaika dokáže vsáknout situační humor, impresivní figurkářství, modelaci reklamních světů i příběh umučení Ježíše Krista. Parafráze křesťanského mýtu se provléká celým filmem. Refrénem je usazování konstrukce vysílače pro šíření signálu mobilních sítí, který reprezentuje stavbu chrámu. Film spěje ke křížové cestě, při níž může každému představiteli pašijové hry zazvonit telefon: jaká by ostatně byla jeho zvěst, kdyby byl mobil? Konfrontace komerčního světa, kterému podléhají všechny vrstvy společnosti, s podložím lidové hry o umučení (a slavném vzkříšení Pána a spasitele našeho Ježíše K.) a s ní souvisejícími snadno čitelnými odkazy na křesťanskou symboliku dovoluje divákům několik možností pohledu. Jistou doslovnost náznaku či přepjaté zjednodušení postav na pouhé typy lidí používajících mobil vyvažuje režisér hravostí, hra je strukturálním základem Žaludova filmu. Suverénně natočené leporelo chce být lidskou komedií točící se kolem fenoménu mobilní komunikace, jeho cílem je jakási zábavná závažnost. Zázrak neustálé vzdálené přítomnosti pro druhé, je. je nastávající samotou, je mechanicky uplatňován ve sledu výjevů, z nichž každý ilustruje různý příklad přístupu k mobilnímu telefonu. Od reklamního billboardu s radostným výskokem s mobilem v ruce se režisér vydává k reklamní trampolíně. Šumavský lesník, podnikatel na dálnici, erotický osamělec, děti ve vesnické škole a nakonec i herec Ježíš propadají nové technologii výměny znaků, jejím. chvalozpěvem se stává stylizované závěrečné setkání u dostavěné konstrukce vysílače. Počátek mobilů v Čechách si právě vybírá své první oběti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1)

Reklama

Reklama