Reklama

Reklama

Letecké katastrofy - Série 18 (2018) (série)


Nedostatek disciplíny (S18E03)

(epizoda)
  • Česko Smrtící rozptýlení (více)

Obsahy(1)

31. srpna 1988. Let společnosti Delta Airlines 1141 mířící do Salt Lake City vyčkával na ploše letiště Dallas – Fort Worth v dlouhé řadě letadel. Aby ušetřili palivo, vypnuli piloti jeden ze tří motorů... Když je řídící letového provozu nečekaně poslal do čela fronty, museli pohonnou jednotku urychleně spustit. Letoun se rozjel po ranveji, ale měl problémy odpoutat se. Nakláněl se ze strany na stranu a zavadil křídlem o zem. Krátce nato let 1141 havaroval a začal hořet. Během několika minut na místo dorazili záchranáři následovaní televizními štáby. Ze 108 lidí na palubě se 94 podařilo uniknout. 14 osob při požáru zahynulo. Vyšetřovatelé začali zkoumat trosky rozeseté po velké ploše. Ranvej byla dostatečně dlouhá a panovalo dobré počasí. Na vině byl zjevně problém s letadlem či jeho konfigurací. Poškození pravého křídla a stopy na vzletové dráze napovídaly, že stroj měl potíže s letovou polohou. Z poškození ostruhové botky vyplývalo, že příď měla kladný sklon deset stupňů. Při takovém úhlu by měl Boeing 727 bezpečně stoupat. Coby příčiny nehody vyšetřovatelé postupně vyloučili nadměrnou hmotnost, nerovnoměrné rozložení paliva a koncové víry na křídlech. Z fotografie pořízené na místě posléze usoudili, že letadlo nemělo během vzletu vysunuté klapky. Doufali, že jejich podezření potvrdí data ze zapisovače letových údajů. Zařízení staršího typu však zaznamenávalo pouze základní parametry. Posádka trvala na tom, že klapky byly vysunuté. Kapitán vyšetřovatelům sdělil, že v okamžiku, kdy se letoun odpoutal od země, uslyšel výbuchy a měl pocit, že se aktivovaly obraceče tahu. Prohlídka zařízení zpětného tahu však přinesla jednoznačný výsledek. Štíty byly sklopené a s nehodou nijak nesouvisely... (Česká televize)

(více)

Recenze (2)

Sa.sa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jj nevysunuté klapky stačí na to aby se letadlo nezvedlo z dráhy... Bohužel smutný, ale naprosto jasný... Změna postupů v kokpitu a vizuální potvrzení jednotlivých kroků... Njn když blbě kecají místo soustředění na vzlet, tak to většinou špatně dopadá... Aspoň, že je vyrazili od letecké společnosti.... ()

Reklama

Reklama