Režie:
Jiska RickelsScénář:
Jiska RickelsKamera:
Martijn van BroekhuizenHudba:
Horst RickelsObsahy(1)
Oheň, voda, země vzduch... a co na to člověk? Dokumentární esej Jisky Rickelsové.
Živly máme v naší moderní, technicky a ekonomicky vyspělé společnosti spojeny hlavně s katastrofami a pohromami. Jako bychom už dávno zapomněli, že bez vody, ohně, vzduchu a země bychom nebyli ani my. Mladá holandská dokumentaristka Jiska Rickelsová na sebe vzala nelehký úkol: připomenout nám, že člověk a živly k sobě patří od pradávných věků a že člověk přes veškerou svou inteligenci a um je stále jen pouhým zrnkem písku v poušti. Zavádí nás do rozlehlé ruské tundry, kde parta hasičů zápolí velmi primitivními prostředky s velkými požáry, do německého uhelného dolu, na americkou rybářskou loď a do kazašského výcvikového kosmického centra, kde tvrdě trénují adepti na lety do vesmíru.
(oficiální text distributora)
Recenze (6)
Dokumentární snímek Jisky Rickelsové se skládá ze čtyř kapitol ilustrujících snahu lidí pokořit čtyři základní živly: oheň, vodu, zemi a vzduch.... Velice povedená kamera ( Martijn van Broekhuizen ) ()
Boj se čtyřmi živly jako fyzicky náročná, vyčerpávající, mužská práce. Nizozemská režisérka se přitom nesoustředí na samotné živly, ale na muže, kteří s nimi svádí boj. Ať už jde o sibiřské hasiče zastavující rozsáhlý lesní požár, aljašské námořníky na lovu krabů, německé horníky či ruské kosmonauty v kazašském Bajkonuru, vždy je kromě těžké dřiny spojuje i výborná kamera a padnoucí ambientní doprovod. Zdařilý dokument. ()
42nd KVIFF 2007 - DOCUMENTARY FILMS IN COMPETITION - Soutěž Dokumentárních filmů ()
ocenenia : Mar del Plata Film Festival 2007 - nominácia na 1. cenu ()
Když nemá dokument výpovědní hodnotu,měl by mít atmosféru,co však zbude,nemá li ani jedno ?Paskvil na dokument...Jeden z nejhorších dokumentů co jsem viděl.Bezbřehá nuda, nemožnost dlouhé minuty rozkódovat o koho se jedná a o co jim jde.... ()
Pohled do čtyř odvětví, které bojují se čtyřmi živly je jistě zajímavý. Obrázky jsou to pěkné. Občas i bez komentáře je jasně vidět, co tím chtěl básník říci. Ale celkově na stopáži téměř hodiny a půl je to dost nuda. ()
Reklama