Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (4 405)

plakát

Sviňák (2013) 

Černá komedie o jednom skotském poldovi, které občas spadne řetěz, a překvapivě zvážní. James McAvoy je výborný, až mi připadalo, že bez něho by to vůbec nefungovalo. Sviňák není špatný, ale už tu byly zábavnější tripy.

plakát

Happy End (2017) 

Pořád si nejsem jistý, jestli je to volné pokračování Lásky. Každopádně je to cynické drama o vztazích lidí natolik bohatých, že si musejí problémy složitě vytvářet. Je v tom trpký humor, ale sílu Hanekeho předchozích filmů Happy End nemá.

plakát

Provinční městečko E (2019) 

E jako Jelňa, název v češtině prostě nefunguje. Dokument o tom, že ruské vlastenectví je stále zaseknuté na slávě Rudé armády a ve městech, kde nezbyl žádný průmysl, je armáda v současnosti jediná šance pro mladé. A o stále stejné komunistické rétorice, podle které jsem fašista, jelikož neuznávám Putina za spirituálního vůdce. Jelikož Rusko není tak daleko, je to dost znepokojivý obraz.

plakát

Šach mat (1964) (TV film) 

Pseudodokumentární televizní hra zaujme právě svým nezvyklým pojetím, kdy se tváří jako živé televizní vysílání (včetně rekonstrukce případu obsazené herci). Alfréd Radok jako filmař odmítal sázet na jistotu, a je jen škoda že mu nebylo umožněno toho natočit víc. Tenhle formální experiment je vtipný i napínavý, a vlastně mě zaujal více než tradičnější adaptace Zweigovy novely.

plakát

Záblesky chladné neděle (2012) 

Zřejmě to měl být thriller postavený na hře s tajemstvím, kdy všichni něco tají a divák se až v závěru dozví, kdo je tu skutečně magor a kdo oběť. Jenže se to zrovna nepovedlo, takže výsledek občas vypadá jako divná komedie či dokonce nezáměrná parodie. A nejsem schopen rozluštit, do jaké míry za to může scenáristka a do jaké režisér.

plakát

Monsieur Chocolat (2016) 

Životopis prvního černošského klauna ve Francii mě přes nezvyklé téma většinu času nudil. Standardní scénář, rutinní režie, a ani herecké výkony mě nijak nenadchly. V pár scénách zaujala výprava (Paříž přelomu 19. a 20. století), ale jinak fakt nic.

plakát

Ejzenštejn v Guanajuatu (2015) 

Peter Greenaway je kategorie sama o sobě. Obrazově vytříbené záběry (hlavně v interiérech), kamerové jízdy, ze kterých se vám začne motat hlava... a samozřejmě nazí muži. Ejzenštejn sice vypadá jako filmař na plakátu, ale ve filmu nenatočí ani minutu. Podle komentáře to vypadalo, že se děj filmu odehrál během deseti dnů, i když to občas působilo, jakoby tam strávil měsíce. Celkově jsem zmaten. Nenudil jsem se, ale ani mi to nic nedalo...

plakát

Pokoření (2014) 

Knihy Philipa Rotha se sice vzpírají zfilmování, ale filmaři se stále pokouší z nich ten film udělat. Barrymu Levinsonovi se to povedlo snad nejlépe, a vlastně nevadí, že scenáristé příběh značně pozměnili. Důležitá je hlavní postava psychicky i fyzicky nedostačujícího stárnoucího herce, které se výborně zhostil Al Pacino. Vlastně jedinou hereckou partnerkou mu byla Greta Gerwigová, která se vedle něj nijak neztrácela. Jo, lepší, než jsem čekal, takže zaokrouhluji nahoru (70%).

plakát

25. hodina (2002) 

Poslední den a noc před nástupem do vězení aneb rozlučka se svobodou trochu jinak. Výborný scénář dostalo k dispozici parádní herecké obsazení, jemuž sice kraluje Edward Norton, ale Barry Pepper a Philip Seymour Hoffman mají také srovnatelně důležitý prostor. Možná bych se takhle po skoro dvaceti letech obešel bez Ground Zero, ale chápu, proč to tehdy mohlo být pro Spikea Leeho důležité (90%).

plakát

Otázka života a smrti (1946) 

Romantické fantasy bylo první spoluprací zavedené scenáristické, režisérské a producentské dvojice s americkým kameramanem Jackem Cardiffem, a už tady se jim angažování odborníka na Technicolor vyplatilo. Je to úchvatná pohádka pro dospělé, ve které je stejně důležitá naše barevná realita jako černobílý život po životě.

Reklama

Reklama