Režie:
Jiska RickelsScénář:
Jiska RickelsKamera:
Martijn van BroekhuizenHudba:
Horst RickelsObsahy(1)
Oheň, voda, země vzduch... a co na to člověk? Dokumentární esej Jisky Rickelsové.
Živly máme v naší moderní, technicky a ekonomicky vyspělé společnosti spojeny hlavně s katastrofami a pohromami. Jako bychom už dávno zapomněli, že bez vody, ohně, vzduchu a země bychom nebyli ani my. Mladá holandská dokumentaristka Jiska Rickelsová na sebe vzala nelehký úkol: připomenout nám, že člověk a živly k sobě patří od pradávných věků a že člověk přes veškerou svou inteligenci a um je stále jen pouhým zrnkem písku v poušti. Zavádí nás do rozlehlé ruské tundry, kde parta hasičů zápolí velmi primitivními prostředky s velkými požáry, do německého uhelného dolu, na americkou rybářskou loď a do kazašského výcvikového kosmického centra, kde tvrdě trénují adepti na lety do vesmíru.
(oficiální text distributora)
Recenze (6)
42nd KVIFF 2007 - DOCUMENTARY FILMS IN COMPETITION - Soutěž Dokumentárních filmů ()
Boj se čtyřmi živly jako fyzicky náročná, vyčerpávající, mužská práce. Nizozemská režisérka se přitom nesoustředí na samotné živly, ale na muže, kteří s nimi svádí boj. Ať už jde o sibiřské hasiče zastavující rozsáhlý lesní požár, aljašské námořníky na lovu krabů, německé horníky či ruské kosmonauty v kazašském Bajkonuru, vždy je kromě těžké dřiny spojuje i výborná kamera a padnoucí ambientní doprovod. Zdařilý dokument. ()
Dokumentární snímek Jisky Rickelsové se skládá ze čtyř kapitol ilustrujících snahu lidí pokořit čtyři základní živly: oheň, vodu, zemi a vzduch.... Velice povedená kamera ( Martijn van Broekhuizen ) ()
ocenenia : Mar del Plata Film Festival 2007 - nominácia na 1. cenu ()
Když nemá dokument výpovědní hodnotu,měl by mít atmosféru,co však zbude,nemá li ani jedno ?Paskvil na dokument...Jeden z nejhorších dokumentů co jsem viděl.Bezbřehá nuda, nemožnost dlouhé minuty rozkódovat o koho se jedná a o co jim jde.... ()
Pohled do čtyř odvětví, které bojují se čtyřmi živly je jistě zajímavý. Obrázky jsou to pěkné. Občas i bez komentáře je jasně vidět, co tím chtěl básník říci. Ale celkově na stopáži téměř hodiny a půl je to dost nuda. ()
Reklama