Obsahy(1)
Plným životem se nám představuje Susumu Hani, jedna z nejvýraznějších osobností mladé japonské kinematografie. Tvůrčí metodou, která má příbuzné rysy s některými evropskými proudy – například francouzskou „novou plnou“, je zde tlumočeno téma, která je neméně blízké obdobným námětovým oblastem v západních produkcích, Susumu Hani usiloval o podání psychologického a citového portrétu mladého člověka naší doby. Jde o vystižení jeho pocitu osamocenosti, hledání vztahu k ostatním lidem, o pochopení světa, v němž žije. Režisér se soustředí na mladou inteligentní ženu, která se nesmiřuje s tradičním společenským zařazením, ale při svém úsilí o rovnoprávnost a plné uplatnění není přesto uchráněna jiných problémů, jiných proher, a to v citovém životě. A proto také, i když dospěje k svému cíli, je veřejně činná a má vědomí toho, co lze nazvat společenskou angažovaností, není hrdinka plně spokojena, není to pro ni „plný život“. Film je vyprávěn v tlumených tónech, s vnímavostí k hrdinčině mentalitě a se smyslem pro nenápadné detaily každodenního života, které vytvářejí zajímavou a věrohodnou mozaiku moderního Japonska. (Filmový přehled)
(více)Hrají
Takahiro Tamura
Japonsko
Nejlepší filmy:
Adauči (1964)
Pět vlků (1974)
Nidžúši no hitomi (1954)
Ineko Arima
Japonsko
Nejlepší filmy:
Tókjó bošoku (1957)
Kronika psaná mečem (1963)
Lidský úděl 1.: Čistá láska (1959)
Kaori Šima
Japonsko