Režie:
David Robert MitchellScénář:
David Robert MitchellKamera:
James LaxtonHudba:
Kyle NewmasterHrají:
Claire Sloma, Marlon Morton, Amanda Bauer, Amy Seimetz, Jade Ramsey, Nikita Ramsey, Jean Louise O'Sullivan, Brett Jacobsen, Michaela MyersVOD (1)
Obsahy(2)
Štyrom teenagerom začína posledná letná noc pred začiatkom školského roka. Hľadajú cestu, ako nájsť lásku a dobrodružstvo pri honbe za prvými bozkami, krátkodobými platonickými vzťahmi, popularitou a večierkami a medzi tým všetkým objavia tiché výnimočné momenty, ktoré oveľa neskôr získajú miesto v ich srdciach ako to najlepšie, čo kedy v mladosti zažili... (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (20)
Ty charaktery nejsou samy o sobě vůbec špatné, ale ono to jako celek prostě nefunguje. Jsou zde okamžiky, které by měly být vyhrocené, ale ve skutečnosti vyznívají celkem nudně, což je tím moderním trendem pomalého tempa, které prostě není vždy k užitku. Samotné postavy, které jsou výborně zahrané, to nezachrání. ()
Nádejný debut, ktorému chýba silnejší soundtrack (napravené v It Follows) a väčší focus na vybrané postavy (čiastočne napravené v It Follows). Totižto postáv tu je neúrekom a je dosť ťažké sa orientovať, kto s kým a prečo. Niektoré dejové línie sú navyše, resp. pri takejto minutáži nie je čas ich dostatočne rozvinúť. Taktiež filmu by prospel výraznejší soundtrack, okrem Beiruta a videoklipovej sekvencie počas neho je soundtrack zmes tichých nudných indie flákov. Inak super, sympatické postavy, fajn príbeh, dobrý casting - štandardné indie. ()
Pozeral som to uz druhykrat, medzitym som si na to viackrat spomenul. Velmi sa mi paci atmosfera, ako samotneho tepleho leta, tak aj prazdnin. Film poukazuje prave na ten cas prechodu medzi detstvom a dospelostou, kedy este stale vidime naznaky stastia. Dokonca priamo aj postavu, mozno zalozenu na autorovi, ktora nas pouci o tom, ake bolo detstvo vlastne dobre, ale nedokaze sa k nemu vratit. Milujem tu atmosferu, musim zvysit hodnotenie. ()
Ač tento neznámý snímek může zprvu vypadat jako klasická odlehčená teenagerská záležitost, tak ubezpečuji, že tomu tak není. Spíše ve volnějším tempu plynoucí nízkonákladový snímek mapuje období přerodu jedince z bezelstného dítěte v dospělého člověka, tedy složité, emocionálně nevyvážené období puberty. To vše je zasazené do amerického prostředí. ~ Přestože se příběh od autora předlohy a režiséra v jedné osobě D. R. Mitchella tváří poměrně jako jedno velké klišé (párty, hledání lásky,…), nabízí mnohé skryté souvislosti a aspekty, jež tematiku dospívání posouvají zase o něco dál, a díváme se na ni z jiné perspektivy (viz např. linie s dvojčaty, hledání dívky ze supermarketu). A to i díky hodnověrnosti psychologie postav. Mitchella zajímají jejich emoce a tužby, spojené s nejistotou a pomíjivostí, přičemž se vyhýbá jakémukoliv moralizování. ~ The Myth of the American Sleepover je filmem o tom BÝT TEENAGER, o nezastavitelném procesu ztráty dětství a zároveň o setkávání se s prvními láskami, byť pouze platonickými, o vratkosti přátelství či o dobrodružstvích spojených s účastmi na (např. pyžamových) parties apod. ~ ~ Ahoj, chceš si přisednout? / Ve skutečnosti mám přítelkyni, tak… / Oh. Rozumím. / Doufám, že si najdeš někoho, kdo si s tebou sedne. ()
Vždy mě dostane, když šestnáctileté studentky hrají herečky v průměru o deset let starší. Většinou se tak děje v amerických filmech jako právě v "Mýtu o pyžamové párty". Příběh probíhá v pozvolném retro stylu a přitom nenudí. Na pozadí dětinskosti se parta kluků vydá na házení vajíček a rolí toaleťáku na domy sousedů a procházející spolužáky, zatímco dívky se dají do vyvolávání ducha pomocí desky Ouija. Jejich hry se odehrávají v napětí sexuality a potenciálního nebezpečí, a to ne zrovna kvůli přítomnosti alkoholu, drog, ale kvůli zranitelnosti nezkušeného mládí. Bez přítomnosti dospělých, až na jednu spící babičku, která zřejmě měla dohlédnout na pyžamovou party. Sympatická jsou dvojčata Ady a Anna, méně už Maggie, i když tanec u bazénu je perfektní. ()
Galerie (12)
Photo © Sundance Selects
Reklama