poster

Artifact

Dokumentární

USA, 2012, 103 min

Režie:

Jared Leto
  • REP_ReZeNT
    ****

    Thirty Seconds to Mars jsem vždy obdivoval, krom toho že je to pro mne jedna z nejlepších kapel vůbec, jsou .. prostě něčím víc, než ostatní kapely, v každé skladbě je neuvěřitelně silný odraz emocí a takového záhadného emočního vypětí, které mě i po těch letech pořád baví a něčím neustále znova přitahuje.  Krátký dokument Artifact odrážející  velmi zajímavý pohled  na příběh desky This is War, se nakonec vydal uplně jiným směrem, než byl jeho záměr. Zajímavý je i fakt, že 30STM nedostali zaplaceno za žádné z doposud vydaných alb - přesně to ale vystihuje kapelu Jared Leta - jednoho z mála umělců, který nedělá hudbu pro peníze a plno myšlenek nejenom z tohoto dokumentu stojí k zamyšlení. Skrytý příběh Artifact je přesným odrazem toho, jak to ve skutečnosti v hudebním průmyslu chodí, pouhé vydělávání "velkých" peněz pro lidi, kteří jsou pouhé nic. ... a ty záběry z celosvětově vyprodaného turné? This is War ..(28.1.2015)

  • Morien
    *

    Okej, příště už se asi nebudu dívat na dokumenty o hudbě, která mě přinejlepším vůbec nezajímá a přinejhorším se mi během jejího poslechu otevírá kudla v kapse. Nicméně chtěla jsem si vytvořit alespoň mírnou představu o tom, co je Jared Leto za člověka/autora, neboť mi přijde fascinující, jak je jeho výraz absolutně prázdný navzdory tomu, že prakticky v každé písničce projde celou škálou od uvzdychaného "prožívání" do emocionálního řvaní. No a za dojem jedné velké totální prázdnoty za těma jeho vytřeštěnýma očima jsem se moc neposunula. Je to taková hudba jak do reklamy na Coca Colu, kde hlavní dějová linka naznačuje, že všichni mladí krásní lidé na světě jsou spojeni tím, že pijí stejnou značku v cukru rozpuštěné kyseliny fosforečné. Jo a jinak korporace ničí naše duše a dělají z nich prázdné schránky, to se myslím kluci snažili říct. A navzdory všemu, co jsem napsala, mi ho bylo chvíli i líto, jak se tam tak krčil v koutku a bál se, že kvůli právníkům nebude moct vydávat svoje písničky. Jenže na druhou stranu, když to svoje dílo potom popisuje, tak je zřejmé, že nějaký mesiášský komplex určitě má a že jsem si ten narcisismus, co z něj čiší, nevymyslela. ("Chci vytvořit něco, co bude žít navěky", what the fuck Jarede, tak nedělej pseudorock pro týnejdžry.) A to jsem ještě zapomněla zmínit, že to je vlastně obyčejné home video, a že doufám, že nemá dojem, že vytvořil komplexní filmové dílo. P.S.: Body language Chestera Benningtona v jeho příspěvcích byla vážně děsivá, takhle nějak musí vypadat zosobněný stres.(11.10.2018)

  • Gee.Rocks
    *****

    Zajímavý dokument o tom, jak slušně řečeno kakáme umělcům (muzikantům, filmařům, spisovatelům,..) na hlavy tím, že chceme potěšení z umění zadarmo a stahujeme jako šílení. A taky o tom, že v Americe jde všem jen o prachy, akorát Jared Leto to všechno dělá z lásky, takže zpoplatní i vlastní prd. Ve zkratce. Lidstvo se zahubí vlastní blbostí.(1.8.2015)

  • Frajer42
    **

    Je velmi ironické, že album bojující proti zlým a zákeřným vydavatelům, bylo těmito vydavateli nakonec vydáno. Ještě vtipnější je poté to, že 30 Seconds to Mars z prodeje údajně prozatím neviděl ani dolar. Dokumentem tedy udělali svým záškodníkům takovou větší reklamu. Jared Leto je multitalentovaný borec. Umí hrát, zpívat, tančit, kreslit a když by na to přišlo, tak by snad zvládl i létat. Spousta lidí ho za to nenávidí. Já mezi tyto závistivce určitě nepatřím, protože toho umím mnohem více než Jared a nemám mu tak co závidět. Bohužel, dle mého odborného názoru, není Jared až natolik zručný režisér. Kromě sympatického výkřiku do ztracena, který po sobě dokument zanechal, mě takřka ničím nezaujal a neoslovil. Kluci podepsali smlouvu s ďáblem a vrhli sami sebe do víru začarovaného kolečka vedeného vykořisťovatelskými korporacemi. Celé je to o to, dle očekávání, brutálně stereotypní. Co dál? Podepsat další smlouvu, nebo se zkusit projít mezi dravými šelmami na vlastní pěst? Když už to začíná sklouzávat k brutální nudě, tak diváka zachrání nějaký ta ukázečka z práce na novém albumu. Obsahově mi to určitě rozšířilo obzory, protože jsem se před zhlédnutím detailně nezajímal o to, jaképak přátelské pouto vládne mezi umělci a vydavateli. Nějakou velkou dokumentární záživnost jsem však nepociťoval. Jedná se o materiál pro velmi omezené publikum. Hudbu tvoří kluci solidní, ale stahovat ji nebudu... Až tolik mě neočarovala. Viděno v rámci Filmové výzvy. Film mi vybral uživatel ytheri.(20.4.2016)

  • Andre3000
    *****

    Skvělé okno do pos..ného hudebního bussinesu. Opravdu to nemají lehký. Vůbec celý pohled na měnící se podmínky trhu a obří vykořusťující společnosti, kterým jde jen o prachy. Každý nějak tak tuší, ale tohle vám fakt otevře oči. Jinak skvělý pohled dovnitř kapely, který pak ne celé album i všechno kolem vrhá ještě lepší světlo. Jak bylo řešeno, hudba a sex jsou pro lidi to nejdůležitější. Je čas pustit si pořádnou hudbu...(25.8.2014)

  • - Film získal roku 2012 diváckou cenu na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu v kategorii nejlepší dokument. (REP_ReZeNT)