Obsahy(1)
Slavný balet P. I. Čajkovského v choreografii a režii R. Nurejeva. Tančí A. Letestu, J. Martinéz, K. Paquette a baletní soubor Pařížské opery. Dirigent V. Pähn. Televizní režie F. Roussillon. Svoji choreografii Labutího jezera vytvořil Rudolf Nurejev pro baletní soubor Pařížské opery v roce 1984, když zde byl uměleckým šéfem. Vycházel přitom z klasické verze Maria Petipy a Lva Ivanova, kteří vytvořili původní choreografii, která dílo proslavila, ale vtiskl jí svoji představu o nesplnitelnosti snu a čisté lidské touhy. V hlavních rolích uvidíte hvězdy Pařížské opery Agnes Letestu, José Martineze a Karla Paquetta. (Česká televize)
(více)Recenze (9)
Nejlepší volba pro moje seznámení s baletem. Zároveň na dlouho mám baletní kulturu vybranou... Nebylo to špatné, ze začátku nebýt Čajkovského tak bych asi nevydržel, pak už se ale začly objevovat poměrně působivé výjevy a když jsem přestal vnímat, že je to balet a sledoval jsem pohyby ladící s hudbou, tak to začal být ten pravý masakr (cca od poloviny výskytu černé labutě Odile). 70% (svoje zásluhy na mojí pozornosti má i samozřejmě Darren) ()
Za celou dobu představení jsem si všiml jen dvou malých chyb, které byly dobře zahrány a šlo si jich lehce nevšimnout (názor tanečníka). Pro mě perfektně technicky a choreograficky zvládnuto. Mohl bych si sice říci, že Martinéz/Siegfried by mohl sympatičtěji hrát, počet baletek by mohl být menší, aby se dal prostor na více komplikovanějších figur, pasáží jen s muži mohlo býti méně... Celkové pojetí Labutího jezera se mi líbí o trochu více od Rusů, ale to mi neurčuje, že bych měl tomuto představení něco vytknout. Nádhera... ()
Maximálne hodnotenie dať nedokážem a iné dať nemôžem, pretože také dokonalé predstavenie by si ho zaslúžilo. Je to balet a ako neznalec som nerozumel deju, iba ho vzdialene tušil, takže môj zážitok bol obmedzený. Preto hodnotiť nemôžem, ale vidieť som to chcel a čo iné si vybrať na začiatok. Zistil som aspoň, že balet nebude pre mňa. ()
V tomto Nurejevovom Labutku, ma hlavne fascinovali pohľady kamery z hora.Absolútne dokonale labute zoradené v linke s presným uhlom hlavy a rúk.Hlavne 4 dejstvo bolo krásne.Muži prevalcovali Odettu,ale v Nurejevovej verzii je to prirodzene.Cajkovskij,Nurejev,Labutko a Parizska Opera prijemne stravena vecerna chvíľa. ()
Mám jen drobné připomínky, např. výraz Odylie mi přišel hodně křečovitý, tragika Odetty šla Letestu mnohem líp, konec byl opět tragický a mně prostě nikdo nevymluví, že podle HUDBY MUSÍ příběh končit šťastně! Jako např. ve verzi uváděné v ND (k choreografii Kennetha Greve/a mám výhrady, ale konec se mu prostě povedl). Jinak ale nádherně strávený čas u televize! ()
Galerie (4)
Photo © Michel Lidvac
Reklama