Obsahy(1)
Předznamenali moderní umění, dobová kritika se jim posmívala. V roce 1846 byla Paříž kulturním centrem Evropy. Skupina mladých malířů se tehdy rozhodla vyvolat převrat v malířství. Nabídli tedy vlastní „modernost", o níž u příležitosti konání Salonu v roce 1846 promluvil básník Charles Baudelaire. Jejich cílem je oprostit se od vznešených a ctnostných témat a okázalých gest akademického malířství. Tito odvážní a různorodí malíři svá díla pyšně vystaví na „Salonu odmítnutých" v roce 1863. Chtějí představit přístupnější krásu z každodenního života. Ti, jimž kritika od jejich první výstavy v roce 1874 ironicky přezdívá „impresionisté" podle Monetova obrazu „Imprese – východ slunce", se postavili proti jakékoliv předpojatosti v koncepci malířství. Dobová odborná kritika impresionisty odmítala jako neumětelské provokatéry a drzé mazaly. (Česká televize)
(více)Recenze (2)
Pro mne je imprese pocit, proto detailní a technické rozebírání jednotlivých obrazů nepotřebuji.. ()
V titulcích filmu uvedeno: český název Paříž a impresionisté. ()