Reklama

Reklama

Kopie štěstí

(festivalový název)
  • Rakousko Double Happiness
Rakousko / Čína, 2014, 75 min

Režie:

Ella Raidel

Scénář:

Ella Raidel

Kamera:

Martin Putz
(další profese)

VOD (1)

Obsahy(1)

Jednou se v malebném rakouském městečku Hallstatt ubytovala tajuplná čínská návštěvnice a začala pořizovat dokumentaci tamní architektury. Místní obyvatelé tehdy ještě netušili, že se jejich městečku rodí dvojče. Dnes stojí věrná kopie centra Hallstattu v čínské zóně luxusního bydlení a po celé Číně přibývají napodobeniny dalších měst a světových turistických atrakcí. Kopírování osvědčených vzorů se stalo jedním z prostředků překotného urbanistického rozvoje moderní Číny. Dokument působivě zachycuje kuriózní scenerie, ale představuje i seriózní architektonické vize alternativních způsobů navrhování městských krajin. (Jeden svět)

(více)

Recenze (4)

Jacques1 

všechny recenze uživatele

Úsměvný dokument o kopírovacím umu, šílenství Číny a jejím pohledu na Evropu. Nejzajímavější jsou implicitní otázky, které dokument klade, totiž jednak otázka o vztahu mezi nápodobou a originální tvorbou. Kdy je kopírování kopírováním a kdy je zcela novou tvorbou? Je vůbec tvorba dokonalé kopie méně náročná než tvorba původního projektu (zejména vzhledem k náročnosti výroby takové kopie, jak se v dokumentu ukazuje)?A pokud ano v čem je původní tvorba náročnější než výroba dokonalé kopie? Je kopie Hallstattu opravdu kopií nebo vlastně původním projektem?Po filmové stránce, ale dokument nijak nezaujme a je spíše lehce podprůměrný. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Hallstatt jsem poznal od začátku. Na dokumentu není nic nepochopitelného. Jak říká čínský architekt, Číňané Rakušáky obdivují v tom jak dokáží mezi velehorami postavit krásu na malém plácku. Z růstu popisovaného čínského panelákového druhého Mostu ze 700 tisíc obyvatel na sedm milionů za pár let jde strach. Jak přiznala Rakušanka, vše co doma mají je vyrobeno v Číně. Jedna čtvrtina Rakušáků již jsou přistěhovalci. Rakušáci jak vidíme nemají problém vyměnit kulturu svých předků klidně i za čínské přistěhovalce, jen aby nahradili jejich nízkou porodností vymírající obyvatelstvo a měli pracovní síly na konzumní blahobyt. K tématu originál-kopie. Umělci říkají, že má smysl dívat se jen na originál obrazu. ()

Sirion 

všechny recenze uživatele

Zajímavé téma bohužel zůstalo nevyužito. Film ani úplně neví, co chce divákovi sdělit a tím i končí. Nad průměr ho vytahují pouze zamyšlení Číňanů o tom, kam vlastně směřují a čeho jsou schopni. ()

Reklama

Reklama