Reklama

Reklama

Kolibřík

(festivalový název)

Obsahy(1)

Jedním z nejvíce diskutovaných filmů festivalu v Pusanu 2018 se stal částečně autobiografický coming-of-age snímek Kolibřík, který posléze vyhrál prestižní Velkou cenu mezinárodní poroty "Generation 14PLUS" na Berlinale. Debutantka Kim Bora v něm zužitkovala zkušenosti tvorby krátkých filmů a skrze první milostné experimenty či smrt v rodině prozkoumává život dívky Unhi. Kim Bora ale nikdy nezůstane u povrchní rekapitulace mladí, zasazuje jej do složitějších společensko-politických souvislostí. Zvolený rok 1994 je příznačný pro dívčin život – rodinné základy se tříští a zanechávají za sebou hořkou pachuť prašných sutin, ne nepodobně jako nechvalně známý kolaps mostu Songsu na podzim téhož roku, zatímco Severní Korejí zmítá neklid po smrti Kim Ilsonga. Promyšlený příběh naděje skrze ně vykresluje dobu i unikavé momenty dospívání v letních měsících. (Korejský filmový festival)

(více)

Recenze (5)

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Lehce depresivní a řekl bych typicky festivalový snímek, nemohu však napsat, že by mne dokázal více oslovit. Ve vyprávění o mladičké dívce se mísí témata nepříliš funkční rodiny, přátelství, lásky, zrady, odpuštění, nepochopení i smrti, leč i přes mnohé silnější momenty (zejména v druhé půli) jsem se při rozmáchnutější stopáži občasnému pokukování po hodinkách ubránit nedokázal. Hudba zde vzhledem k jisté tísnivosti zpracování prakticky nepřijde ke slovu. O špatný snímek se v žádném případě nejedná a jeho zhlédnutí v rámci Korejského filmového festivalu nelituji, ale i přestože jsem díky diskusi s režisérkou po skončení promítání získal detailní náhled do jejích záměrů, důvodů i vysvětlení co se tvorby filmu i jeho hlavního témata týče, více chytit za srdce nedokázal. 66% ()

Reklama

tenna 

všechny recenze uživatele

Jakožto fanoušek korejského filmového průmyslu, první věc co jsem v Soulu udělala bylo, že jsem šla do kina na něco co není K Drama o lásce ze střední. Film zasazen do roku 1994 ve mně zanechal tak rozporuplné pocity, že jsem odcházela šťastná a hrozně smutná zároveň. Oba pocity jsem nacházela v tom, že konečně něco, co Jižní Koreu neukazuje jen jako barvité městečka plné bohatých a krásných Korejců jezdících v moderních autech, ale ukazuje to chudou rodinu, která bydlí v paneláku, který spíše připomíná králíkárnu. Film krásně ukazuje mezilidské vztahy v Koreji, které prostě takto doopravdy vypadají. Postavy jsou rozporuplné, v jednom momentě se do nich hrozně vžijete, v dalším je nesnášíte a nechápete. Co bych filmu vyčetla je to, že některé scény byly až moc dlouhé, to samé platí o některých dialozích. Doporučuji všem co se o korejskou kulturu a život zajímají, líbil se, ale znovu už bych ho asi vidět nechtěla. ()

Philcze 

všechny recenze uživatele

Trochu moc "best of Korean indie". Pubertální útrpnost plná skvělých herců a upřímně sdělených pravd o dospívání. Kvůli čistému, melancholickému vizuálu mi to ale místy připadalo trochu fake, stejně jako nadbytečné splňování některých festivalových kolonek, které v rámci zasazení do poměrně puritánských devadesátých let v Koreji působí dost uměle. Kim Boru nicméně sledovat. 70% ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Pre svoje pomalšie tempo, uchopenie témy a dejovú ukotvenosť si Kolibrík vyžaduje trpezlivého diváka. Odmenou je istota, že tvár mladučkej hrdinky vám zájde pod kožu a jej príbeh prinesie impulzy na premýšľanie a možno i rekapitulovanie istých životných kapitol. Je to príjemná úvaha o tom, že sa niekedy musí veľa úlomkov skla rozletieť a nejeden pomyselný i reálny most padnúť, aby prišlo svetlo. A prvé takéto obdobie je v živote dospievajúceho človeka vždy najťažšie. Solídny debut s decentnou filmáričnou, ktorý odporúčam len festivalovému a klubovému divákovi. https://www.kinema.sk/filmova-recenzia/37307/house-of-hummingbird.htm ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama