Když se předměty začnou bavit po svém.
Animovaný film, natočený v rakouské produkci, zachycuje podivuhodný piknik, na kterém se předměty denní potřeby baví samy od sebe: gramofon pouští desky, které se samy pokládají pod přenosku, pánské oblečení se sluní a „pojídá“ švestky z talíře, šachové figurky rozehrávají vlastní partii, lopatka hloubí jámu, fotoaparát pořizuje snímky. Jak se ukáže v překvapivé závěrečné pointě, přinejmenším jedna z těch činností má jasný smysl a účel…
(Česká televize)
Když se předměty začnou bavit po svém. Animovaný film, natočený v rakouské produkci, zachycuje podivuhodný piknik, na kterém se předměty denní potřeby baví samy od sebe: gramofon pouští desky, které se samy pokládají pod přenosku, pánské oblečení se sluní a „pojídá“ švestky z talíře, šachové figurky rozehrávají vlastní partii, lopatka hloubí jámu, fotoaparát pořizuje snímky. Jak se ukáže v překvapivé závěrečné pointě, přinejmenším jedna z těch činností má jasný smysl a účel…
(Česká televize)
(více)
Jeden z raných Švankmajerových krátkych filmov pojednáva o veciach, ktoré sa zhromaždili na lúke za účelom pikniku. Aký je však jeho skutočný účel vedia len ony samy. Alebo ho pozná titulný pán Weissmann? Podivný iracionálny surrealistický príbeh je vystavaný na invenčnej animácii neživých predmetov a záverečnej pointe, ktorá až spätne osvetlí predchádzajúce nuansy deja. Prvý Švankmajerov počin s rozpohybovaným nábytkom, neskôr brilantne využitým v dielach ZÁNIK DOMU USHERU a NĚCO Z ALENKY.
(MIMIC)