Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 16.6.2006

    O starších, ale nejen pro ně

    Je vždy příjemné, když filmy neoplývající obří reklamou, za nimiž nestojí balík akcií nadnárodní filmové společnosti ani megahvězdy protřelých jmen, jejichž rozpočet byl spíše nižšího kalibru a scénárista je čtyřiasedmdesátiletá začátečnice, získají u amerických diváků takovou oblibu, že si vydělají na uvedení pro širší publikum. A přesně takový je snímek režisérky Susan Seidelman Boynton Beach Club, scénář napsala její matka Florence podle zážitků ze skupiny důchodců, kteří ztratili životní partnery. Původně měl být snímek promítán jen na Floridě, ale díky naprosto nečekanému výdělku $650 tisíc z třiceti kin, bez reklamy a za pár měsíců se jej firma Roadside Attractions rozhodla vyslat do zbytku Ameriky a pak podle toho, jak si povede, i dál do zámoří. Přestože se jedná o komedii o lásce staroušků, žádné záchodové gagy ala zkamenělina tu nenajdete. Spíše laskavý humor a životní pravdy. Byl to muž, jenž téměř nedokázal mluvit, aniž by plakal, řekla Florence o rodinném příteli Daveovi, s nímž navštěvovala skupinu, když jim zemřeli manželé. Po několika měsících se úplně změnil: Choval se jako kdyby znovu dospíval. Ta setkání Daveu Cramerovi pomohla uspořádat život. Diskuze obvykle začínaly ztrátou partnera, ale vždycky končily sexem... Chci říct, diskuzí o sexu, samozřejmě, smál se Cramer. Chtěli jsme natočit film nejen pro padesátníky, ale i jejich třicetileté děti, řekla Deborah van Eyck z Now Productions, kteří snímek platili. Už tehdy jsme věděli, že je to příběh, který bude srozumitelný všem věkovým skupinám. Téma lásky ve chvíli, kdy to nejméně čekáte je všeobecně přitažlivé Na přípravě snímku spolupracovalo celé okolí: Stovky lidí z Boyntonu pomáhaly. Domy byly otevřené, auta nastartovaná, společenská i obchodní centra se nabízela sama. Každý chtěl do filmu něco přidat. Doufáme, že film ukazuje radost a nadšení, s jakým jsme ho točili, říká produkční. (monolog)
  • Obrázek k novince 15.6.2006

    Smrtící Zvěrokruh Davida Finchera

    Pravděpodobně nejznámějším skutečným sériovým vrahem v Americe je the Nash Bridges. Ti všichni a mnoho dalších jsou více či méně ovlivnění Zodiakem. V Bullittově případu se Steve McQueen inspiroval hlavním vyšetřovatelem případu Zodiac, detektivem Davem Toschim, kterého nyní hraje Mark Ruffalo. Anthony Edwards (doktor Green z Pohotovosti) jeho parťáka Billa Armstronga, který se při vyšetřování psychicky složí. Jake Gyllenhaal Roberta Graysmithe, karikaturistu listu San Francisco Chronicle a později autora dvou knih o Zodiacovi, Zodiac a Zodiac Unmasked: The Identity of America\'s Most Elusive Serial Killer Revealed, podle kterých je i film natočen. Gary Oldman je právník Melvin Belli, kterému Zodiac poslal přání k Vánocům doufaje, že se mu brzy podaří dostat devítku a desítku. A nejdůležitější zpráva novinky nakonec, režisérem je David Fincher, dobře známý ze zpracování podobné tematiky ve snímku Sedm, který kvůli němu pravděpodobně odmítl i režii X-Men 3. Snímek přijde do kin 19. ledna 2007. (monolog)
  • Obrázek k novince 14.6.2006

    Průvodce rybařením a lovem pro ženy

    ...se jmenuje snímek vznikající v New Yorku podle stejnojmenné úspěšné povídkové knihy autorky Melissy Bank (přirovnávána k Johnu Updikeovi). Ta v roce 1993 dostala cenu Nelsona Algrena za krátkou povídku a její dílo se udrželo celých šestnáct týdnů na špici nejprodávanějších románů v žebříčku New York Times. Kniha vypráví o Jane Rosenal (přejmenované na Brett Eisenberg - Sarah Michelle Gellar), ambiciózní redaktorce prestižního nakladatelství a jejích láskách, které doprovází různé humorné eskapády a problémy (i hodně romantiky). Ve filmu jde ale jen o jednu lásku, a to s postarším sebevědomým seladonem a playboyem Archie Knoxem (Alec Baldwin), kterým se Jane nechá svádět. Alec se asi rolí nechal jemně unést, protože 9.6 odešla z filmu kostymérka Patricia Field (pracovala na filmech jako The Devil Wears Prada, Sex ve městě, Všichni starostovi muži) s odůvodněním, že se Alec na place špatně choval. Nešlo o obtěžování, ale zasahoval Patricii do práce a dělal jí různé problémy: \"Nepotřebuji vést žabomyší války,\" řekla Field. \"Nechci svůj čas utrácet hádáním. Práce není problém a já jím mám naštěstí dost. Ale život je krátký a člověk by jej neměl trávit spory.\" Alec se však bránil: \"Když Pat odešla, prakticky všichni od filmu si oddechli. Je to nevypočitatelná ubohá nešťastná žena a já jsem vlastně jeden z mála, kteří jí při natáčení dali šanci.\" Podle něj se snažila diktovat příliš velké změny v kostýmech. Sarah dodala: \"Alec nebyl nepříjemný a cokoliv jiného jste slyšeli je nepravdivé a naprosto scestné.\" Producentka Linda McDonough se snaží celý humbuk urovnat: \"Šlo tu jen o tvůrčí rozpory. Patricia prostě v rozrušení uvedla Aleca. Ve skutečnosti ale režisér Marc Klein a producenti shledali její návrhy nepřiměřenými pro náš film,\" který přijde do kin příští rok. (monolog)
  • Obrázek k novince 13.6.2006

    Můj nevlastní otec je vrah! Zase?

    O předělávkách tu byla řeč opravdu často a podle všeho se z nich nejspíš ještě hodně dlouho nedostaneme. Tedy rozhodně asi ne v novinkách o připravovaných projektech, protože každý den se objeví zpráva, že je v plánu příprava nějakého nového starého filmu. A tak je tomu i dnes. Společnost Screen Gems totiž včera koupila práva na remake trojdílného Otčíma. Možná je to i kvůli všeobecnému úspěchu všech remaků, kdy i přes velkou kritiku kvality nebo prznění originálu, málokdy jsou finančními propadáky (a to je důležité). Film Otčím pojednává o charismatickém mužném a příjemném chlapíkovi (v první a druhé částech ho hrál Terry OQuinn, ve třetí po plastice Robert Wightman), který od života chce jediné, a to fungující a dobrou, milující a milovanou rodinu. A pro to udělá cokoliv, včetně vraždy předchozí hlavy rodiny, kterou se rozhodne nahradit. Jenomže málokterá rodina je opravdu dokonalá a brzy je potřeba najít si jinou, lepší. A té staré se zbavit. V tomto duchu se nesly všechny tři části a remake nebude výjimkou. Úspěch starších byl však předně zásluhou Terry OQuinna (nyní ho můžete vidět jako Lockeho v seriálu Ztraceni nebo v Západní Křídlo či Alias), který ve své démonické roli strašil nejednoho mladého (i mě) mnohé následující noci. Produkovat bude Greg Mooradian a za společnost Maverick Films, kterou jestli náhodou nevíte založila sama Madonna (ale není třeba se obávat její přítomnosti ve snímku, protože svou část akcií prodala už v roce 2004), výkonní produkční Mark Morgan a Guy Oseary, chlapík, který stojí třeba za oběma filmy Roba Zombieho (Dům tisíce těl, Vyvrženci pekla). Zatím není jasné, jaký tvůrčí tým si najmou, ani kdo bude koho hrát. (monolog)
  • Obrázek k novince 12.6.2006

    Když mám hlad, dám si něco malého

    Poslední dobou se zdá, že hollywoodští scénáristé jsou vyprahlí jako samo peklo a o neobvyklý námět zavadí velkou náhodou jen u cizích filmařů či kultur. A tak do nekonečna vznikají opakování oblíbenějších snímků, které nebyly ztrátové a mají šanci vydělat i příště. Je to i nárůstem počtu snímků, v letech 50-70 vzniklo ročně na celém světě průměrně kolem 3000, v 70-80 asi 4000, v osmdesátých přes 5000 a od 1990 ročně přibývá přibližně tisícovka snímků až na více jak 20000 roku 2004. V Hollywoodu se jejich počet rozhodli opět zvýšit a to pokračováním Fantastická čtyřka 2. Podle Jessicy Alby, která v první části hrála Neviditelnou Ženu: Bude vzrušující, žhavá, nová, svěží. Prozradila i něco o filmu. Přibude trochu milostného jiskření, přibude akce. Přibude prostě všeho, což u dvojek nebývá neobvyklé. \"Točit začneme 28. srpna. A jsem nejmocnější ze čtyřky. Na konci budu schopná používat podobné schopnosti, jako všichni ostatní,\" holedbala se. Jako i v minulém díle, Mr. Fantastic bude řešit milostný trojúhelník jej, Sue a: \"Mezi Reedem a Silver Surferem je trochu napětí. On není klasický klaďas. Je trochu hodný i trochu zlý a je jen na něm, na jakou stranu se přikloní, prozradila o novém superhrdinovi. Surfer (původně Norrin Radd) je na Zemi ve vyhnanství, že zradil božskou entitu Galakta. Ten jej nadal supersilami a stříbrným vzhledem, aby mu pomohl na planetě Zenn-La. Poprvé se oba objevili v komiksu roku 1966. \"Nemůžu vychovávat Galakta,\" řekla Alba a v zápětí se zarazila: \"Nemůžu uvěřit, že jsem to jméno řekla? Dobře, možná že se taky objeví.\" A přehlédnutelný zaručeně nebude, protože Galactus je nezměřitelně mocný, miliony mil velký kolos letící Všehomírem ve snaze najít planetku, aby si mohl dát zákusek. \"Taky tam bude pár dalších lotrasů. Možná nových lotrasů, možná starých lotrasů a nebo se možná někdo ze čtyřky sám stane lotrasem,\" a aby zůstala tajemná, na otázku o Van Doomovi s úsměvem odpověděla: Možná, možná. (monolog)
  • Obrázek k novince 10.6.2006

    Představení končí

    V osmdesáti letech byste si řekli, že už by člověk měl jen na zápraží spokojeně mžourat do sluníčka, cucat z plácačky mlíko a vilně koukat po procházejících. Častokrát se to stává, přesto jsou mezi námi světlejší výjimky. Například oskarový (čestný Oskar) režisér Robert Altman se v osmdesáti pustil do natáčení dalšího snímku česky nazvaného Zítra nehrajeme, který do našich kin přijde na konci července. Přestože má na kontě přes padesát snímků, přiznává, že pokaždé se cítí jako začátečník. \"Jsem posranej strachy. Stal jsem se příliš citlivým na kritiky a vůbec to, co lidé říkají. Celou dobu, co tuto práci dělám, pořád to beru osobně. Nevím proč. Hádám, že to je asi moje přirozenost.\" Film je na motivy dlouho vysílané satiricko humoristické radio show Garrisona Keillora \"A Prairie Home Companion\" (což je i originální název filmu), která vznikla v r. 1974 a poté se různě přesunovala z jednoho rádia na jiné. Průměrně si držela počet posluchačů na čtyřech milionech a vysílá se vlastně ještě dnes. Keillor napsal scénář a sám si zahraje sebe sama (není to jeho první role, můžete jej vidět i jako Odina v seriálu Herkules). Zítra nehrajeme je také o smrti rádia a sčítání všech vykonaných dobrých skutků i hříchů a zaplacení účtu, ale Altman to na sebe nijak nevztahuje: \"Dozvíte se, jaký film bude mým posledním, až si přečtete můj nekrolog.\" Plánuje totiž další film, fiktivní příběh o 24 lidech, kteří soutěží o zbrusu nové auto. Režisér si ale zoufá na fanoušky Lindsay Lohan, jedné z hereček, kteří podle něj nepůjdou na jeho film, protože není přeplněný speciálními triky a autohavárkami, jaké dnes všichni chtějí vidět. \"Její fanoušci našemu filmu neporozumí,\" říká. No, všechno je možné. Struktura snímku je nekonvenční, kombinuje jak Keillorovy skutečné show, tak fiktivní dění za oponou. Hudba je staromódnějšího rázu a přestože jde o komedii, obsahuje i hlubší zamyšlení nad lidským směřováním. (monolog)
  • Obrázek k novince 10.6.2006

    Vyhoďme ho z kola ven...

    ...a ukažme si na něj prstem. Před několika dny se filmová mašinerie opět rozhoupala k akci a vydala prohlášení o režisérovi pokračování nejzmršenějšího a zároveň nejočekávanějšího scifi horroru, jaký si umíme představit. Vlastně o režisérech. Vetřelec versus Predator se samozřejmě (pochyboval o tom vůbec kdy někdo?) dočká dalšího pokračování a režírovat jej protentokrát nebude neumětel, ale dva začátečníci bratři Collin a Greg Strauseové. Oba společně zatím režírovali dva krátkometrážní snímky a nějaké reklamy pro Toyotu, PlayStation a Coca-Colu. Takže dalo by se říci, zaděláno na problémy. No, naštěstí nejsou bratři až takovými filmovými začátečníky, protože vlastní a vedou společnost Santa Monica-based visual effects house Hydraulics, jež dělala speciální efekty pro většinu trikových megaspektáklů poslední doby (X-Men 3, Poseidon, Aeon Flux, XXX, Constantine, MI-3, Titanic, Den poté).Chceme se spíše vydat směrem k původním filmům Vetřelec a Predator a natočit seriózní drsný horror, říká Collin a Greg mu přizvukuje: \"Chceme se vrátit zpátky ke kořenům, aniž bychom současně ztratili pohled na ten lidský element boje o život. To je to, co dělalo originály tak skvělými.\" A mohlo by se jim to podařit i přes všechna úskalí, která jim scénárista Shane Salerno připraví (adaptoval Armageddon, spolunapsal scénář Drsnýho Shafta a s ostatními zmršil AvP). Natáčení začne letos na konci léta, protože studio Fox chce mít AvP 2 připraven na 10. srpen příštího roku. Salerno zároveň pracuje na scénáři k pseudopředělávce Čelistí nazvané Meg (o lovu na obřího žraloka, ze kterého se nenadále vyklube megalodon, a i takovýto film už byl jednou natočen). Produkuje stejná firma, jako stála za vznikem obou dílů Predatora, Davis Entertainment. Triky si budou dělat Strauseové sami, tedy jejich společnost. A jedna skvělá zpráva nakonec, Paul W.S. Anderson s Avp2 NEbude mít vůbec nic společného. (monolog)
  • Obrázek k novince 9.6.2006

    Tak dlouho se chodí se džbánem...

    Není to vůbec dávno, kdy tu byla řeč o potřebnosti remaků a dnes by se to dalo zopakovat. Další film, který dostal jednoho bratříčka už od původních tvůrců, bude předělán na koukatelnější, nešikmý a širším masám srozumitelnější film. A kde jinde, než opět v Americe. A čeho jiného, než opět japonské klasiky (přestože ne tak staré, jako Sedm samurajů). Právě včera společnost New Line Cinema oznámila, že se chystá přetvořit k obrazu svému japonský kulťák Battle Royale. Američani se chovali dle očekávání, přesně podle slov jednoho z přispěvatelů ČSFD Gouryella: Naprosto fascinující japonská vyvražďovačka, nad jejíž originalitou blednou hollywoodští scénáristé závistí. No, bledli až zezelenali. Čím víc násilí, tím líp, řekl režisér Kinji Fukasaku proslulý pro svůj starší snímek Tora, Tora, Tora o útoku na Pearl Harbor. \'\'Chtěl jsem, aby si mladá generace prožila aspoň zlomek války a že důvěra, věrnost a přátelství mohou být nalezeny i v mnohých traumatizujících situacích. Původní film, jemně řečeno kontroverzní (děti zabíjely děti ve hře vymyšlené vládou), se opíral o Fukasakovy vzpomínky z války: I když jsme byli přátelé pracující na stejném díle, jediná věc, na niž jsme mysleli byla sebezáchova. O nové verzi zatím moc faktů známo není, protože New Line koupili práva na remake nedávno. Producenty jsou Neal Moritz (Tajemství loňského léta, Srub u jezera, Lebky) a Roy Lee (Kruh 1+2, Nenávist 1+2, atp.). Možnými zmiňovanými režiséry (lépe řečeno spekulovanými), jsou David Fincher nebo případně Paul Verhoeven. Zajímavostí také je, že nedlouho po uvedení původní Battle Royale začali Japonci své snímky cenzurovat, protože se nejednou již stalo, že se labilnější fanoušek nechal dějem pohltit a vyzkoušel si to osobně. A proto nikdo nesmí zapomínat Fukasakových slov: Je to pohádka, ale temná. (monolog)
  • Obrázek k novince 8.6.2006

    Domů na svátky

    Stalo se mnohokrát, že herec nebo režisér odmítl pracovat na určitém projektu a později toho litoval, protože jeho náhradník získal mnohá ocenění a film se nestal očekávaným propadákem. Například roli spisovatelky detektivek Spláchnutej více autorů, ale vše v Americe. Pro Luhrmannův projekt se v únoru vrátí do Austrálie. (monolog)
  • Obrázek k novince 7.6.2006

    Brando je mrtev? Ať žije Brando!

    Málokomu se něco takového povede, minimum lidí se stane světoznámým a i kritiky (nejen fanoušky) ceněným hercem ještě před čtyřicátinami. Většině se to nepodaří nikdy. Marlon Brando byl legendou už ve třiceti s třemi oskarovými nominacemi (filmy Supermanovi (<$3,5 mio). V hrané části se objeví také Christopher Walken, Kaled Abu Naja nebo Hend Sabri. Natáčení již započalo v Cannes a v následujících šesti týdnech bude pokračovat v Británii, Tunisku a Spojených Státech. Produkce snímku se po Brandově smrti ujali tuniská Alya Films, saudsko arabská Rotanda, princ Walid Ibn Talal a francouzský Image Resource. A protože se film změnil od kosti, dostal i nové jméno navenek - Citizen Brando. (monolog)

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 9.11.2018

    Místo Klidu – Máš ho doma, tak s ním něco udělej.

    HORNBACH propůjčuje hlas místu, o kterém nikdo nemluví. Toaleta je místem klidu. To, co člověk přijal a strávil, tady opět vyloučí. Ve společnosti je to ale stále tabuizované téma. HORNBACH odkrývá tajemství toalet a povyšuje vykonávání potřeby na mnohem více, než je čirá nutnost. Trávení představuje jako kreativní proces a návštěvu toalety jako akt tělesného a duševního zastavení se. Výsledkem je vytvoření zážitkové inscenace toalety, při jejímž použití jsou osloveny všechny lidské smysly. V říjnu 2018, v centru Berlína, se na tuto dokonalou toaletu posadilo 100 pozvaných hostů a prolomili toto tabu. Jejich myšlenky a zážitky byly zvěčněny v krátkém dokumentárním filmu #MístoKlidu, kde HORNBACH dává tomuto Místu Klidu hlas. Ukazuje tak, co je možné dokázat s kreativitou a sortimentem, který nabízí, a inspirovat k tomu, aby i k toaletě lidé přistupovali tvůrčím způsobem. Takového kroku je totiž schopný pouze HORNBACH.

  • Obrázek k novince 30.10.2018

    19. ročník Mezipater se blíží

    19. ročník Mezipater přinese jako každý rok výběr těch nejlepších hraných filmů, dokumentů i kraťasů z queer kinematografie. Festival začíná v Praze od 8. do 15. listopadu. Po jeho skončení se přesune do Brna, kde potrvá až do 23. listopadu. Tématem letošního ročníku bude svět Mimo realitu.

    Mezi nejočekávanější hrané snímky patří rakouské coming-of-age drama L'Animale rakouské režisérky Kathariny Mückstein; výzývavé drama Zatoulaný o mladém prostitutovi, které mělo premiéru na týdnu kritiky v Cannes nebo třeba Převýchova Cameron Post s herečkou Chloë Grace Moretz v hlavní roli.

    Sekce dokumentárních filmů představí divačkám a divákům působivé intimní příběhy. Mezi takové patří autobiografický dokument Dohoda s vesmírem. Ten ukazuje Jasona a Tracey, kteří kvůli své touze pořídit si miminko svádí boj s limity vlastního těla. Tracey totiž prodělala rakovinu a Jason je trans muž. Přesto se rozhodne dítě odnosit právě on. Jiný boj, tentokrát s policií a bezdomovectvím, pak svádí další pár, tentokrát sympatické dvojice žen Teri a Tiahna ve filmu Život na hraně.

    Součástí festivalu bude i přehlídka krátkometrážních snímků z celého světa, které jsou rozděleny do šesti tematicky odlišných sekcí. Těšit se můžete ale i na retro sekci. Zde se v české premiéře představí kultovní Růžový Narcis, ve kterém nás fantazie mladého prostituta přivádí do sultánova paláce i španělské koridy; nově zrestaurovaný japonský snímek Pohřební průvod růží a švédsko-dánskou romanci Láska je láska.

    I letos jsme pro všechny připravili bohatý doprovodný program plný zajímavých diskuzí s odbornicemi a odborníky na aktuální témata LGBTQ+ komunity. Jeho součástí jsou i oblíbené večírky. Kromě zahajovacího večera v kině Lucerna, na vás čeká v sobotu největší párty Mezipater Fata Morgana. Ta se bude konat ve vršovickém klubu Ankali, který nezklame žádného fanouška elektronické hudby. Za DJským pultem vystoupí berlínské duo Acado nebo kosovská DJka ODA.

  • Obrázek k novince 28.10.2018

    Česká akční komedie se rozjíždí!

    Divoké přestřelky, drsné bitky, pyrotechnické orgie, šílené nápady a nekompromisní humor! Režijní duo Luboš Ondráček a Jiří Fabík dokončují pilotní díl originálního seriálu Kaskadéři s.r.o.. Oba režiséři se jím hlásí k dravému a hravému audiovizuálnímu stylu svého oblíbence Edgara Wrighta (Jednotka příliš rychlého nasazení, Baby driver) a už v traileru rozpoutávají ztřeštěné akční inferno.
     

    Na pilotu své síly spojily téměř všechny filmařské štáby z Brna a podílela se na něm více než stovka nadšenců. Hlavního záporáka, pojišťováckého žraloka, který udělal životní chybu, když pojistil tým střelených kaskadérů, si v něm zahrál Zdeněk Junák. Pilot, jehož scénář vyšel z hlav a klávesnic Josefa Blažka a Adely Hrivnákové (Pionýři hororu), bude premiérově odpálen v brněnském kině Scala 2. prosince 2018.
     

    Už produkce pilotu byla pekelně náročná. Když jsme natáčeli scénu, kde kaskadéra Jirku Kosorinského odhodí silná exploze a on letí zavěšený na lanech přes celou místnost, bylo nám horko nejen proto, že přitom celý hořel, ale hlavně protože jsme ho ve vzduchu museli i uhasit. Což není vůbec běžné a nebylo to jednoduché,” usmívá se producent seriálu Michal Sikora
     

    Ještě náročnější ale byla postprodukce. Mazání riggingových lan, přidávání efektů nebo vkládání 3D modelu rakety, to vše zabírá spoustu práce a peněz. Abysme mohli pilot dokončit a zkusit s ním štěstí u televizí, rozhodli jsme se proto požádat o podporu fanoušky na Startovači”.

  • Obrázek k novince 25.10.2018

    Sedmý Festival argentinského filmu v kině Lucerna

    Koncem října se v kině Lucerna bude konat již 7. ročník Festivalu argentinských filmů. Od 25. do 30. října nabídne Lucerna divákům možnost shlédnout osm filmů. „Festival zahájí film režisérky Teresy Costantini To jsem já, Tita z Buenos Aires, který se zaměřuje na tango jako pěvecký žánr. Málokdo ho představuje lépe než Tita Merello a její pohnutý život zaujme zároveň evokací doby, třicátých až padesátých let minulého století, a místa, Buenos Aires. České premiéře filmu bude přítomna paní režisérka Costantini,“ dodává dramaturg festivalu Jan Rybář.

    Projekci filmu doplňuje tematická výstava filmových plakátů s hvězdou zlaté éry argentinské kinematografie, Titou Merello. Výstava je realizovaná s významnou podporou Muzea filmu Pabla Ducróse Hickena, jenž sídlí ve čtvrti La Boca v Buenos Aires. Výstava, jenž bude k vidění v kavárně kina Lucerna, je výběrem plakátů z filmů z let 1933 až 1980.


    Široká škála argentinské filmové tvorby je tento rok zastoupena snímky jako je Naše poslední tango, fascinující životopisný příběh dvou z nejznámějších tanečníků tanga. Film Naše dítě konfrontuje dobře situovanou lékařku z Buenos Aires toužící po adopci dítěte s drsnou a nebezpečnou realitou chudého severu země. Kdo miluje, nenávidí je klasický detektivní příběh ze čtyřicátých let vynikajícím způsobem evokuje atmosféru doby, a to estetikou i psychologií hrdinů příběhu. Nechybí ani komedie, ve filmu Deset dní bez mámy se Vera se rozhodne odjet sama na dovolenou a její manžel, Victor si myslí, že zvládnout domácnost se čtyřmi dětmi pro něj bude hračka. Drama Summit odhaluje pozadí vysoké politiky. Další filmy nás zavedou do drsné Patagonie (Lovecká sezóna), ale třeba i mezi emigranty ve vzdáleném New Yorku (Nikdo se nedívá).

    Při slavnostním zahájení 25.10. se diváci mohou těšit na ukázku argentinského tanga v Pasáži Paláce Lucerna. Po filmu je pro návštěvníky v Mramorovém sálu Lucerna připraven koncert argentinské hudby umělců Juana Carlose Vivase (kytara a zpěv), Terezy Koláčkové (housle) a Elišky Ochmanové (zpěv). Po koncertu bude v Mramorovém sále pokračovat tradiční argentinská tančírna Milonga.

  • Obrázek k novince 15.10.2018

    DAS FILMFEST zve na filmové hody

    3 země – 4 kina – 5 sekcí – 9 hostů – 34 celovečerních snímků a další tři bloky krátkých filmů. Festival německy mluvených filmů DAS FILMFEST si letos pro všechny filmové fanoušky přichystal skutečné filmové hody. Diváci se mohou těšit na svěží komedie, mrazivá dramata, napínavé thrillery, nezávislé a artové snímky i nekompromisní dokumenty. To nejlepší z aktuální kinematografie Německa, Rakouska a Švýcarska bude k vidění v Praze od 17. do 23. října a od 29. října do 2. listopadu v Brně.

     

    Slavnostní zahájení bude patřit hvězdně obsazené muzikálové tragikomedii Mackie Messer – Brechtův Třígrošový film. K nejočekávanějším titulům letošního programu patří dále například cenami ověnčený thriller Cops, drama z dob před 5000 lety Ötzi, muž z ledu, tragikomedie Staří ať zemřou o generaci, která se za každou cenu chce bouřit, ale nemá proti čemu, nebo pocta herečce Romy Schneider 3 dny v Quiberonu. DAS FILMFEST nabídne také diskuze a setkání s filmovými tvůrci. Své snímky osobně představí například režiséři Christian Frosch (Murer – Anatomie procesu), Felix Randau (Ötzi, muž z ledu), Robert Fischer (Life As It Is: Miloš Forman on Miloš Forman), Cyril Schäublin (Komu se dobře daří), Michael Kreihsl (Zázračné cvičení), Istvan (Cops) a Antonin Svoboda, který dorazí společně se střihačkou Joanou Scrinzi (Cry Baby, Cry).

     

    V rámci DAS FILMFEST SPEZIAL festival uvede například drama z posledních dnů války založené na skutečných událostech Kapitán, energický snímek o dospívání a hledání vlastní identity Blue My Mind či velkoryse pojatou a divácky mimořádně úspěšnou „pohádku pro dospělé“ Timm Thaler aneb O chlapci, co prodal svůj smích. Erik & Erika ukáže mistryni světa ve sjezdu na lyžích Eriku Schinegger, svádějící boj proti předsudkům, když se zjistí, že je vlastně Erik Schinegger a snímek Světlo odvypráví příběh emancipace silné a nezávislé umělkyně Marie Theresie Paradis, která na rozdíl od svých současníků Haydna, Glucka a Mozarta upadla do zapomnění.

     

    SPOLU & SÁM / ZUSAMMEN & ALLEIN pozve diváky na romantickou roadmovie po Evropě se snímkem 303, nabídne svěží vztahovou komedii Kim má penis a představí úspěšnou tragikomedii s hvězdným obsazením Arthur & Claire. Program nabídne také zajímavý postapokalyptický western U mě doma, křehkou, civilní a realistickou romanci Láska mezi regály nebo ceněný snímek o dospívání Hördur – mezi světy. Kompletní program naleznete na www.dasfilmfest.cz

  • Obrázek k novince 8.10.2018

    Dvaadvacátá Ji.hlava: Wenders i libanonský film

    Sto let Československa a předvolební kampaň Michala Horáčka, Wim Wenders, Jean-Luc Godard, libanonský film i československý orient. Dvaadvacátá Ji.hlava má nabitý program a výjimečné hosty. „Sté výročí Československa oslavíme letos v Ji.hlavě filmovou sekcí Cizinec hledá byt, která mapuje příběhy Čechoslováků, kteří byli z různých důvodů nuceni v průběhu dvacátého století hledat nový domov,“ říká ředitel festivalu Marek Hovorka. „Vybírali jsme takové filmy, které čeští diváci neměli dosud možnost vidět. Obrazy emigrace natočené ve Spojených státech, Francii, Německu, Rakousku nebo Švýcarsku.“ 

     

    V sekci Zvláštní uvedení představí letošní Ji.hlava hned dvě velká jména světového filmu. Prvním bude německý režisér Wim Wenders: festival uvede jeho novinku Papež František: Muž svého slova (2018). Druhou hvězdou letošní Ji.hlavy bude klasik francouzské nové vlny, sedmaosmdesátiletý Jean-Luc Godard. Na festivalu bude uveden jeho zatím poslední film Kniha obrazů (2018), za který získal od poroty v Cannes vůbec poprvé v historii zvláštní Zlatou palmu. Godard je také autorem letošní festivalové znělky. Sekce Svědectví o politice přinese například snímek Waldheimův valčík (2018) rakouské režisérky Ruth Beckermanové. Film přibližuje krizi, která zasáhla Rakousko v roce 1986 poté, co vyšlo najevo, že jeden z kandidátů na post prezidenta, Kurt Waldheim, se v minulosti zapletl s nacismem. Film získal letos v Berlíně ocenění za nejlepší dokument. Sekce Svědectví o poznání pak uvede francouzský film V říši dokonalosti (2018). Režisér Julien Faraut. ve snímku nahlíží život a dílo kontroverzního amerického tenisty, slavného „bouřliváka“ Johna McEnroea.

     

    Z českých novinek se může divák těšit třeba na film Robina Kvapila a Radima Procházky nazvaný Máme na víc. Tématem je předvolební kampaň Michala Horáčka, kterému dělal Kvapil poradce. „Když děláte prezidentskou kampaň a zároveň jste dokumentarista, nemůžete to nenatočit,“ říká k filmu Kvapil. Letošní Ji.hlava nabídne dále přehlídku současného libanonského dokumentu. Sekce s názvem Libanon: Mezi popelem a růžemi reflektuje nejrůznější témata: od traumat občanské války, která zemi sužovala patnáct let, po intimní lidské příběhy. 

     

    Na téma stého výročí reaguje i sekce Domov. Tady budou představeny filmy zachycující Podkarpatskou Rus v letech 1919 až 1939, kdy byla součástí Československa. „Oblast byla vnímána jako československý orient. Filmy jsou poetizované, dýchají romantikou a dobrodružstvím. Kopce, hory, nekonečné lesy, dřevěné kostely, hrající si děti, rozesmáté krásky,“ vypočítává dramaturg sekce Jaroslav Kratochvíl. Diváci budou moci zhlédnout například film Jiřího Weisse Píseň o Podkarpatské Rusi (1937) nebo Plickův snímek Jaro na Podkarpatské Rusi (1929). Více informací na www.ji-hlava.cz

  • Obrázek k novince 7.10.2018

    ČSFD výprava na nej horor fest světa

    ČSFD skvadra hororových geeků Filmmaniak, Goldbeater, POMO a RUSSELL (na horní fotce zleva doprava se zombie girls, odchycenými na slavném “Zombie Walk”) nás zdraví ze světového Nr. 1 festivalu pokleslé filmové zábavy ve španělském Sitgesu! Po openingové Suspirii, nové verzi hororové klasiky Daria Argenta, je čekají velké premiéry akčního hororu Overlord z produkční dílny J.J. Abramse, policejní drsňárny Dragged Across Concrete s Melem Gibsonem od hypertalentovaného řezníka S. Craiga Zahlera, holčičího akčního nářezu Assassination Nation, čtvrtého dílu oblíbené skandinávské krimisérie detektivek od spisovatele Jussiho Adler-Olsena Journal 64, nebo nového Halloweenu, který navazuje na jedničku Johna Carpentera a do role Laurie Strode vrací scream queen Jamie Lee Curtis. Plus Carpenterův koncert vlastních soundtracků, který festival v Sitgesu velkolepě uzavře. Kdo máte rádi horory, krev, nadpřirozeno a bizár, sledujte komentáře a deníčky našich čtyř dobrodruhů!

  • Obrázek k novince 5.10.2018

    Bollywood, příběhy inspirované reálnými událostmi

    Festival bollywoodského filmu od 10. do 14. října opět nabídne divákům v pražském kině Světozor výběr jihoasijské kinematografie, která svým rozsahem konkuruje americkému Hollywoodu! Hollywood zná každý, ale Bollywood (a indické filmy obecně) si u nás za 16 let trvání festivalu také našel značnou část fanoušků - a poznávají ho další a další. Tradiční Bollywood dokáže nejednoho rozplakat, rozesmát, roztančit a svou barevností vnést plno energie. Cílem festivalu je však nabídnout vyvážený mix romantiky, akce, komedie a dramatu. Prostřednictvím filmů se diváci mohou seznámit také s aktuální společenskou problematikou v Indii, protože filmaři stále častěji poukazují na otázky, které v indické společnosti silně rezonují. Kromě politiky a náboženství jsou to například ženská emancipace, vztahy mezi rodiči a dětmi, či tvrdá cesta za úspěchem. Mezi romantickými pohádkami se objevují také příběhy inspirované reálnými událostmi. Také v letošním roce nás těmito filmy provedou největší hvězdy současnosti.

     

    Hned dvakrát se otázce ženské emancipace věnuje Aamir Khan. Zahajovací snímek festivalu, Secret Superstar, kromě Indie triumfoval také v Číně, kde v návštěvnosti překonal většinu hollywoodské konkurence. Také Dangal se dočkal fenomenálního úspěchu i za hranicemi a stal se nejvýdělečnějším indickým filmem historie. Snímek inspirovaný skutečnými osudy sester přesvědčuje o tom, že i ženy dovedou vynikat v tvrdých sportech. A že se ženy dokáží vyrovnat s různým handicapem, to předvede skvělá Rani Mukerji coby učitelka s Tourettovým syndromem. Komediální drama Hichki je volnou adaptací autobiografické knihy amerického učitele Brada Cohena. Zástupcem akčního thrilleru je bezpochyby Salman Khan, který se v pokračování populární akční komedie vrací jako elitní tajný agent. Velkolepý snímek Tiger Zinda Hai se tentokrát soustředí více na akci než na humor. I v tomto případě se film inspiruje skutečnými reálnými událostmi (zajetí indických sester tzv. Islámským státem v iráckém Tikrítu) a zdůrazňuje také tematizaci sexuálního zneužívání žen ve válečných konfliktech. Půvabná Katrina Kaif svými pohybovými schopnostmi a ochotou sama provádět kaskadérské výkony zde překonává i samotného Salmana Khana. Životopisné drama Sanju zase dokazuje, že osobní život některých bollywoodských hvězd je sám o sobě zajímavým námětem pro film. Mladá herecká hvězda Ranbir Kapoor nás provede životem svého hereckého kolegy Sanjaye Dutta, jež je plný problémů, nejen s drogami a s podsvětím, zároveň se ale vždy dokázal odrazit ode dna a zazářil v desítkách známých filmů.

     

    Naopak od vážnějších témat všedního života má diváky dostat dobrodružná komedie Jagga Jasoos, kde se podruhé objeví Ranbir Kapoor s Katrinou Kaif. Snímek se inspiruje němými groteskami a také třeba slavnými komiksy o Tintinovi, do značné míry je postaven na vizuálních gazích a téměř pantomimickém herectví, ale podobně důležitou roli jako obrazy v něm samozřejmě hraje hudba a zpěv. Zajímavostí je pak Load Wedding, další z úspěšných pákistánských komedií v bollywoodském stylu, kterou organizátoři festivalu zařadili do programu. A chybět letos nemůže ani největší bollywoodská hvězda Shah Rukh Khan v kritiky oceňovaném snímku Dear Zindagi, vzdáleně připomínajícím americké nezávislé filmy o vztazích a osobních krizích, který se vyvíjí poněkud odlišným způsobem, než by člověk očekával od bollywoodského filmu…

     

    Festival poukazuje také na rozmanitost komerční i nekomerční indické kinematografie zařazením dokumentárních filmů a také regionálních filmů – v letošním roce tamilských, a tím by měl dát dostatečně najevo, že Indie nerovná se jen Bollywood. Pro zpestření je připravena soutěž a „mela“ - po celou dobu konání bude přítomna indická restaurace, masala chai a možnost nakupování indických potravin a suvenýrů. A samozřejmě je třeba si v diáři poznamenat datum 12. října (pátek), protože chybět na tradiční oblíbené BOLLYWOOD PARTY by byla chyba. Tentokrát opět v La Loca Music bar! Celý program na www.bollywood.cz

  • Obrázek k novince 2.10.2018

    Nový seriál Světlu vstříc na iDNES KINO

    Na iDNES KINO mohou diváci nově sledovat seriál plný černého humoru Světlu vstříc! Cyklus anekdotických příběhů z krematoria ve finanční tísni, se stopáží do deseti minut byl natočen v reálných lokacích a v každém z dvanácti dílů přinese zábavný pohled na jeden konkrétní pohřeb a jeho bizarní souvislosti. "Vsadili jsme na jistotu, tedy na komediální talent Petra Čtvrtníčka a černý humor, který v Česku funguje. Věříme, že se diváci skvěle pobaví," řekl Vladimír Mužík, ředitel videoobsahu společnosti MAFRA, a. s.

     

    Krematorium v seriálu Světlu vstříc se potýká s nedostatkem financí a nežádanou konkurencí v blízkém Týništi. Jedním z hlavních motivů celého cyklu je proto hledání řešení, jak zvýšit četnost žehu, ale i využití "kremáče" pro jiné příležitosti - jako je například pronájem prostor pro volby, cvičení aerobiku anebo nabídka skutečně netradičního doplňkového sortimentu... Jednotlivé díly seriálu jsou uzavřeny samostatnou pointou, na předchozí epizody však navazují poetikou či odkazy. V rolích pracovníků krematoria, více či méně postižených svou profesí, se blýsknou například Ladislav Županič (Ředitel), Dana Batulková (Omývačka mrtvol), Petr Čtvrtníček (Spalovač) či Martin Evžen Kyšperský (Obřadník). Vedlejší postavy si zahráli mimo jiné Arnošt Goldflam, Hana Kynychová či Petr Halberstadt.

     

    Autory námětu seriálu jsou Petr Čtvrtníček a David Ondříček. Scénáře a režie se ujal Tomáš Hodan. "Námět vznikal na popud Davida Ondříčka. S Petrem Čtvrtníčkem, spolutvůrcem námětu, a s Robertem Geislerem, se kterým jsme na námětu spolupracovali zpočátku, se dobře známe už z dřívějších projektů. Internetová tvorba nabízí naprostou volnost a my ji v plné míře využíváme. U seriálu z krematoria to ostatně ani jinak nejde. Zatím k nám nedoputovala jediná věta typu 'To už je moc' nebo 'Tohle divák nezkousne'. A tak se diváci mohou těšit na Danu Batulkovou, která bude umývat mrtvoly, nebo Ladislava Županiče shánějícího všemožně nebožtíky, aby krematorium prosperovalo," uzavřel Tomáš Hodan, scenárista a režisér seriálu Světlu vstříc. Produkci seriálu zajistila společnost Lucky Man Films. Sledujte premiérový díl online ZDE

  • Obrázek k novince 29.9.2018

    Získejte grant 7500 EUR a natočte vlastní film!

    Do konce října probíhá v 27 zemích Evropské unie v rámci kampaně #EUandME soutěž mladých filmových talentů. Studenti filmových středních, vyšších odborných a vysokých škol, ale i profesionálové, mohou přihlásit svůj námět na film v jedné z pěti tematických kategorií: mobilita, udržitelnost, dovednosti a podnikání, digitalizace a práva. Výherce v každé kategorii se může těšit na grant ve výši 7500 EUR a možnost zrealizovat vlastní film pod vedením zkušeného režiséra.

     

    Přihlaste se do soutěže, ať má šanci na výhru i nápad z Česka! Na webových stránkách europa.eu se do soutěže mohou přihlásit filmaři s bydlištěm v některé ze zemí Evropské unie, kterým bude v době uzávěrky přihlášek (31. října 2018) 18 až 35 let. Součástí přihlášky musí být synopse scénáře, krátké video pořízené chytrým telefonem představující autora a ukázka snímku, který autor natočil v posledních pěti letech. Porota složená z pěti evropských filmových režisérů přihlášky posoudí a vybere deset kandidátů – po dvou v každé kategorii. Od ledna 2019 potom bude v průběhu pěti týdnů o vítězích rozhodovat veřejnost v online hlasování. Každý týden bude věnován jedné kategorii: oba kandidáti budou představeni a lidé rozhodnou, který filmový námět se jim líbí víc. Každý z pětice výherců získá grant 7 500 EUR a do konce dubna 2019 s podporou profesionálů zrealizuje svůj námět.

     

    Mezi členy poroty jsou například Dalibor Matanić, Yorgos Zois či Zaida Bergrothová. Tito, i další profesionální režiséři se již tematickým kategoriím, ve kterých nyní soutěží mladé filmové talenty, věnovali. Pro inspiraci můžete jejich snímky z kampaně #EUandME vidět na europa.eu.

     

<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace