Biografie (1)
Alexandre Alexeïeff byl původem ruský umělec, filmař a ilustrátor, který většinu života strávil v Paříži. Společně se svojí druhou manželkou, umělkyní Claire Parker, vynalezl a používal špendlíkovou animaci a techniku tzv. totalizace. Předlohou mu mnohdy byla díla ruských klasik Modesta Musorgského („Obrázky z výstavy“, 1972) či Nikolaje Gogola („Nos“, 1963). Tvořil také reklamy a ilustrace.
Zajímavosti (1)
Myšlekraj (1976)
- Při tvorbě tohoto filmu bylo použito techniky takzvaného špendlíkového stolu/plátna, jejíž vynalezení je připisováno Alexandru Alexeieffovi. Technika spočívá v tom, že na plátno, které je hustě pokryté špendlíky, se promítá pod různými úhly světlo, špendlíky jsou umístěny v různých výškách a dle potřeby jsou zasunovány či vysunovány. Ve výsledku se tak maluje stínem. Tato animace je velmi technicky náročná. (Morloth)
Režisér
Filmy | |
---|---|
1966 |
L'Eau |
1960 |
Divertissement |
1958 |
Anonyme Automation |
1957 |
Cent pour cent |
1938 |
Balatum |
Les Oranges de Jaffa |
|
1935 |
La Belle au bois dormant |
Parade de chapeaux |
Dokumentární | |
---|---|
1960 |
À propos de Jivago |
Krátkometrážní | |
---|---|
1980 |
Trois thèmes |
1972 |
Obrázky z výstavy |
1963 |
Le Nez |
1955 |
La Sève de la terre |
1954 |
Les Rimes |
Nocturne |
|
Čistá krása |
|
1952 |
Masques |
1951 |
Fumées |
1944 |
Chants populaires nº 5 |
1943 |
En passant |
1938 |
Huilor |
1937 |
Étoiles Nouvelles |
1935 |
Parade des Sools |
1933 |
Noc na Lysé hoře |
Herec
Filmy | |
---|---|
1982 |
Lenz |
Dokumentární | |
---|---|
1973 |
Pinscreen |
1960 |
Tours 1959 |
À propos de Jivago |
Krátkometrážní | |
---|---|
1972 |
Obrázky z výstavy |
Scenárista
Krátkometrážní | |
---|---|
1980 |
Trois thèmes |