Recenze (1 037)
Oriental Evil (1951)
zajímavé vykreslení poválečného Japonska a mýtické postavy neviditelného pana Unmei (tím jsem obsah nekomplikoval). Zajímavé je, že film se jmenuje Orientální zlo , ale padouši jsou výhradně bílí.
The Great Meadow (1931)
jsem si jist, že to byla tvrdá doba a že dobvání nových území a likvidace Indiánů, kterým patřila, nebyla sranda. A nepochybuji o tom, že Indiáni nebyli žádní holoubci. Způsob jejich vykreslení tady je ale dost nechutný a jednostranný. Ušlechtilost nových osadníků je ovšem příkladná, je to takový ilustrovaný Jirásek v US prostředí.
The Ware Case (1938)
Sám jsem ten konec nečekal a nebudu ho tady prozrazovat, ne že by to bylo naprsto neočekávatelné, ale stejně mne to udivilo a to není běžné. Nezodpovědný hajzlík je zahrán vcelku přesvědčivě, pěkná manželka, která to ale už opravdu nemůže vydržet taky, slušné kulisy, spokojenost z mé strany.,
The Pride of the Force (1933)
Fuller natočil údajně asi dvacet filmů a jeho komika spočívá zejména v gumového obličeji, grimasách, šklebení, padání a občas je nějaký slovní humor. Doba se hodně změnila, jakkoli ksichtěním se někteří živí dodnes. Snad historická hodnota, jinak jako komedie ne pro mne.,
Borrowed Hero (1941)
Není to dlouhé a od první scény s články v novinách to docela odsejpá. Ne že by zápletka byla nějak zcela vyjímečná, ale zase není tuctová, režie je svižná a zločinu i lásky je tak akorát. Docela jsem se bavil.
Hříchy pro diváky detektivek (1995) (seriál)
Nastavovaná kaše může být docela k jídlu, ale tahle není podle mého názoru vydařená. Problém hlavní je podle mne scénář. Chápu, že kšeft je kšeft a jak pro televizi, tak pana Kleina je to z tohoto hlediska pozitivní. Napsat detektivku není tak jednoduché, jak se zdá, Josef Škvorecký detektivek načetl mnoho a analyzoval je a snažil se najít podstatu. Tady mám spíše pocit, že pan Klein hodně viděl asi i četl, ale není analytik a jen tak k sobě lepí motivy, nápady, kousky zápletek, ale konstrukce a něco za tím chybí. Tak to je první v čem je to horší. Druhý problém je, že to, co bylo zajímavé na přímém přenosu a leccos se možná dalo odpustit, včetně kulis, tak tady už tak tolerovatelné není. Výměna průměrné herečky, ale krásné ženské paní Adamovské stejně herecky slabou paní Veškrnovou, která ale tak pěkná (z mého hlediska) není a navíc její zpěv je skoro jako můj kdysi na základce taky neprospěla, ale není to podstatné. Ano, Zahajský se Šťastným k sobě ladí dobře, abych zase neupřel lepší místa.
Hříchy pro diváky detektivek - Piruety smrti (1995) (epizoda)
podle mne dost slabé. Zavražděná se chová naprosto idiotsky, vrah taky, protože maskování loupeží peněz je riskantní, co kdyby se schovala ve sklepě? A jaký měl vlastně motiv, nějak mi to uniklo. Bál se manželky a co? Finta s neexistujícím dopisem je taky hodně provařená. V tom je myslím hlavní problém tohoto sequelu - ono pan Škvorecký toho měl hodně načteného a byl spisovatel, tady to chybí, pan Klein zdá se sice nějaké detektivky viděl, ale zápletku udělat není sranda, to není jako tady pejsek a kočička a dort. . Pan Hanzlík myslím v podobném omylu přišel o dost peněz. Překvapuje mne, jak podivně a slabě tady hraje Ivan Trojan, nevím, jak toho pan režisér dosáhl. Výměna průměrné herečky, ale krásné ženské paní Adamovské stejně herecky slabou paní Veškrnovou, která ale tak pěkná není a navíc její zpěv je skoro jako můj kdysi na základce taky neprospěla. Ano, Zahajský se Šťastným k sobě ladí dobře, abych zase neupřel lepší místa.
Smarty (1934)
Údajne jeden z filmů, které urychlily zavedení cenzurního Haysova kodexu, protože nemorálnost Joan Blondell v roli Vicki v tomto filmu prý někoho naštvala. Ono dnes by to nebylo lepší, protože žena, která připustí, že facka ji za určitých okolností rajcuje, by v dnešní době neušla ostrakizaci. Film je jinak milý, William a Blondell spolu hráli v několika filmech a ladí spolu. Horton je spíše do poštu a výrazně slabší. A mezi prvním a druhým manželstvím JB uplynuly dva týdny, v realitě, to taky není dlouho. Florey byl původně francouzský filmový novinář a pak odešel do Hollywoodu, kde točil pro všechna velká studia a v 50. letech přešel, taky úspěšně, do televize. Rutina, ale kvalitní.
Les Textiles (2004)
Textiles říkají nudisté těm, kdo chodí oblečeni, což rodina je. Jinak se mit o docela líbilo, děj je takový pomalý a letní, bez nějakých zvratů, klid, žádné křičení, pištění, padání a podobnně jako je někdy zvykem
Monte Carlo Nights (1934)
Na produkci studia Republic je to nebývale honosné prostředí, dostihy, kasína, docel apkěné holky a únosyný padouch. Docela slušné