Poslední recenze (1 035)
Nátlak (1959)
Dva super inteligentní bohatí frajírci nabudou dojmu, že dokážou cokoliv. A cokoliv jim projde. I vražda. Tu ale neprovedou nijak chytře a policie nemá moc práce s jejich dopadením. A před soudem žádá provaz. Super bohatí rodiče těch dvou darebů to nenechají jen tak a najímají obhájce. Na scénu přichází tunový umaštěný Orson Welles, který razí heslo zabíjení bylo dost a s trestem smrti se nechce smířit. Compulsion je solidní krimi. V první polovině psychologicky noirové, v té druhé dramaticky soudní. Škoda rutinní Fleischerovi režie, kde obě části působí trochu uspěchaně a zasloužili by větší péči. Naštěstí to vyvažuje katarzní gradace a krom Wellese i casting dvou ústředních vrahounků (jedním z nich mladý Dean Stockwell).
Hell on Frisco Bay (1955)
Neprávem obviněný polda co si odsedí pět let v San Quentinu na nějakou tu pomstu právo má. O to víc, když se mu v mezidobí manželka peleší s jiným. A navrch tuší kdo za jeho nedobrovolnou ´dovolenou´ v lochu může. Obtloustlý Alan Ladd nezúčastněně bloumající Friscem ale kdovíjaké peklo nenadělá. A démonický Edward Robinson k němu nemá dostatek prostoru. Škoda. Soustředíc se to víc na záporáky bylo by zaděláno na parádní noir. Takhle zůstala jen hezká kamera a poměrně střízlivá stopáž.
Lineup (1958)
Zatraceně turbulentní expozice, která strhne a nepustí. Stylová dvojka zlotřilců: Dancer & Julien (psychicky labilní killer a jeho ´kouč´). Osobité mordy a tajemný The Man, mozek drogového syndikátu. Tlustí hlemýždí poldové batolící se v efektních kulisách San Franciska. Katarzní závěr. Jen pár propriet výborného pozdního noiru a Siegelova raného majstrštyku.
Poslední deníček (178)
2024 in cinema
poor things 80%