Recenze (622)
Cesta hlubokým lesem (1963)
Ta kolektivizace nebyla žádná sranda, ale pořádná fuška… Na dobu vzniku poměrně slušná kritika toho komunistického hnusu.
Bába z ledu (2017)
Sonda do patologie jedné rodiny. Bylo by to lepší, kdyby patologie jednotlivých postav nebyla přetažené do mírné absurdity. Celkově koukatelná nuda. Herecké výkony přidávají 1*.
Můj vysvlečenej deník (2012)
Jen 48% procent mě malinko mrzí. Sledoval jsem to jen po očku. Ono to není žádné umění a nic moc se tam neděje. Ale myslím si, že cílové skupině – pubertální holka, se to líbit musí. A to je cílovka. Navíc to není ani moc naivní, děcka tam kouří, chlastaj, hulí a šukaj a tak to má být :) .
Já, Olga Hepnarová (2016)
Čekal jsem, že v první polovině filmu uvidím stupňující se teror „společnosti“ vůči OH, který povede k notoricky známé vraždě. Viděl jsem spíše stupňující se nudu, s drobnými ústrky, které mi jen těžko dají vysvětlit, proč se rozhodla k onomu skutku. Nuda je ve dvou rovinách, jak v životě OH, tak ve stylu vyprávění – při dlouhém záběru na prázdnou chodbu jsem měl už pocit, že se mi seklo přehrávání. Ohromné drama a tragédie, která ve filmovém zpracování vychází, když ne na zmar, tak minimálně rozpačitě. Herečka vybrána trefně, herecké výkony oscilovaly. 3,5*
Fargo - Season 3 (2017) (série)
Po předchozích dvou sériích velké zklamání. Sklouzává až příliš za hranu parodie, jak dějem, tak bizarními postavami. Případ šetří policistka(y) navzdory ignorantskému nadřízenému, jako bych to už někde viděl… jo vlastně v první sérii. Do sedmé epizody jsem se celkem solidně nudil a závěrečná a závěrečná gradace už celkový dojem moc nezachránila. 3,5*
T2 Trainspotting (2017)
Jednička je kult a v pubertě jsem to hltal. Teď bylo fajn potkat "staré známe", ale jinak je to jedna velká slabota...
Pitbull: Nové pořádky (2016)
Hardcore jízda kdy proti sobě stojí badass gangsteři proti ještě větším badass fízlům. Nemá nic společného s aktuální situací v Polsku a jede se hodně na efekt. Celkový dojem z filmu dobrý. Zmatenost vyprávění, řada scén které jsem vůbec nepobral a nejasná motivace postav celkové hodnocení srážejí.
Muži z Aleje mrtvých (2016) (TV film)
Než faktografický dokument o bitvě z roku 1866 se jedná spíše o dokument o dokumentaci této bitvy. Namísto uceleného faktografického výkladu a rekonstrukce jsou servírovány spíše zajímavosti, "perličky" a detaily. Celkový dojem ale dobrý.
Lidice (2011)
Z tématu šlo vymáčknout víc. Film graduje ve 2/3 vypálením Lidic a pak už je to rozplizlé a nudné do konce. U takového filmu by měl člověk cítit hrůzu, strach, bezmoc a já nevím co ještě. Tady to bylo spíše o lhostejnosti a to i takových scén jako byla poprava lidických mužů.
Kalvárie (2014)
Gleeson perfektní. Celkově až příliš pomalé tempo. 3,5*