Recenze (247)
Miláček z Paříže (1957)
Patřím sice k velikým fanouškům Romy Schneider, ale sebekriticky musím přiznat, že to se příliš netýká jejích nejstarších filmů. Takže ani Sissi ani Miláček z Paříže u mě příliš nebodují... pro mě jak kdyby NĚKTERÉ filmy patřily do doby jejich vzniku.
Africká Královna (1951)
Tenhle film můžu kdykoliv a kdekoliv, nic ze svého dřívějšího kouzla pro mě neztratil, naopak... své jisté kouzlo má v sobě pořád. A spojení K. Hepburn s H. Bogartem je překvapivé, překvapivě dobré a vtipné a uvěřitelné.
Poslední mohykán (1947)
Když já "filmy pro pamětníky" vážně miluju!!! Poslední mohykán patří k mým oblíbeným a Jaroslav Marvan je zde nepřekonatelný. Jeho postava starožitníka Kohouta úsměvná a řadím si ji sama pro sebe do přihrádky "odpočinkových". Zvláštní přirovnání možná, snad až pejorativně znějící, ale tak tomu vůbec není. Na mnoho pamětnických filmů ze 40.let hledím s nádechem odpočinku .. v tom smyslu, že mi opravdu přinášejí určité zklidnění a radost. A z podobných pocitů se raduji vždycky :)
Týden v tichém domě (1947)
Když já mám pro "filmy pro pamětníky" vážně slabost :)
Přítelkyně pana ministra (1940)
Pro Adinu Mandlovou mám slabost... a tenhle film miluju!
Pan Smith přichází (1939)
K Jamesi Stewartovi, k němuž nedokážu být neobjektivní, protože patří mezi ty 'moje'... toho víc dodat neumím. Ideály neidály, propaganda nebo ne, tenhle film se myslím povedl a já ho mám opravdu moc ráda.
Život je pes (1933)
Moji dva 'pamětničtí' miláčci: Hugo Haas a Adina Mandlová. A vtípky pronášené Hugo Haasem nadčasové..