Recenze (71)
Prosperovy knihy (1991)
Opulentní, vizuálně bravurně zvládnutá interpretace Shakespearovy Bouře, na kterou se dá dívat znova a znovu a pokaždé v ní najdete něco nového.
Protektor (2009)
Spíš 3,5 než čisté 4 hvězdy. Na české poměry docela odvážně udělaný film ze scénaristicky vděčného historického období. Dobrá výtvarná stránka, výborná hudba, místy zajímavé nápady a scény. Občas (hlavně ze začátku) jsem měl ale pocit, že se poslouchám dialogy z českých seriálů typu Rodinná pouta. Herecké výkony toporné. Bohužel pokud se podívám na zahraniční filmy zabývající se lidskými osudy za druhé světové války, nacházím nejméně o třídu lepší snímky - třeba Schindlerův seznam, Mefisto nebo Hanussen.
Přátelé (1994) (seriál)
Když vidím v TV tenhle seriál, mám chuť ji rozmlátit cimrmannovským kladivem.
Rodinný život (1970)
Pro mě hodně osobní záležitost, zejména poslední scéna filmu, kdy Olbrychski odjíždí vlakem domů.
Řím (2005) (seriál)
Zpočátku dobré, ale postupně mě to přestalo bavit. Snaha o historickou přesnost se zastavuje někde na půli cesty a je zabita neuvěřitelnými, typicky seriálovými zápletkami (ztroskotání Vorrena a Pulla, nalezení Pompeia apod.) a otupujícím opakováním motivů (zejm. erotické scény).
Ściany (1987)
"Sciany" jsou úplně jiné než "Černá karkulka" a ukazují druhý pól Dumalovy tvorby - tajemný a nesnadno vyložitelný snímek s klaustrofobní atmosférou. Výborná hutná kresba, ve které převažuje černá, celkové vyznění dobře doplňuje.
Shan shui qing (1988)
Krásný filmový zážitek. Má klidnou, meditativní atmosféru. Výtvarná stránka je poctou skvělé tradici čínské krajinomalby. Vlastně se o něm píše dost těžko, je třeba ho vidět na vlastní oči, poté si dát šálek kvalitního čaje a přemýšlet o Tao.
Sherlock Holmes (2009)
Tento rádoby cool film je prázdnější než moje peněženka, a to je co říct. Není v něm dokonce ani Sherlock Holmes! P.S. Při sledování u toho hraje fajn hudba, ta ale patří k jinému filmu.
Sientje (1997)
Hlavní hrdinka, zpočátku absolutně odpudivá, si nakonec získala mé sympatie...
Sim Salabim (2008)
Tak jsem se už dlouho nepobavil.