Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 29.2.2020  11:52
    1917 (2019)
    *****

    Film na jeden až dva nádechy.

    • 27.12.2019  13:08

    Nikoliv o dvou, ale pouze o jednom papeži. Meirelles tematicky navazuje na svá minulá díla, ale tentokrát těžce přestřelil. Chápu, že postava Františka přímo svádí k tomu aby byla využita pro liberální až levičáckou propagandu, ale strhnout k tomu ještě i Benedikta, který byl a je úplně někde jinde, to chtělo už velkou dávku manipulativní fantazie. Církev už jednoho svatého Františka má a u toho by mělo zůstat.

    • 9.9.2019  21:08
    Vítr (2019)
    ***

    Okolo Zakopaného žijí pěkní magoři.

    • 31.8.2018  16:38

    Tak to pardon. Přišlo mi to jako když si nějaký pomýlenec náhodou přečte apokryfní gnostické Mariino evangelium a pak ho třeba napadne natočit v tom duchu film, jehož vypovídací hodnota je reálně nula, jakkoliv se místy snaží o nádech syrové inspirace. Hlavně aby to mělo ty správné gender důrazy. Jsem schopen překousnout hodně, ale tuhle drzou hloupotu fakt ne. Řekněme si to takhle, pod slovy jako "originální" či "alternativní" pojetí dané předlohy se zde skrývá jen jed a manipulace, takže pro opravdového křesťana toto nemůže být přijatelné. Jedna hvězda za hudbu.

    • 5.8.2016  23:40
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Ach jo! Co na tom, že Greengrass dokáže naservírovat něco, z čeho vám v kině doslova a do písmene tečou oči z důlků (až toho bylo snad chvílemi i moc), když to celé působí po stránce příběhové tak lacině a zbytečně. Tuhle zpětnou ránu do vazu si původní trilogie opravdu nezasloužila, dějová linie je totiž naroubována krutě humpoláckým způsobem a v zásadních momentech se mě celý příběh vůbec nedokázal nijak dotknout. No a to je největší kámen úrazu, když velký fanoušek Bournova fenoménu, mnohokrát intenzivně proživší původní trilogii, od tohoto odchází s pocitem jakési prázdnoty a marnosti. A tak vám tenhle film probíhá před očima a vy si říkáte: "páni to je jízda", ale na otázku proč se to všechno děje, budete hledat odpověď docela dlouho. Penízky to vydělá, to ano, ale jinak prohra.

    • 10.4.2016  00:30

    Bez hudby, oholené až na kost, ..to potom musí nastoupit maximální výpověď obrazu a slova. Nestalo se. Co se ale stalo byla přímo démonická uhrančivost Michaliny Olszańské, všechna čest tomu skvostnému hereckému výkonu.

    • 24.8.2016  15:43

    Epochální Disneyovský šach-mat prozatímní letošní filmové produkci. Ryzí prezentace boje lásky a přátelství proti agresi a síle, podávaná velice vkusným dávkováním akce i emocí. Tento dobře známý příběh dostal opět šanci zasáhnout mnohá srdce malých i velkých a povedlo se to měrou neskonalou.

    • 25.1.2017  10:22
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Vysoce inspirované, kvalitně provedené, přesto však nedotažené. Atmosféra se povedla náramně a psychosociální sonda taktéž. Co je to ovšem všechno platné, když je příběh vystavěn poměrně mdle a stejně tak práce s charaktery postav není dotažena k dokonalosti. Jako velké zklamání pak na člověka působí, když zjistí, že celá pointa osmi dílů by vydala na jedno brakové dopolední krimi pro důchodce. V českých reáliích kvalitní nadprůměr, geniality svých zjevných vzorů to však nedosahuje ani omylem.

    • 6.10.2015  16:50
    Bojovník (2015)
    ***

    První půlka naprosto v pořádku, Gyllenhaal v roli vymlácené trosky velice přesvědčivý a celkově jsem si to užíval. Jenže ouha co se nestane, najednou se to celé začíná lámat přesně tam kam nechcete, protože něco podobného tady už asi 100x bylo. Bohužel.

    • 25.4.2015  21:22

    Tady nám ale vyletělo peněz komínem. Vizuálně nabušená akční jízda, invencí však naplněná zhruba jako jeden díl večerníčku. Po obsahově i poměrně povedeném Atlasu mraků nezbývá než to chápat tak, že tento idiotský výplach byl takto vytvořen záměrně a pro určitou skupinu diváků. Fuj. Dvě hvězdy za akci a vizuál, zbytek nestojí snad ani za řeč. Wachovští v tvůrčí krizi.

    • 27.12.2015  22:53
    Marťan (2015)
    ****

    Řeknu to asi takhle, osudová láska rozhodně ne, ale film kamarád, to jo.

    • 12.7.2015  17:33
    Popelka (2015)
    ***

    Kdo se nedokáže zdárně poprat s tradičně kýčovitým disneyovským vizuálem, ten si zkrátka nikdy nemůže tento námět plnohodnotně užít. Chvilkově oproštěn od těchto myšlenek však i já musím uznat, že jinak je tato pohádka zpracována velmi důstojně, za přispění skvělého soundtracku. Pozitivita a optimismus doslova cákají z každého záběru a dialogu, všechna čest.

    • 24.1.2016  05:48

    Syrovost, to byla vždy Alejandrova silná stránka a tak ji zkrátka nechal propuknout absolutním způsobem. Krok, který jsem v jeho postupující kariéře už snad ani nečekal. Jinak ale navazuje svá poslední předcházející díla očekávaným způsobem, nejen však v dobrém, ale i v tom horším. Postmortální a spirituální symbolika se zhusta nacházela už v Biutiful a svým způsobem i v Birdmanovi, zde v The Revenant však jí byla propůjčena vyloženě už téměř stěžejní úloha. Bohužel se však trošku přenesla i mírná scénáristická bezradnost a průhlednost. Co bylo skvělé byly akční scény s užasnou kontinuální prací kamery a akční scény vůbec vyčnívaly trochu nad zbytek. Nakonec jsem od filmu přeci jen odcházel více spokojen než nespokojen, protože jeho poselství se mi zdálo v pořádku. Totiž víra v Boha a Boží spravedlnost i prozřetelnost, která snad přímo kape z každého záběru Lubezkiho kamery a je podle mne skutečně nosným podtextem celého díla, jakkoliv se podání oné stěžejní myšlenky zdá někdy trochu těžkopádné.

    • 22.12.2015  18:17

    Villeneuve už ve Zmizení dokázal, že dokáže hodně dobře pracovat s atmosférou a když k tomu přidá ještě trochu syrové reality, je na to zkrátka radost pohledět. No a ta jeho vychytralá práce s divákem, opět na jedničku s hvězdičkou. To jak diváka uvrhne do samé esence špíny pohraničí USA s Mexikem pohledem v podstatě vyjukané ženy, je jedním slovem nádhera. Přičteme-li navrch Johanssonův minimalistický, ale zároveň monumentální soundtrack, musí z toho všeho nutně vyjít uznalé zachrochtání milce atmosferické pomalosti a špíny.

    • 27.9.2015  13:35

    Budoucnost skutečně není dána. Od nyní se totiž pod značkou Terminator může objevit už opravdu cokoliv a je úplně jedno, jestli se v tom ještě bude někdo orientovat či nikoliv. Možná by ale bylo lepší, kdyby se už nikdy nic neobjevilo. Obsazení prdelatého mrňouse do role Sarah Connor je epický přehmat roku s nádechem hořkého humoru. Zaplaťpánbu za těch pár sebeparodických čísel.

    • 9.6.2014  17:45

    Trochu se nám tu ta stylizace už utrhla ze řetězu, ale pohříchu to není největším problémem druhé třístovky. Tím je značně nejistý a nevýrazný výkon na režisérské stoličce. Tohle potřebovalo zkušenějšího režiséra jako prase drbání. Někoho kdo by nás o trochu více připoutal k postavám a lépe zvládl odvyprávění celého příběhu, někoho kdo by stvořil mnohem silnější jednotlivé scény a výjevy. Takhle si po čase budu pamatovat jen svou oblíbenkyni Evku a zbytek mi naprosto vyšumí a ani toho nebudu litovat. 300 Rise Of An Empire nám vzorově naznačilo, že i stylizaci a neustálým zpomalovačkám musí velet někdo kdo tomu vdechne něco navíc, aby zážitek z celého díla mohl být plnohodnotným.

    • 31.10.2014  16:40
    Automata (2014)
    ***

    Brutálním způsobem rozporuplné a dvěma tvářemi ověnčené dílo. Na jednu stranu velice sympatický pokus (byť v rámci žánru dosti okopírovaný) o atmosfericky pojaté sci-fi zadumanějšího filozofického rázu, na stranu druhou neuvěřitelně utahaný a zmatený příběh bez vyšších ambicí, byť v celkem slušivém vizuálu. Taková je Autómata. Chvíli vás bude plnit pocitem, že je vše nadmíru v pořádku a za chvíli se zase ukoušete nudou. Škoda toho potenciálu. Ale i tak rozhodně za zhlédnutí stojí.

    • 26.1.2015  20:20
    Birdman (2014)
    ***

    Nikdy bych neřekl, že zrovna tohle Alejandro v sobě má. Ale když tedy jsme u toho, tak proč ne. Jakkoliv jsem jeho minulému počinu nakonec podlehl bez výhrad, v případě Birdmana je to fuška minimálně dvojnásobná. Birdman jako by snad byl natočen jen pro typologicky určité procento diváků a zbytek by měl nárok si ho užít jen při velmi specifické náladičce, či ve chvíli absolutního vcítění se do dění na plátně. Jinak se totiž může stát, a to velmi lehce, že se vás vůbec nedotkne. Dlouho, opravdu dlouho jsem si tentokrát musel v kebuli všechno srovnávat, i pár piv na to padlo. Nakonec však musím tuto od střihu téměř oproštěnou jízdu přecijen ocenit. Neboť její rozněžnělé vlny, jenž bijí střídavě do samotné dřeně kumštýřských útesů filmu a divadla, jsou vskutku roztomilé. Byť nejde pod kůži tolik jako ranná díla Alejandrova, kdež ovšem otázkou zůstává kdo a co je tím vinno, tak Birdman, jako dílo způsobující mnohé vjemy ze všech stran rozdmýchané, rozhodně funguje.

    • 31.3.2015  18:10

    Klasický Ridley posledních let, zcela pohlcený a opojený formou. K tomu však tentokrát přidal i vykrádání sama sebe a tunu až příliš křiklavého digitálu. A samozřejmě, opět si ohnul historii zcela k obrazu svému, což bych mu ovšem ve finále asi vyčítal ze všeho nejméně. Ridley, přestaň se ukájet a začni zase tvořit.

    • 22.7.2014  07:34
    Fargo (TV seriál) (2014)
    ****

    Podobně jako filmem je i seriálem potřeba se patřičně prokousat k zajímavým scénám a pointám. Poslední dva díly opravdu stály za čas do této minisérie investovaný, byť se nakonec dočkáte přecijen tak trochu standardizovaného konce. Nutno upozornit, že tento seriál není nic pro příznivce přímočarých a jednoduchých charakterů. Ostatní si tohle jistě dají s chutí, protože chvílemi je tahle prácička opravdu labužnická. A ještě malá poznámka k Martinu Freemanovi, jeho herecký repertoár je ve Fargu naprosto stejný jako v Sherlockovi a Hobitovi, což už začíná být mírně otravné. Rád bych ho viděl hrát i jinak než takhle pořád stejně.

    • 10.7.2014  22:10

    Anderson je estét non plus ultra, ale vypravěč je to prachbídný, jen co je pravda. Člověk si takovýto skvostný vizuál notně užije to zas ano, ale nějaké emoce abych v sobě pohledal. V závěrečné třetině se to naštěstí alespoň rozjelo velmi pěkně a ty předchozí dvě spolehlivě podržel svým oduševněle něžným stylem Ralph Fiennes. Dosti jsem si vychutnal i nemálo opravdu povedených gagů, které mě rozesmály jako dlouho nic. Přesto jsem se ale na konci cítil značně rozporuplně a i tak trochu podvedeně. To zamrzí.

    • 16.11.2014  18:53
    Interstellar (2014)
    *****

    Velký přesah do mých niterných zákoutí se Nolanovi povedl, převeliký. Tím jak mohutně vyhrává na rodinnou, ale i osudovou notu, si mě získal bezezbytku. Komorní úvod jako by předznačoval tu emocionální bouři, která musí nevyhnutelně nastat a ona nastane a vy to víte, celou dobu to víte. A přitom stačilo tak málo, nepřehánět to s pixely a nechat průchod oné svým způsobem poeticky ztvárněné kráse. To vše Nolan s týmem zvládl na jedničku a já si to mohl vychutnat v plné nahotě i (ne)dokonalosti. Ano, Interstellar má své momenty (a bylo hned jasné které), kteréžto budou vodou na lopatky mlýna posměváčkům a rýpalům. Jenže já jsem odcházel zamlký a natolik naplněný ohromujícím zážitkem, že se mi něco takového nestalo už mnoho let. V tomto směru se co se mé osoby týče dotknul Nolan téměř absolutního nebe. Navrch si přidejte úžasný, netradiční, a s důrazem na varhany stvořený soundtrack a je tu ultimátní zážitek nad zážitky. Neskutečně "filmový" film.

    • 25.10.2014  11:24

    Pořád je to dobré, jen ten patos nám náhle intenzivní měrou ujíždí do vod přepálených. Člověk si už ani v neustálých emocionálně vyděračských scénách nemůže úplně užít ten příběh. Technicky ovšem opět naprosto skvělé, možnosti animáků jsou nesporně nekonečné. Jakpak nám na tuhle zvířecí jezdeckou šou odpoví strejda Cameron a jeho Avataři?

    • 20.3.2016  17:52
    Kmen (2014)
    *****

    Autentické a přesahové, až do morku kostí.

    • 2.2.2015  22:20
    Kód Enigmy (2014)
    ****

    Asi je to klišé, ale Benedict Cumberbatch na to kurevsky má. Jeho herectví je přesvědčivé jako hlaveň u spánku. The Imitation Game je potom kusem pěkně odsýpajícím, postrádajícím hluchá místa. Tu vtipným, tu dojemným. Historickými niancemi se opravdu zabývat nehodlám. S nadprůměrně podařenou hudební složkou se tentokrát vytasil i Alexandre Desplat. Takže za mě solidní, opravdu solidní nadprůměr.

    • 13.4.2015  06:37
    Leviatan (2014)
    ****

    Přecijen pro mě ve výsledku mírné vítězství formy nad obsahem. Jakkoliv je příběh tohoto díla vskutku zajímavým a poutavým, přesto si mě nedokázal zcela získat. Co na tom, že obrazy jsou chvílemi pomalu jak od Malicka, když příběh téhle rodiny mě ve svém finále tak trochu netečně obešel. Přesto se jedná o dílo velmi nadprůměrné, se solidní a uvěřitelnou atmosférou, prodchnutou drsnými reáliemi s důraznou vůní vodky.

    • 20.1.2015  23:56

    Solidní žánrovka, které pohříchu chybí jakákoliv nadstavba a tak vás vlastně nechá jen lehce zúčastněně proplout a zanechá vody vašich emocí stojaté jak límec tweedového sáčka Lima Neesona. I tak si to ale lze užít, když totiž pominu hloupoučkou nitku s černouškem pomocníkem a předvídatelný konec, tak zbývá přecijen můj oblíbený "zkrachovalý hrdina" a opravdu pěkná atmoška. Takže za tři jak vyšité.

    • 22.9.2014  18:29

    Když film potká počítačovou hru, aneb standardizovaný military blockbuster, který vás nakrmí přesně tím co od něj očekáváte a tím pádem vás uspokojí maximální možnou měrou. A to jsem trochu pochyboval o kvalitách páně Limanových, nicméně mně vyvedl z omylu razantním způsobem. Lycitovat tady o tom na kolik je to opět plné holywoodských klišé je naprosto zbytečné, neboť v podobném druhu filmu se bude objevovat vždy a je to jen o tom v nakolik zkousnutelné míře a hustotě. Ovšem Egde of Tomorrow těží ze skvělého nápadu a samozřejmě nemohu nevzpomenout na Emily Blunt, která je zde oprvdu hodna několika povzdechů a zasněných myšlenek.

    • 31.3.2014  22:31
    Noe (2014)
    ***

    Aronofskymu se nesporně povedla především jedna věc a sice ta, že stvořil dílo jehož potenciál uspokojení jakéhokoliv případného diváka je minimální. Asi vůbec nejhůře je na tom sorta kontinuálních uctívačů jeho dosavadní tvorby, která se uvázala do vpravdě smrtící spirály velkých očekávání něčeho fenomenálního v každém nadcházejícím kusu. Noah totiž obsahuje Darrenovy geniální trademarky jen v míře velmi omezené a bohužel často hrubě udupané v ambicemi až příliš nakynulém vizuálním velikášství (byť v mnoha ohledech pochopitelném). Touha stvořit zásadní dílo základního filozofického významu vycházející z poctivých komorních tradic a Darrenova filmového talentu s vkusně naroubovaným a svojsky pojatým nabušeným vizálem či kompoziční rozmáchlostí, totiž bohužel tak trochu v Noahovi selhává. V tomhle směru se mohou spolu s Terrencem Malickem směle chytnout za packy a vyrazit vstříc zapadajícímu slunci. Vizuální moment stvoření světa dokonce nápadně Malickovy úletové náladičky připomínal. Jako klad rozhodně beru několikanásobné mírné pomrknutí na milovníky Fontány a především byť už mírně schématický, tak přesto opět skvělý soundtrack Clinta Mansella.

    • 4.3.2015  06:32
    Olive Kitteridgeová (TV seriál) (2014)
    *****

    Hřejivým smírem prodchnuté dílo, jenž nám i skrze paralely k našim vlastním životům nenuceně ukazuje, že i když už třeba i motor našeho bytí jede možná jen na poslední výpary, bez lásky není na tomto světě ničeho. Postava Olive Kitteridge funguje bez jakýchkoliv debat jako archetyp všeho lidského, ale i křehkého a chybujícího co je v nás. Takže když otevřete oči a budete to chtít zřít, uzříte. A až se tak stane, tak již v průběhu, ale hlavně však po konci, uslyšíte v hlavě hlavě hlas jenž praví: "Žij. A miluj život co Ti byl dán". Amen.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15