Recenze (569)
District 9 (2009)
Nápady: F.Kafka PROMĚNA + seriál lebkouni ve velmi kvalitním podání. Efekty, kamera, střih....prostě paráda. Plné hodnocení nedávám jen kvůli rasovému moralizování, příliš lidskému chování mimozemšťanů a pár (u sci-fi těžko uvěřit) težko uvěřitelným blbostem zejména co se týče chování garnitury.
Moon (2009)
Film o budoucnosti vykořisťování dělníků - klonování, implantovaná pamět, manipulace s dostupností informací. Tomu se dva klony, kteří se náhodou potkají v (ne)správný čas, vzepřou a za pomoci autonomního počítače (asi - film má relativně otevřený konec) kruh rozbijí. Dobrý nápad vs. lehce přepálená stopáž...ostatní věci průměrné. Celkově to na mě působilo jako mix Vesmírné odysey a Věčného svitu neposkvrněné mysli.
Carlitova cesta (1993)
Na to jakou to má stopáž je to hrozivě jednoduché. Obliba gangsterských filmů je dle mě vyšší než odpovídá jejich kvalitě.
Zjizvená tvář (1983)
v top 200 je na můj vkus nějak přegansterováno...některé filmy tohoto žánru zde mého názoru být nemají - jedním z nich je zjizvená tvář
Zemský ráj to napohled (2009)
Retro Čajíček...Nejistá doba (musíte si ji připomínat a představovat z filmu cítit rozhodně není) vede k promiskuitě (je ve filmu spolu s chlastem prezentován jako forma užívání si života). To je asi jediný závěr, který si člověk "odnese". Myslím, že ty lidi, kteří se režimu stavěli na odpor tento film deklasuje do rolí bezzásadových povrchních vehiklů. Že by disent stmelovala znalost imtimních partiích členů navzájem...zvláštní pohled na věc.
Nebe a Vincek (2008) (TV film)
kopírka pohádky Anděl páně
Mé srdce pohřběte u Wounded Knee (2007) (TV film)
Na to o čem ten film je tak z toho čiší až příliš dokumentaristický chlad...
Četa (1986)
Film, který jde až na dřeň. Pro mě jeho shlédnutím končí debaty o tom, který film o Vietnamu je nejlepší (Full Metal Jacket, Apokalypsa, Hamburger hill, Lovec Jelenů,...). Díky tomu jak je to skvěle uděláno vás film úplně prostoupí, což je obzvláště silné v některých pasážích (první Sheenovo setkánís vietnamci, průzkum opuštěného tábora, zastřelení Dafoea, odfouknutí igelitových pytlů z mrtvol díky přistávání vrtulníku,...). Zároveň ten deštný les - kdo tam někdy byl tak si dík tomuhle filmu na to musí vzpomenout = naturalistická věrnost v detailech, která to vše rámuje. Pro mě je třešničkou na dortu i epizodická role Johnyho Deppa.
Memento (2000)
To že mají dobré filmy překvapivou pointu, nato si člověk už tak nějak zvykl. V případě Mementa ale pointa chutná dvakrát. Nejprve je nám objasněno jak je to se Sammym Jenkinsem a Lennyho ženou, poté jak je to opravdu s pronásledováním jejích vrahů. Střípky napovídající tomuto závěru jsou ve filmu ukázány (přeškrnutý popisek u fotografie Natalie,...), ale celkově se z nich dá vytušit málo - čili - film určitě zaujme a vtáhne vás do děje.
Řidič slečny Daisy (1989)
Milý film. ...kousek toho teplého lidského slova...