Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (631)

plakát

Světová válka Z (2013) 

Spíše než přímo tématika zombie je pro mě zajímavý motiv "šíření nákazy" či "virus ohrožující lidstvo". Přes obrovské problémy při natáčení vznikl nakonec nad očekávání velmi podařený film. Moc se mi líbil úvod a pak hlavně celá jeruzalémská sekvence - zde se podařilo navodit rychlost šíření nemoci a zoufalost utíkajících, scéna má výborný rytmus. Výborné jsou ale i další části - letadlo, projížďka na kolech. Zajímavě a funkčně se střídají panoramatické přehledné velkozáběry a akční chaos zblízka. Mnoho lidí zde má problém se závěrem filmu, kde se prudce změní tempo, prostředí i styl vyprávění. Film obecně v důsledku chaosu při natáčení chvílemi celkem radikálně střídá styl. Já s tím ale kupodivu neměl problém, i ten závěr jsem si užil, i když varianta masové scény v Moskvě by byla ještě dokonalejší. Pitt výborný a skvělá hudba Marca Beltramiho.

plakát

Gravitace (2013) 

Miluju tématiku vesmíru obecně, dokázal bych se dvě hodiny dívat jen na samotné záběry z ISS na Zemi, takže když jsem viděl první trailery na Gravitaci, nemohl jsem se dočkat. A výsledek? Gravitace je pro mě jeden z nejopojnějších filmových zážitků, které jsem za poslední dobu v kině zažil. Dokonale promyšlená vizuální podoba - dlouhé záběry kamery, v nichž se jednotlivé objekty a postavy objevují a mizí s precizností, která není běžně k vidění. Moc se mi líbila i práce se zvukem, který v podstatě chybí, protože se ve vesmíru nemůže šířit, vzdáleně je občas přítomen, když postavy cítí vibrace. Kromě toho, že jsem si užíval vesmírné záběry, dokonalou akci a zoufalou snahu přežít, působila na mě i ta emocionální stránka, kterou tady většina lidí označuje za slabou stránku - tedy hlavně onen motiv hledání smyslu života po ztrátě dcery.

plakát

50/50 (2011) 

Gordon-Lewitt si vybírá v poslední době zajímavé role ve skvělých filmech. Role Adama v 50-50 sem patří také. Téma "rakovina" je podáno neotřele, ne prvoplánově dojímavě vydíracím způsobem. Velkou zásluhu na tom mají i herecké výkony - právě Gordon-Lewitt je výborný ve všech polohách - ať už je naštvaný, vystrašený, nebo snažící se být v pohodě. Osobně se mi i hodně líbila postava matky Anjelicy Huston.

plakát

Dexter (2006) (seriál) 

Můj nejoblíbenější dramatický seriál vůbec. Je neuvěřitelné, že i po páté dokáží tvůrci přijít s napínavou, skvěle vypointovanou zápletkou. Klíčová je samozřejmě hlavní postava, která je jednak skvěle vymyšlená a napsaná, ale i zahraná Michaelem C. Hallem. Dobře napsaní a obsazení jsou však i všichni ostatní. Úvodní znělka Rolfa Kenteho patří mezi mé nejoblíběnější seriálové skladby.

plakát

Teorie velkého třesku (2007) (seriál) 

Pro mě nejlepší komediální seriál, na který se vždy hodně těším. Skvěle vymyšlené zápletky a dialogy a samozřejmě velmi vtipné postavy. Samozřejmě tahounem je asociální Sheldon, ale i další postavy baví - na rozdíl třeba od HIMYM, kde je jedna výrazná postava Barneyho, ostatní pro mě už tak zábavní nejsou. Tady se rád dívám na všechny, včetně okrajových postavech jako jsou matky hlavních hrdinů.

plakát

Prokletý ostrov (2010) 

Tenhle film jsem si opravdu užíval - Scorseseho dynamický styl, tajemná atmosféra, vše "jakoby" jedna velká halucinace - divoká bouře, stahující se mračna, osamělý maják, krysy na skále, šílení násilníci všude kolem, sklenička s vodou - moc pěkné.

plakát

John Adams (2008) (seriál) 

Výborný seriál z amerických dějin představuje druhého prezidenta USA, jehož jméno dnes asi není tak slavné jako Jeffersona nebo Franklina, přesto právě on měl stěžejní roli v událostech konce 18.století, kdy USA získaly nezávislost. Vynikající jsou herecké výkony všech zúčastněných, předevších Paul Giamatti v titulní úloze je dokonalý, ale i Tom Wilkinson jako Franklin, Laura Linney jako Adamsova žena nebo Stephen Dillane coby Jefferson jsou skvělí. Nejraději mám druhý díl, kdy se vyhlašuje nezávislost a pracuje se na Deklaraci o nezávislosti - scéna, kdy se Franklin, Jefferson a Adams baví o tomto dokumentu, patří k mým nejoblíbenějším. Je vidět snaha tvůrců o co největší přesnost, což dokazuje pečlivě volená výprava, ale třeba i scény, v nichž se provádí jistá lékařská operace apod. Mých pět hvězd je možná dáno i mým velkým zájmem o historii, ale třeba pro srovnání jiný seriál HBO Tudorovci jsem byl schopen zkouknout nejvýš jednu série a už mě přestal bavit. Je to dáno jednak volbou tématu - je mi větším potěšením sledovat moudré muže při boji za svá práva než náladového neustále řvoucího panovníka, a jednak je to dáno tím, že John Adams má svých sedm dílů a nepotřebuje se roztahovat na několik dlouhých sérií. To umožňuje tvůrcům vybrat skutečně nejzajímavější okamžiky a neukazovat každý otravný detail jeho života jako tomu bylo u Tudorovců. Mimochodem hudba Roba Lanea je výborná, především úvodní znělka.

plakát

Battlestar Galactica (2004) (seriál) 

Seriál jsem zkoukl jako celek najednou a byl to celkem zajímavý zážitek. Myslím, že je velmi dobře, že seriál má jen čtyři série, nestačil se příliš vyčerpat a neprotahoval se uměle jako jiná podobná díla. Za pochvalu stojí široký záběr otázek, které tvůrci řeší. Nejde jen o samotné sci-fi téma vzpoury strojů proti lidem a putování vesmírem a hledání nového domova. Tvůrci se zaměřují i na otázky politiky, náboženství, sociálních střetů atd. a činí tak celkem inteligentním způsobem. Vedle toho je tu samozřejmě i množství soubojů a bitev, které v seriálové oblasti patří k nejvydařenějším vůbec. Základem u každého seriálu samozřejmě jsou postavy. Zde je vykreslení hlavních i vedlejších postav docela zdařilé, jejich vývoj je často velmi překvapivý a divák si užívá je sledovat. Na druhou stranu některé linie byly přeci jen nadbytečné - např. putování na Caprice v první sérii. Scény s Baltarem mě hlavně v začátku seriálu velmi silně štvaly, později už to bylo lepší. Na závěr bych vyzdvihl hudbu Beara McCrearyho, která je vynikající a byla hlavním důvodem, proč jsem vůbec původně o seriál měl zájem.

plakát

Avatar (2009) 

Viděl jsem v IMAXU ve 3D a byl to jeden z mých největších filmových zážitků v životě. Ten IMAX je třeba zdůraznit, případně alespoň kino, protože toto je opravdu film na velké plátno a pokud možno s 3D brýlemi. Je tu vypiplaný každý detail, audiovizuálně jde opravdu o doposud nejsilnější věc, co kdy kdo pro film udělal. Proto hodnocení lidí, kteří Avatara zkoukli na pochybné kopii stažené v počítači, je zcela irelevantní. Technickou převratnost asi nikdo nebude zpochybňovat, často se ale objevují hlasy o primitivním, hloupém příběhu či ekologické agitce. Já musím říct, že to tak nevidím. I dějová či příběhová stránka filmu mě velmi oslovila. Nebyl to případ třeba trapné SW Epizody 1, kde byly úžasné efekty v nudném filmu. Příběh nijak objevný není, ale nemyslím, že by to bylo na škodu. Základem je, že divák objevuje nový svět, nová zvířata, rostliny a mě tohle velmi bavilo. Užíval jsem si, když mě Cameron provázel pandorskou džunglí, seznámil mě s tamními obyvateli, s jejich zvyky atd. Podařilo se mu představit mi modrý národ tak, že jsem chápal, oč mu jde a proč, a že jsem pak v závěru jejich boj opravdu prožíval. A tedy závěrečná bitva je opravdu něco neskutečného. Poznámka k hudbě: Hudbu pro Camerona potřetí dělal James Horner (Vetřelci, Titanic) a měl na práci hodně dlouhou dobu, podobně jako u Titanicu a narozdíl od Vetřelců. Na to, že na ní pracoval přes rok, jsem cítil mírné zklamání, přestože má své velmi silné momenty - například svolávání klanů do boje je hudebně podkresleno moc pěkně. Nicméně se Horner nevyhnul sebevykrádání, na které je u něj člověk zvyklý, a které způsobovalo, že jsem chvílemi slyšel Glory, Willowa, Titanic aj. a mírně to prožitek narušovalo. Nejvíc mě štvaly ječící vysoké hlasy z Tróje. Přesto jde o hudbu nadstandardní, která ve filmu většinou funguje moc pěkně, jen jsem měl chvílemi pocit, že tahle úchvatně vypadající scéna mohla být podkreslena ještě lépe.