mau

mau

Maruška Barešová

okres Praha
filmfil

46 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 6.5.2012  18:56
    Avengers (2012)
    ***

    Klimatická scéna na Manhattanu je skvělá! Snad tak nepůsobí jen proto, že do závěrečné půlhodinky postrádal film nápad, vtip a vzhledem k superkoncentraci hrdinů nabídl i žalostně málo akce.

    • 6.5.2012  18:53

    Vizuálně nádhera. Skvělá kamera a detailně vystavěná mizanscéna. A dál? Film noir s nápaditou scénou obracející pohled na aktivitu/pasivitu hlavních postav, muže/ženy. Lacině vyznívá linie ze současnosti s homosexuální zápletkou.

    • 4.3.2012  19:17

    Takže Orbitky už si asi nedám, ale dá se smát i tam, kde to asi tvůrci nezamýšleli.

    • 25.11.2011  21:21

    Exteriéry: Hradec Králové.

    • 30.10.2010  23:25

    Podívejte se na film na youtube s anglickými titulky! http://www.youtube.com/watch?v=sh5m76efDcY

    • 28.8.2010  17:16

    Na youtube (La Hora de los Hornos), ale ve španělštině..

    • 27.1.2010  20:46

    Tak tohle ne, to bylo vážně hodně špatný.. A to asi dávám tu jedničku z úcty k Austenové, nebo nevim, i když jí by se to asi moc nelíbilo. Jedna z jejích nejsilnějších stránek, dialogy, vyznívají v tomto filmu značně komicky, hlavní představitelka je špatná, většina postav nepřesvědčivých až tragických, jednotlivé klíčové scény příběhu jsou zkrátka řazeny aditivně bez větší invence.. No to i mezi teenagerskými komediemi se najdou lepší.. Zkrátka, 40% je podle mě, vážění uživatelé, značně přespříliš.. :)

    • 9.12.2009  07:55

    Tenhle film mi po hrozně dlouhou dobu unikal, ale dnes jsem pro něj našla, myslím, velmi vhodný okamžik.. Zřejmě i díky tomu, že reflektuje některá má osobní rozpoložení, byl pro mě nesmírně silným zážitkem...

    • 17.8.2008  12:30

    Srpen 1949, Bukurešť. Nicoleta (Ploae) je jako členka demokratické strany zatčena a uvězněna. Podstupuje kruté výslechy a mučení, vyšetřovatelé ji chtějí donutit, aby udala své kolegy. Hrdinčina vůle je málem podlomena, ale podaří se jí najít sílu a odhodlání ve víře v Boha, která jí pomůže čelit těžké situaci, ve které se ocitla. Z vyšetřovací cely je převezena do ženské věznice, kde mezi spoluvězeňkyněmi nachází přátelství i spřízněné postoje k víře. S desítkami dalších žen je později přeřazena na stavbu průplavu mezi Dunajem a Černým mořem, kde ženy plní fyzicky velmi náročnou, ale i nebezpečnou práci. Nakonec je po čtyřech letech propuštěna. Především díky své víře si po celou dobu uchová naději, sílu i lid-skou důstojnost, je oporou ostatním ženám, se kterými sdílí podobný osud. Psychologický snímek se výrazně zaměřuje na vnitřní prožitky hlavní hrdinky, dotýká se především křesťan-ské víry a důležité okamžiky či předměty spojené s hrdinčinou vírou– nalezení víry, motiv popsání stěn cely žalmy, slavení Velikonoc, získání Bible, apod. jsou ve filmu výrazně akcentovány. S hrdinkou prožíváme také beznaděj vězně zavřeného, pozorovaného a manipulova-ného v malé cele. Název snímku odkazuje k citátu muže, který svým literárním dílem nejvý-razněji reflektoval zážitky politického vězně – Alexandr Solženicyn vyjádřil, že pro něj věze-ní bylo (paradoxně?) zároveň přínosné, stejně tak Nicoleta v závěru přichází se silným prohlá-šením, že nikdy nebyla tak blízko Bohu jako během doby, kdy byla vězněna. Komorní snímek se soustřeďuje především na hlavní představitelku, která se ke svému příběhu vrací hlasem staré ženy a jejíž vyprávění o pobytu ve vězení se mísí s flashbacky z dětství a především z období bezprostředně předcházejícímu zatčení. Voiceover popisuje probíhající události i subjektivní pocity, prožitky a myšlenky hlavní hrdinky v době pobytu ve vězení, ale vyjadřuje i zpětné hodnocení těchto vlastně již dávno minulých událostí. Stylově se dílo blíží spíše dokumentárnímu filmu, kamera pracuje hodně s detailními záběry hlavy či tváře hlavní hrdinky, barevné ladění obrazu do tmavých, především hnědých či šedých tónů vystihuje nehostinné, stísněné a neradostné prostředí vězení a pracovního tábora, ve kterém se příběh odehrává. Za pomoci minimálních výrazových prostředků je přitom dosaženo silného filmového zážitku, přestože průběh pobytu ve věznění působí poněkud schematicky. „Popisná“ rovina zachycují-cí události ve vězení je ovšem rozšířeno popisovanými subjektivními pocity a duchovním prožíváním hrdinky.

    • 2.5.2008  23:05

    Velmi milé a nápadité vyprávěníčko o průběhu našeho vzdělávání. Nejvíc samozřejmě oceňuji četné odkazy na svět umění..

    • 2.5.2008  23:02
    Wimbledon (2004)
    **

    Tak vysoké průměrné hodnocení mě celkem šokuje.. Taková nuda! Svět tenisu zobrazen poněkud nerealisticky a milostný příběh není ani pořádně milostný, uvěřitelný, romantický, ani vlastně moc příběh.. Žánr romantické komedie nemusí být nijak zvlášť sofistikovaný, stačí být mile příjemný.. Tohle bylo o ničem..

    • 11.4.2008  21:14

    Těšila jsem se na další film s Pacinem a asi přišlo malinko zklamání.. Herec v hlavní roli je samozřejmě skvělý, i když trošku zestárl a lehce ztrácí charisma, které jsem s ním dříve spojovala. (Hodně obdivuju třeba jeho hlas a ten už mi tady přišel tak nějak míň pronikavý než dřív..) Příběh o napraveném zločinci a jeho advokátovi (Penn s děsnými vlasy :)..), který naopak sešel na zcestí, není postaven moc na akci a je spíše komornějším příběhem muže, který chce začít nový život a sní si o něm stejně jako o své životní lásce, se kterou se po propuštění z vězení opět shledává..

    • 5.4.2008  11:00

    John Rambo se vrací! Trochu ztloustl, ale je stále ve formě a další záchranné, vysvobozovací misi se nemůže vyhnout. Možná v to skutečně doufal, ale válku má přece v krvi.. Závěrečná bitva je absolutně nekompromisním kosingem, o jakém všichni fanoušci akčních filmů dlouho snili..

    • 13.3.2008  12:34

    Jeden z filmů, který u mě nejspíš utrpěl syndromem toho, na který jsem příliš dlouho čekala.. Vysoká očekávání bezesporu naplnil naprosto skvělý Al Pacino ve svém dalším strhujícím výkonu, který na celém snímku asi oceňuji nejvíc. Jinak mi totiž příběh nesmírně ambiciózního Montany přišel poněkud fragmentární. Ztrácela jsem se ve struktuře drogového podsvětí, nevím, jakou roli v ní Montana přesně hrál, proč se dokázal tak rychle dostat na vrchol, apod. Po Montanově strmém a nekompromisním vzestupu čekáme ve finále prudký pád, kterého se nám dostane ve skutečně grandiózním a krvavém jihoamerickém finále..

    • 23.2.2008  17:08

    Krteček peče dobroty na oslavu a zvířátka si myslí, že u něj v pelíšku hoří. Málem ho vytopí, ale Krteček si prokope tunel a voda ho vyplaví ven. Koláčky uschnou a všichni si na nich vesele pochutnají :) K vidění na You Tube..

    • 21.2.2008  12:52
    Serpico (1973)
    *****

    Mladý idealistický policista Serpico brzy po nástupu do práce přichází o iluze, které spojoval s poselstvím, kterému chtěl sloužit. Jeho starší kolegové jsou leniví a lhostejní, především ale absolutně zkorumpovaní. Korupce je v New Yorku obrovským businessem, do kterého je zapojena celá policejní hierarchie. Serpico se proti tomu rozhodne bojovat, ovšem udržení takové čestnosti a vlastní důstojnosti je nebezpečná hra, která ho může stát život.. Al Pacino ve své první velké strhující roli umíněného a zásadového policisty. Nepopsatelné..

    • 17.2.2008  14:30

    Jeden z nejkrásnějších Krtečků! Krásné přátelství se sněhulákem, kterého si Krtek postaví. Když se oteplí, odveze ho na vysokou zasněženou horu, aby se mu neroztál a až napadne sníh, znovu se spolu potkají! K vidění na You Tube..

    • 17.2.2008  11:16

    Hrozně roztomilý díl o tom, jak se Krteček postará o nemocnou vlaštovku :) K vidění na You Tube..

    • 16.2.2008  14:14

    Hooodně roztomilý :) A Krteček se tady hodně směje a vůbec nepláče!

    • 16.2.2008  12:59

    Ve verších vypravuje Nasková a vysvětluje, kolik lidské práce a činnosti strojů se skrývá za jediným koláčem - od zasetí zrna, přes sklizeň, mlýn až do maminčiny kuchyně.. Animace ve službách budovatelské agitky.. :( K vidění na You Tube..

    • 15.2.2008  23:35

    Krteček toho málokdy tolik napovídá.. Dobrodužný příběh s jedním opraveným paraplíčkem..

    • 14.2.2008  18:33
    I'm No Angel (1933)
    ****

    Nevím, jak hodnotí mužské publikum dnes, ale mně se tedy někdejší sexbomba Mae West příliš sexy nezdá. Má své kouzlo, vtip a ostrý jazyk, ale celkově působí podle mě spíš lacině se svými pompézními róbami, nablýskanými šperky a směšnou houpavou chůzí.. Tentokrát je jakousi pouťovou atrakcí - nedostižnou kráskou, ze které se vypracuje na kvězdu vystupující v cirkuse v nebezpečném čísle se lvy. Muži jí nadále padají k nohám, až se konečně (až ve 49. minutě stopáže) objevuje Cary Grant, který vedle ní působí trochu křehce a nepatřičně, ale jeho zamilovanost mu asi věříme víc, než nadále stejně cynické a nepřístupné Mae. I během krátkého nedorozumění, které pár samozřejmě brzy překoná, se Cary stále usmívá a snad nikde ho nevidíme tak roztomilého a rozzářeného :)

    • 12.2.2008  17:31

    Z nejsmutnějších a nejosamělejších Akiho hrdinů.. Noční hlídač Koistinen se namísto osudového setkání a lásky dočká bolestivé zrady, kterou odevzdaně přijímá a sám nese její následky. Na samém dně se však zdá, že opět nachází svou naději..

    • 11.2.2008  21:11
    Paul Gauguin (1950)
    ***

    Taky přemýšlím, proč se autor snažil vyjádřit Gauguina jen černobíle.. Bohužel neovládám francouzštinu, takže možný ozvláštňující komentář mi také uniká..

    • 26.10.2007  12:27
    Rhythmus 21 (1921)
    ****

    Pro milovníky abstraktního výtvarného umění, především Malevičova suprematismu jako stvořené..

    • 13.10.2007  01:06
    Tuvalu (1999)
    *****

    Kdo by si nepřál odjet na Tuvalu..

    • 15.9.2007  23:26

    Asi se budu opakovat, ale nejde nepřipomenout, jak nádherné jsou Benátky, zvlášť když jsou všechny exteriéry tohoto snímku (jak tvrdí úvodní titulky a jak se to i jeví) natočeny v reálu. Kate tentokrát v trochu jiné poloze, než v jaké jsem na ni zvyklá. Ne tak hrdá a sebejistá, ale křehčí, zranitelná, toužící po lásce. Nezvyklá romance využívající (a zdůrazňující) krásy města, ve kterém se celý film odehrává, se uzavírá koncem, o jaký asi u daného žánru moc nestojíme..

    • 8.9.2007  23:12

    Asi před rokem jsem viděla plakát k tomuto snímku, který odkazoval k filmu Casablanca. Na budoucí realizaci jsem se proto moc těšila.. Výsledné dílo celým příběhem, jednotlivými scénami i momenty ke Casablance odkazuje, ovšem zdaleka nedosahuje působivosti a osudovosti svého vzoru. Příběh mě nedokázal zasáhnout, upřímně musím přiznat, že jsem se chvílemi skoro nudila.. Nejen z nostalgie ke klasickému hollywoodskému filmu ovšem samozřejmě oceňuji skvělé vizuální pojetí a Cate Blanchett je úžasná a charizmatická jako vždy.. Z úcty ke Casablance ovšem nemůžu jít pod čtyři * ..

    • 6.9.2007  21:23

    Pro mě bohužel zklamání.. Literární předloha je jednou z mých nejoblíbenějších knih a filmové zpracování její výjimečnou poetiku a atmosféru nedokázalo zachytit..

    • 27.8.2007  18:52

    Starého vysloužilého strojvedoucího přejede vlak. Signální lampa na blízkém semaforu nesvítila. Byl snad sabotérem? Ve filmu se mísí vyšetřování drážní komise s flashbacky vyslýchaných postav. Ve výsledku nejsou události prezentovány v chronologickém pořadí, některé akce jsou dokonce ukázány víckrát. Podobná konstrukce syžetu byla v hollywoodském i evropském filmu běžná po uvedení Občana Kanea. Pochopitelně byla v rozporu s estetikou socialistického realismu. Odhalení hrdinových dobrých záměrů činí z filmu Člověk na kolejích kritiku stalinského pátrání po "rozvracečích". Zjištění, že starý nádražák se snažil zabránit vykolejení vlaku, ke kterému by kvůli špatné signalizaci bývalo došlo, ovšem nepřináší nový pohled na hrdinu, závěrečný pohled patří nádražnímu depu, práci, což můžeme posuzovat jako určitý ústupek dobové estetice, pro kterou by byl pesimistický konec nepřijatelný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace