Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární
  • Animovaný

Recenze (293)

plakát

Smysl pro tumor - Epizoda 5 (2024) (epizoda) 

Paradoxně mi přijde herecky i scénáristicky nejzajímavější jediná důležitější ženská postava, která se v tomto díle nesvlékla. Sestra v podání Natálie Řehořové je vážně skvěle a civilně zahraná, na tuto dámu si dám do budoucna pozor. No a v tomto vtipnějším dílu (s jedním odporným výstupem hlavní postavy) jsem si také potvrdil, že linka Filipovy matky je do českého prostředí dosazena hodně na sílu. Její chování i nevěrohodné vykreslení uměleckého prostředí mi připomněly odfláknutou lokalizaci Známých neznámých, kde byl československý jen jazyk, záběr na Hradčany a kapustnica. Celkově slabší díl, ale jinak pořád slušná kvalita.

plakát

Šógun (2024) (seriál) 

Přijde mi vtipný ten narativ, že se to nepodbízí velkýma efektama a proto je fajn, že jde hlavně o konverzačku. Ja mám pocit, že se nepodbízí 99,9% produkce. Takže bych u seriálu, který kdekdo vyzdvihuje jako zatim nejlepší za rok 2024, fakt rád viděl něco velkolepého. No, škoda. Herecky je to fajn, akorát Jarvis nikoho moc  neochromí, ale nevím, zda to není záměr. Přeci jen je doba druhé dekolonizace a démonizace západu na seriálu dost znát a autor by asi občas koukal. Třeba seriál nezastírá, že evropské zbraně byly mnohem lepší, ale ti co je stvořili jsou prostě směšní barbaři a burani a člověk nechápe jak to, že teda byli vyvinutější. Ovšem jinak to bylo dost napínavé, autentické, vztahy vypointované a náhled do japonské kultury byl intenzivní.

plakát

Ještěr (2023) 

No ty vole, Netflix a já nemám pocit že jsem děcko ve školce který vychovávají jako žida v mešitě. Navíc hned na začátku vtip na gaye a černoch za sobeckyho amatéra, kterého musej zachraňovat? Cenzor asi v prvni minutě dostal deku a po zbytek natáčení se neodvážil na plac. Atmosférické, napínavé, z velké části skvěle zahrane. Jen to bylo občas zdlouhavejsi, předvídatelné nebo nepřehledné. Čistá čtyřka.

plakát

Klíč svatého Petra (2023) (TV film) 

Názorná ukázka toho, proč Strach nepůjde do Anděla Páně 3 bez vypiplaného scénáře a dostatečného produkčního zázemí. Tady se to zase nějak uspěchalo a výsledek je navzdory slušnému námětu přinejlepším polovičatý, což se Janákovi děje často. A tak se hned od začátku filmu vrší takové nelogičnosti a zvláštnosti, že to ani pohádka neutáhne a pomalu se sype. Namátkou: 1) Proč vůbec svatý Petr chodí jen tak po světě v převleku, když má být u brány?  Vůbec se s tím nepracuje a přitom u toho přijde o ten klíč. Proč se pak zase zjevuje kdy chce a i když ten klíč děsně potřebuje a zřejmě má možnost si ho sám vzít, stejně to nechá na té trojce (dokonce i když ví kde je). To už nejsou drobnosti, ale věci, na kterých příběh stojí a přitom nedávají smysl (ještě to může být i dílo střihačovo). A navíc se na konci před ostatními lidmi odhalí jako svatý a nikoho to netankuje, nechápu. 2) Vodník je vykreslený jako naprostý flegmatik a přitom se na konci nejdřív rozhodne milovanou utopit a pak zas najednou ne, následně je za hodného... 3) Proč skoro úplně absentoval humor, když máte tandem Nárožný a Novotný? 4) To jsme si měli vystačit se šablonami stokrát viděných pohádkových postav s minimem přidané hodnoty? To mělo u princezny stačit, že se bokem naučila něco navíc a pak už to není tandem senilní král bez manželky a mladá aktivní princezna s dlouhými filmovými kořeny? A když už uděláte standardní dvojici groteskních zlých rádců senilního panovníka, mohli by říkat i něco vtipného a ne se jen přehnaně pitvořit? Jejich šedesátkové předobrazy aspoň třeba geniálně obětovaly obě křídla. Zajímavým vývojem tu prošla snad jen postava Hochmanova blonďatého zlodějíčka. // Přitom řada věcí se povedla. Pěkná kamera, většinou slušné triky, některé scénky typu požáru kovárny a u příběhu mě zajímalo jak to dopadne. Jenže se to holt nedopeklo, ke konci už je to dost zmatené a ten casting teda taky nebyl žádný šlágr. Dávám tři hvězdičky slabé jako vývar z veganské klobásy. // Pokud si to shrneme, tak Janák, jako momentálně nejplodnější žánrový tvůrce, stvořil osm pohádek, z toho dvě už pohádkové klasiky (Dvanáct měsíčků, Korunní princ) a další dvě pohádky mohly být klasikou, kdyby byly více vypiplané - Princezna a půl království a Vánoční hvězda. Ostatní jsou takový víceméně lepší průměr (až na podprůměrnou Jak si nevzít princeznu). A Klíč svatého Petra patří někam k čistému průměru, bohužel.

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Anděl v laguně (2023) (epizoda) 

Náhodou, má to vzestupnou kvalitu. Např. na rozdíl od předchozích dílů, tady ta oběť dokonce chvilkama i někoho zajímala.  Navíc už použili i policejní výraz, když "vytěžovali" svědky. Ještě pár dílů a tvůrci třeba zjisti, že existují nějaká média a nějací šéfové, kteří mají na tuhle bandu, co si v Budejkach taky říká policie, dohlížet. A nebo to radši hodí do komedie, aby nemuseli furt ukazovat, že to spichli horkou jehlou. Uvidíme. PS: Že se teprve vybírá nový ředitel fakt neznamená, že si kriminálka dělá co chce. PS 2: Bylo by fajn, kdyby scénář trochu pracoval s tím, kde se natáčí. Takhle to vypadá, že se na jihu natáčí jen kvůli hezkým obrázkům, vliv na děj to moc nemá.

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Kniha hříchů (2023) (epizoda) 

Tady si někdo užíval natáčení. Ostatně půlka dialogů se jela evidentně na první dobrou, bez oprav. Hlavně žádný stres. A já si to taky užívám, i když asi trochu jinak. Ty detaily, jako hlavni vyšetřovatel blbnouci s kaskadery, mimo scénář maďarsky mluvící (ne)herečka v české pohádce a policií uzavřený areál versus libovolné příchody a odchody produkční i vraha/vyderace, to je jen k pousmati. Co je ale fakt bžunda, vražda režiséra (natolik významného, že mu svěřili nejsledovanější televizní pořad roku - vánoční pohádku) vůbec nikoho nezajímá, jenom z povinnosti tu policii. Takže ani tady nejsou žádná média, šéfové, rodina a přátelé oběti, cumilove, strach ve štábu.... dokonce ani štáb nepřestane točit. A to ani po druhé vraždě, která teda zajímá aspoň tu manželku, i když asi jen kvůli akční scéně s vykupnym. Zajímalo by mě, jestli tím chtěli odlehčit žánr, nebo to prostě jenom odflakli. Komedii vsak v popisku nevidím, i když pár humorných vsuvek tam bylo. Abych jen nekritizoval, prostředí zajímavé, hudba skvělá, kamera vynikající (i když Blatnou mohli ve scénáři trochu víc prodat, tady bylo v zásadě jedno co je to za zámek), některé vtipy povedené a vraha jsem neodhadnul.

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Statek (2023) (epizoda) 

Že policajti jsou jediní, kdo bere aspoň trochu vážně krutou vraždu a znásilnění mladé holky, narozdil od kolegů, kamarádky, bývalého přítele... to už tu zaznělo a fakt to bylo za hranicí parodie. Přitom se seriál bere vážně. Vyšetřovací metody a přepadovku ani nekomentuju, to byla kvalita na úrovni somalskyho pivovaru. Co ale v komentářích nezaznělo, je absence zájmu médií a spol. Máte dvě bestiální vraždy, podezření na úchylnyho vraha na venkově, normálně by se lidi báli vylézt před barák a všude by opruzovali novináři, policajti by byli pod tlakem, buzerujicí šéfové... a tady nic. Všechno probíhá v naprostém vzduchoprázdnu a jediný dohled je protivná státní zástupkyně, kterou stačí poslat do řiti. A teď mi řekněte, když ty vraždy skoro nikoho nezajímají ani v samotném seriálu, proč by měly zajímat diváky? Kdyby radši udělali spin-off Případů 1. oddělení z jiných měst se skutečnou prací policie. Tuhle mordpartu by Korejs vykostil už před úvodními titulky a Víťa Sršeň by vedle nich vypadal jako Colombo.

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Údolí smrti (2023) (epizoda) 

Na jednu stranu atmosférické, skvělá hudba, kamera a tentokrát konečně využili i prostředí. Na druhou stranu to není o profesionální kriminálce, ale o chráněné dílně s plackou. Takže Leoš Noha potká v hospodě týpka, který začne nejasně mluvit o svinárnách oběti a nechá ho v klidu odejít, aniž by chtěl zjistit víc. Když zjišťujou co oběť dělala v práci nebo kdysi u pohraničníků, neptají se kolegů, nadřízených, podřízených, ale jen rodiny (včetně bývalé snachy), která jim nic říct nechce a těch co pan soudce soudil - a pak se divi, že ví prd a musí spoléhat na náhodu. Ale i ostatní dělají šílenosti. Místní dřevorubec, který soudce viděl při dávném zločinu když zrovna vysekával s partou jeden vymezený kus lesa, nemůže místo činu desítky let najít a musí mu to říct někdo cizí (???) a nakonec uvidíme scénu jak vychrtlý vrah shodí dost velkého bývalého pohraničníka ze skály, i když je tam dost masivní zábradlí a musel by ho protlačit jak česnek. A rodina jedné dávné oběti ani moc neřeší, že jim syn jakože emigroval a už o něm vyjma jednoho divného dopisu nikdy nikdo neslyšel... Jinak chvilku jsem myslel, že už v tomhle seriálu konečně někdo opláče oběť, že mu bude fakt chybět, ale manželka po emotivním hledání, co se stalo s manželem najednou začala jen klidně odpovídat vyšetřovatelům. Jako by jí informace o vraždě spíš uklidnila... inu, jako ze života.

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Únos (2023) (epizoda) 

Náhodou, já říkal že se to lepší. Časem to může být i průměr. Dokonce jsem hned neuhodl hlavního pachatele, tipoval jsem syna oběti únosu. Samozřejmě to má pár drobných much, za který by v reálu zaplatili životem nebo kariérou. Za všechny to epické předání peněz, kdy nechali Novotného naprosto absurdně hrát roli syna oběti, i když nemohli vědět jestli ho únosci neznají (a nakonec znali, ale z vůle scénáristy nepoznali...). Třešničkou na dortu je hned první scéna, kdy vrah střílí po lesníkovi a ten ještě pohotově zjistí číslo auta. Zřejmě měl vojensky výcvik, normální člověk by se snažil plizenim plazenim okamžitě zdrhnout, nemohl vědět, že za ním nepobězí...

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Zelená horečka (2023) (epizoda) 

Vykopání mrtvé kočky jako důkaz o tom, co podezřelý v určitý čas v lese dělal nebo nedělal. Když i sám říkal, že tam má hřbitov koček a mohl ji tam tedy zakopat kdykoliv jindy a přesný čas by těžko poznali (natož bez pitvy). A i kdyby mluvil pravdu, klidně mohl vraždit před i po jejím zakopani, nic by mu v tom nebránilo.. Au. Snad se dívají v 1. oddělení, Víťa Sršen může konečně udělat kariéru, tam na jihu bude za hvězdu...