Recenze (20)
Nejdelší den (1962)
Výborná výprava a skvěle zvládnuté bojové scény a k tomu všemu byla namíchána pěkná zvuková kulisa (zvony, pochody...). Filmu se dá vytknout snad jen ta dlouhá stopáž a pro mě osobně i to, že dopředu znáte celou osu filmu.
Pan Batignole (2002)
Čekal jsem slabý odvárek, ale pan Batignole mě mile překvapil. Typický človíček, kterého zajímá jen svůj maloměšťácký živůtek , je najednou postaven před osudovou volbu. A zachoval se tak jako by se v oné době dokázal zachovat málokdo.
District 9 (2009)
Bohužel opět se ukázalo, že jde posledními 10 minutami z výborného filmu udělat pouze lepší průměr. Neschopnost vojáků a hlavně jejich velitele, který vše najednou bere jako osobní záležitost a konečný souboj muž proti muži ??, či snad zcela jasná upoutávka na pokračování filmu (za 3 roky se vrátím pro mé lidi a tebe vyléčím). Škoda.
Hanebný pancharti (2009)
Na 5 hvězdiček by to chtělo o půl hodinky zkrátit. Typickej Tarantino - dobrá hudba, až nechutné scény (skalpování), super dialogy atd..... Dost dobrý.
Sedmá pečeť (1957)
Miluju filmy, které mě dokážou takhle rozebrat a dlouho o nich přemýšlím. A tohle je jeden z nich. Výborná drsná atmosféra středověku, unavený rytíř ("tělo je připraveno zemřít, já nikoliv") a jeho úžasný zbrojnoš, herci s dítětem (záblesk naděje) a hlavně mistrné dialogy se smrtí o smyslu života atd.. Skvělé!!
Návrat domů (1978)
Výborný film z lazaretu pro válečné veterány ukazuje, jak těžké je žít s něčím o čem ostatní mají jen mlhavé zidealizované představy. Skvělé herecké výkony a pěkná hudba. Na 5 hvězdiček mi tam ještě něco chybělo.
Trestný prapor (2004) (seriál)
Opravdu velké zklamání, čekal jsem pravdivou výpověď o těchto jednotkách a dostalo se mi dost nepovedené a nadhodnocené frašky. Velkohubé a rádoby vtipné dialogy např. u odsouzených na smrt zastřelením či neustálé výtky asarkastické poznámky nadřízeným bez odezvy. Pokud jste četli např. Soustroví Gulag musíte se zasmát frázím o tom jak se trestanci měli v lágrech dobře, že Glimov se jen válel nic nedělal a cpal si břicho atd.
Let číslo 93 (2006)
Připomíná mi to spíš rekonstrukci leteckých neštěstí z kanálu National Geografic, než jeden z nejlépe hodnocených filmů na csfd. Začátek nudný, žádná ztotožněnost s pasažérama a ta ruční kamera?? Mě to vůbec nechytlo a ta 1 hvězda je za snahu natočit film o něčem co všichni dopředu celé známe. a rovněž za absenci národního geroje.
Obsluhoval jsem anglického krále (2006)
Skvělá Hrabalova kniha se bohužel dočkala jen průměrného zpracování od toho nejpovolanějšího. Opravdu velice těžko jde zpracovat tak barvitý, vtipný a poučný román. Film mě nějak zvlášť nepotěšil, ale na druhou stranu ani nezarmoutil a co se obsazení týče, tak výborní byli pouze Kaiser a Labuda, Barnev se mi tam moc nehodil a Lasica působil vyslověně jako rušivý element.
Jdi a dívej se (1985)
Asi nejsyrovější válečný film. Žádná propaganda, žádný kladný nesmrtelný hrdina, ale jen působivě zpracovaná krutá realita, úzkost a bezmoc. Výborně natočené scény s podmanivou zvukovou kulisou vás vtáhnou do děje a dost dlouho to potom rozdejcháváte. Změna chlapce plného ideálů ve vyhaslou bezcitnou trosku se vůbec nedá srovnávat s patetickými „komediemi“ typu Perl Harbor, Kód Navajo atd...