Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Válečný

Recenze (911)

plakát

Mnichov: Na prahu války (2021) 

Po dokoukání tohoto pohledu, britského pohledu, na mnichovskou krizi v září 1938 jsem nebyl snad nikdy tak nerozhodný k vyjádření se ke kvalitám filmu. A stále i po dvou dnech mám rozporuplné pocity. Ať se to zdá možná divné, mně se film líbil, mělo to napětí i dobovou atmosféru. Jeremy Irons byl skvělý. Já si to užil. Pak ale přišly závěrecné titulky a tam jedna věta, která mi nedává spát ještě teď... a to, že touto dohodou se Británii dostal rok navíc, rok navic, který pomohl vyrobit víc techniky a připravit se na válku... a obětovat Československo. Za mě je to neskutečně alibistické a jednostranné... hanebné. Chápu, že film je určen hlavně britskému, potažmo západnímu publiku, a to je špatné, ale ta krize tu byla kvůli nám. A o nás v tom filmu není zhola nic. Žádné pocity nebo reakce. Prostě nic. O nás bez nás. A jakožto občanu ČR mi to příjde až neuvěřitelné. A to se ještě člověk podívá na zahraniční, převážně britské diskuze určených válečným filmům a co tam nečte... výborný film, každý obhajuje Chamberlaina, jak byl ten vybojovaný rok důležitý. A zase nic o zemi, které se to týkalo nejvíc, totiž nás. Pochopil jsem, že v UK mají zřejmě Mnichov 1938 stále za vítězství. A to mě neskutečně deptá. ALE... musím uznat, že i přes všechno toto mně film leží pořád v hlavě a co hůř ( nebo lépe?), mě příjemně dostal po filmové stránce.

plakát

Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) 

BvS je mainsteam jako řemen, za poslední dekádu rozhodně ten největší. Marketingová kampaň obrovských rozměrů, natěšenost nejvyššího kalibru. Jak to tedy dopadlo? Hodně rozporuplně. Po dějové stránce nečekejte žádnou novinku, prostě komiks s předvídatelnou linií s minimem zvratů. To by člověk bezesporu dokázal přežít, ovšem už ne to, jakým způsobem jsou jednotlivé scény propojeny, příběh je kolikrát postavený na hlavu, a hlavně je tam spoustu do očí bijících pitomostí, až to hezké není. Ono se zřejmě předpokládá, že u takového filmu to bude nepodstatné, že se jedná o čistokrevnou zábavu. Ano, i já jsem toho zastáncem a dokáži kdeco odpustit, ale zde se to místami opravdu nepovedlo. A to mi na filmu vadilo setsakramentsky nejvíc. Prostě jsem čekal, že po takové masírce dostaneme opravdu něco exkluzivního. A aby toho nebylo málo, ve spoustě scén mi lezla krkem i roztřesená kamera, která v epických scénách vymrštila pojem "nepřehledný" do astronomických výšin. Ale abych jen nekritizoval. Zřejmě se jedná o první a zároveň poslední letošní film, kde slovo "epický" je nejmenším možným vystižením své podstaty. Takové orgie dlouho nezažijeme, souboje jsou špičkové, efekty brutální. Hans Zimmer navázal na perfektní muziku z Muže z oceli a povýšil ji na další level. Co se herců týče, největší strach jsem měl z Bena Afflecka coby Batmana, ale kupodivu se jí zhostil nadmíru dobře, až jsem byl překvapen, Henry Cavill předvedl svůj standard a Jesse Eisenberg jako Lex Luthor zaperlil. Příjemným obohacením byla Wonder Women. Čistě chlapský, ale tak nějak vyhořelý závěrečný megafight, dokázala pěkně zpříjemnit. Celkově herci nezklamali, nebyl tu nikdo kdo by mi vadil, bohužel až na jejich chování, které v mnoha chvílích postrádalo logiku. V závěrečných minutách pak má člověk pocit, že toto všechno byl jen trailer na budoucí svět DC, který bude velmi bohatý. Z kina jsem odcházel zklamán, čekal jsem lépe propracovaný děj a práci s postavami. Každopádně za vidění určitě BvS stojí. Druhou šanci nechám na domácí projekci, která může ještě trochu změnit názor. V tuto chvíli ovšem tři šlupky musí stačit. Viděno v rámci předpremiéry 23.3.2016, Premiere Cinemas Olomouc.

plakát

Bez kalhot XXL (2015) 

První díl mě bavil a byl svým způsobem originální. Proto jsem se na dvojku těšil, že se parta striptérů v čele s Channingem Tatumem vytasí s něčím novým a větším jako minule. Bohužel se tak nestalo. Místo toho sledujeme road movie po Americe a ve finále nic moc show, na které sice bylo plno vlhkých ženských, ale z pohledu toho striptéra bych se po zádech neplácal. Nicméně pár dobrých scén tu bylo a velmi dobře se dívalo na Jedu Pinkett Smith. Každopádně se z tak neokoukaného potenciálu dalo vyvařit více.

plakát

Bojovník (2015) 

Slušné boxerské drama aneb jak může být život pěkná kurva. Stačí přijít o milovanou osobu a veškeré bohatství a sláva je tatam. Příběhově standartní pohled do boxerského života, který ničím nepřekvapí a vlastně už od začátku tak nějak tušíte, jakým směrem se to bude ubírat. Ale i přesto Billymu fandíte a povzbuzujete ho. Kdo ale drží tento film nad průměrem, jsou herci. Jake Gyllenhaal je bezkonkurenčně nejlepší a nemohu si pomoct, ale je čím dál lepší a lepší. Těším se na každý jeho další film. Velmi dobře zahrál i Forest Whitaker a sexy stránku obstarala Rachel McAdams. Takže ve výsledku film ničím nepřekvapí, ale pěkně se na něj kouká.

plakát

Čan lang (2015) 

Tak za prvé, rozhodně bych netvrdil, že se jedná o válečný film. Ano, točí se to okolo vojenské speciální jednotky čínské lidové armády, ale dle děje se jedná spíš o plnohodnotný akční film. Pojednává o situaci, kdy se armádní cvičení změní v hru na život a na smrt, kde se najatí žoldáci snaží zneškodnit "nepřijatelného" jedince. První půle byla dost nezáživná, jakmile ale hlavní hrdina zjistí, že mu jde o kejhák, neotrhl jsem od toho oči. Sice je to předvídavé jako facka, ale pro pobavení si myslím, že neuděláte chybu. Co se týče čínského vlastenectví s epic music na pozadí, nějak mi to nevadilo. Když mohou podobné patriotmovies produkovat Amíci, proč by nemohli Číňané.

plakát

Dítě číslo 44 (2015) 

Na tento snímek ze stalinistického Sovětského svazu jsem se těšil hodně dlouho. Čekal jsem, že to bude kriminálka z historického prostředí, ale nakonec jsem dostal trochu jiný kafé. Úvod nás přivítá na jatkách v rozbořeném Riechstagu, pak se ale rychle přesuneme do 50. let a příběh našeho hrdiny může začít. Film se sice jako kriminálka chová, ale chybí mu gradace. Děj se odehrává pozvolna, a když na konci čekáte na něco, co vás uzemní, nepřijde to a v tu ránu tam jsou titulky. A právě nějaký takový to děj, který mě na konci dostane, jsem očekával. V tomto ohledu jsem byl bohužel zklamán, na druhou stranu ale film rozhodně nenudí. Jde si svojí klidnou cestou, která je vyprovázena naprosto skvělou výpravou. Herecké obsazení hlavní čtveřice mi přišlo povedené a po dlouhé době to byl film, ve kterém jsem nenašel nikoho, kdo by mi vyloženě lezl krkem. I když zde má film celkem vlažné hodnocení, já byl ve výsledku spokojen a rozhodně mě čeká druhé zhlédnutí.

plakát

Divoká karta (2015) 

V tomto filmu moc pěstí od Jasona Stathama nečekejte. Příběh je poklidný, odehrávající se v Las Vegas. Nevím co pana režiséra vedlo k tomu, že natočí film na jeho a Jasonovi poměry až tak "neakční". Výsledek je pak celkem rozpoluplný. Na jednu stranu člověk čeká akční jízdu, kterou ale v tomto případě nedostane. Ale na druhou stranu je Wild Card něco úplně jiného. A musím přiznat, že mě to i bavilo. Film má příjemný spád a celkem rychle uteče, což je důležité. Nicméně pro příště, Jason je dobrý v rozdávání pěstí a lámání kostí, takže bych prosil něco takového ;-)

plakát

Everest (2015) 

Miluju hory, miluju filmy na horské prostředí a horolezectví jak by smet. Proto jsem strašně rád za každý film, který se tomuto tématu věnuje. A pokud je to navíc podle skutečnosti, moje natěšenost dosahuje maxima. Everest byl pro mě jeden z nejočekávanějších filmů tohoto roku, takže návštěva kina byla jasná volba. Dolby Atmos mělo navíc za následek, že mě to málem odfouklo ze sedačky. Po audiovizuální stránce je to naprostá senzace. Záběry na Everest vypadají jako z National Geografic, a to mě vždy dostane. Příběhově se film sice drží klasické linie, ale děj je naprosto skvěle vygradovaný, s rázným hudebním doprovodem. Proto úplně zapomenete na případné chybky. Konec navíc hraje vysoko na emoce. A herecké obsazení? Z celé plejády hvězd nikdo nenudí, naopak fandíte každému. Everest je film, který má všechno. A takových moc není. Pro mě zatím jedna z nejleších událostí roku.

plakát

Gallipoli (2015) (seriál) 

Letos je tomu sto let, kdy se odehrála jedna z nejtragičtějších bitev první světové války mezi Britským impériem a Osmanskou říši. Tento mlýnek na maso je pozdějí znám jako bitva u Gallipoli. A právě tato sedmidílná série sleduje osudy několika australských vojáků od vylodění až po jejich stažení po osmi měsících. I když jsem nějak nemohl ze začátku přijít na chuť pojetí příběhu, nakonec se z toho vyklubal skvělý válečný počin, který si z divákem pohrává hlavně z hlediska autentičnosti a duševnímu rozpoložení hlavních postav, které mimochodem působí dost sympaticky a člověk si k nim dokáže vytvořit vztah. A navíc, neztrácí se v nich, což považuji v kontextu epického tažení s velkým počtem postav za velmi povedené. Po dlouhé době tu máme proto povedený seriál, který má něco do sebe, po všech stránkách. A protože to je změna oproti druhé světové, o které už bylo natočeno nespočet sérií, a zde jsem viděl něco podobného poprvé, přikloním se i k té páté hvězdičce. 90%.

plakát

Hitlerova armáda smrti: Das Reich (2015) (TV film) 

Das Reich, elitní jednotka, pozdeji tanková divize ozbrojených složek Waffen SS. Prošla si boji na východní frontě a po vylodění Spojenců i na západní frontě. Jednotky SS byly známy svým fanatismem, který byl spojený s nadstandartními bojovými výkony, ale i zvěrstvy páchanými na obyvatelstvu. Toto je příběh běžného života v této jednotce od června 1944 až po kapitulaci Německa. A právě v tomto období se na území Francie dopustili její příslušníci velkých a světově známých masakrů, kterým je věnována podstatná část dokumentu, který je poutavý, se spoustou neznámých dobových záběrů.